3FM Request actie!

Status
Not open for further replies.
Ik vind die acties zo ongelovelijk hypocryt. Hetzelfde idee als de ramadan.

We doen een bepaalde periode alsof we die mensen zijn , maar dan wel met beperkingen etc. Om na de vastgestelde periode weer verder te gaan alsof er niets gebeurt is.

Ik geef mn geld graag uit , maar dergelijk dingen zien van mij 0,0. Steek het liever in de brand. Waar zijn die lui als we hier een ramp hebben?

Hoeveel moeite moest er gedaan worden om toen de mensen in wilnis te helpen?
Maar als het om afrika gaat of een suffe overstroming in indonesie dan vliegen de miljoenen je om de oren.
 
Als de nederlandse regering nou eens alle melk die in nederland vernietigd wordt aan arme afrikaanse gezinnen schenkt.

als ze al het voer dat daar geproduceerd wordt niet meerhierheen halen om het hier te gebruiken als varkensvoer.

dan worden ze er daar beter van.
 
Als ze daar in Afrika wat minder tekeer gaan als konijnen, en dus minder kinderen op de wereld zetten, is al een groot deel van het probleem opgelost..
 
Ik doneer btw wel wereldnatuurfonds, al 3 jaar ofzo, hoop dat m'n geld daar wel nuttig besteed word :)
Best wel, het WNF hoofdkantoor in Zeist:
641%20Foto%20WNF_Kusters%20Fotografie.jpg
 
Ach, fuck it, wees blij dat er nog mensen/organisaties zijn die iets ondernemen.
Iedereen kan wel roepen dat je 't beter zelf kan doen, maar hoeveel volk doet dat dan ook daadwerkelijk..?

Ik weet dat 't allemaal niet zo rooskleurig is als dat 't wordt voorgesteld, maar dan nog.
 
Ik snap sowieso de logica van de ramadan niet. Met alle respect voor de moslimse (ea) mensen, maar waarom zou je je in godsnaam inleven in arme mensen? Uit waardering dat je het goed hebt? Lijkt me een beetje een drogredenering.

Trouwens, we moeten niet helemaal doorslaan. Het Westen is voor een deel ook groot geworden op de rug van derde wereld landen. Giften mogen van mij best naar een land gaan waar mensen kapot gaan door het gebrek aan voedsel, en waar we ons hier de pestpokken vreten. Alleen je kan er niet van op aan dat het ook daadwerkelijk gunstig gebruikt wordt, dus dat maakt het weer een beetje lastig.
 
Leuk gezegt Lulu , maar vergeet niet dat ze dat voor een deel aan hunzelf te denken hebben. In de jaren 60 was een groot gedeelte bezet land door de europeanen. Later wilden ze stuk voor stuk onafhankelijk worden. De gevolgen daarvan zien we dagelijks op het nieuws.

Hadden ze nooit de westerlingen weggejaagt dan hadden het welvarende landen geweest. De apartheid zou het toch niet lang overleven en dan had alles zich normaal vermengt tot een normale maatschappij
 
Leuk gezegt Lulu , maar vergeet niet dat ze dat voor een deel aan hunzelf te denken hebben. In de jaren 60 was een groot gedeelte bezet land door de europeanen. Later wilden ze stuk voor stuk onafhankelijk worden. De gevolgen daarvan zien we dagelijks op het nieuws.

Hadden ze nooit de westerlingen weggejaagt dan hadden het welvarende landen geweest. De apartheid zou het toch niet lang overleven en dan had alles zich normaal vermengt tot een normale maatschappij

Ik weet niet of je dat zo zwart op wit mag zeggen. Juist door de komst van de Europeanen zijn de landen economisch enorm verzwakt en aangetast. En ik denk verder ook niet dat wel welvarend hadden geworden als de westerlingen er nog waren. Dan had de exploitatie wellicht nog heviger geweest als dat het nu is.

EDIT: Maykel je hebt gelijk. Maar er is opzich toch niets mee het te melden? Het ging iig in mijn optiek over het helpen van armen en giften etc, dus daar past een ramadan best tussen qua gespreksvoer.
 
Tijdens de jaren 60 waren alle kustlanden grote havenlanden. Nadat de revoluties zijn geweest viel alles in verval.

Hadden ze die revoluties niet opgestart dan hadden ze wellicht tot de jaren 90 misschien nog "onderdrukt" geweest. Maar absoluut niet langer.

Welke land wordt er nog onderdrukt wat als kolonie gezien wordt van een land?

Ik kan er geen bedenken.

Ze zijn juist weer begonnen met koloniseren , alleen dan onder de noemer "oorlog tegen het terrorisme"
 
Ze worden nu uitgemolken door multinationals en vele economien van dat soort landen zijn er puur voor de export, waar de westerlingen vaak de prijzen bepalen. En die multinationals zijn de nasleep van kolonien. En lang niet alle kustlanden zijn alle arme derde wereldlanden.

Maar een beschaving overlaten aan armoede, heeft meestal geen bevorderlijk klimaat voor het constant draaien van een maatschappij. Corruptie ontstaat zo ook etc, dus komen ze er zelf ook steeds moeilijker uit. Een negatieve spiraal.

Ik denk dat dat soort landen niet nog zonder een helpende hand op beide benen komen te staan, en denk ook dat de hele eco. verdeling van de wereld gewoon te maken heeftmet de spirit van een paar eeuwen geleden. De white mans burden en het exploiteren van kolonien voor nationaal gewin.

Hoe dan ook, of wij nu de aanstichters waren of niet, de mensen nu mogen niet meer gestraft worden voor eventuele mensen die ons daar weggejaagd hebben(wat ik ten zeerste betwijfel).
 
ze worden niet gestraft , ze straffen zichzelf en doen het zichzelf aan.

De revolutioneren beloven gouden tijden , maar voorlopig ,maken ze er een puinhoop van en zitten overal dictators aan de macht.

En als er dan een humanitaire organisatie komt worden deze ook verjaagd of bestolen en geld verdwijnt in de zakken van de dictators

In Afrika zitten ze zegmaar in dezelfde situatie als hier de zwarte eeuw.

Toen was er ook niemand die met geld kwam etc. men ging zichzelf ontwikkelen. Afrika zit voor een groot deel op de stoep te wachten met hun hand omhoog
 
Kan aan mij liggen maar volgens mij heeft die euro ook niet veel goeds gedaan... Weet niet of dit er direct wat mee te maken heeft maar wilde het toch even melden...

Verder moet iedereen weten waar die zijn geld aan uitgeeft, maar als je elk "goed" doel zou moeten steunen hou je geen cent meer over voor jezelf te onderhouden...

En alsof we nog niet genoeg belasting betalen....
 
Als ik eenmaal goed geld verdien ga ik er wel aan denken, tot die tijd blijf ik de 'arme' student spelen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top