3FM Request actie!

Status
Not open for further replies.
Zo gaat dat helaas. je betaalt alleen voor een betere publiciteit voor 3fm.

Ik zou er nog geen gevonden cent aan uitgeven :)

Ik snap het volledig. Ik heb ook een sterk dubbel gevoel betreft goede doelen. Alleen al het feit dat de directeuren een hoger jaarsalaris hebben als mij zegt me dat de prioriteiten niet helemaal goed liggen.

Daar in tegen, het Nederlandse Rode Kruis heeft zichzelf al wel aardig bewezen en heeft nog steeds een CBF-keurmerk. Dat zegt niet dat al het geld terrecht komt waar het zijn moet, maar geeft wel enkele zekerheden. Radio 3FM kiest ook niet voor niets voor deze partij

Maar in plaats van doneren kun je uiteraard ook zelf een colelctebus aanmaken en geld ophalen. Heb je wat te doen tot de kerstdagen en je kunt nog wat winnen ook :)

1. Je moest eens weten hoe dikke salarissen er gaan naar directeuren en managers van goede doelen. En ja ook bij het Rode Kruis. En dan heb ik het nog niet over bonussen e.d.

2. Dat bijv. war-child geld belegd heeft in wapen fabrikanten 8P

3. Dat geld doneren sowieso gevaarlijk is met de krediet crisis omdat veel stichtingen dat geld beleggen in risicovolle fondsen..

En nee ik ben geen krentigere hollander ik ben namelijk een half jaar naar Kenia geweest en heb daar ontwikkelings hulp gedaan en 2K van me eigen centen erin gestopt ter plekke, en dat werkte toch wel een stuk effectiever.

Wat betreft corruptie e.d. ik heb er zelf midden in gezeten, zowel de organisatie in Nederland en Kenia was corrupt terwijl het allemaal harstikke vriendelijke mensen zijn, maar een hoop geld geven aan een stichting o.i.d. zal ik niet meer doen!

tja ik heb altijd zoiets van waarom niet, met een collecte oid ook aan de deur. Die 2 euro voel je niet, maar geeft toch altijd wel weer goed gevoel om je steentje bij te dragen. Corruptie heb je en hou je, en die is in arme landen (logisch) enorm groot, maar als je niks geeft word dit wereldje zeker niet beter.. :)

Ik geef nooit geld aan ''goede'' doelen. Waarom? ze hebben ergens een probleem (honger/aids) en doordat er geld en eten word gestuurd word het probleem in stand gehouden.

Gekregen geld heeft geen waarde :) De wetenschap is er trouwens ook al lang over uit dat goede doelen en overheidssteun geen of nauwelijks effect hebben. Als je echt geinteresseert bent dan moet je maar eens zoeken naar C.K. Prahalad en Base of the Pyramid protocol.

Dacht dat je voor dat CBF keurmerk 25% van je inkomsten aan overhead mag uitgeven (dus die salarissen van directeurs etc) en dat is natuurlijk behoorlijk veel.

Maarja, helemaal niks geven is ook geen oplossing lijkt me. Kritisch kijken naar organisaties wel lijkt me. Zelf ben ik overigens niet echt een vaste donateur van goede doelen, ga al wel enkele jaren in de zomervakantie met een project ergens in de wereld mee om daar scholen, huizen, klinieken etc. te bouwen. Dan weet je in ieder geval dat er wat gebeurt, in plaats van geld overmaken naar een of ander rekeningnummer.

En trouwens, die actie van 3FM heeft natuurlijk veel doelen. Naast het ophalen van dat geld is het ook weer gigantische publiciteit voor het probleem. Ook wel voor de zender, maar daar lijkt het mij niet om te doen. Dat is meer bijkomend voordeel, naamsbekendheid van 3FM is toch al groot.

Het forum zal dit jaar ook weer aan de aktie een steentje bijdragen. Ben eens er bij sommige organisatie's teveel geld gaat naar de overhead (mijd echt amnisty), maar bij het rode kruis heb ik wel nog een goed gevoel. Er verschijnt binnenkort wel een nieuwspostje :)

Status
Not open for further replies.
Back