This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

3FM Request actie!

Status
Not open for further replies.
Toelichting?
De Euro, het uitmelken door mulitnationals, revoluties in 3e wereldlanden, welvaart etc. Ik heb nu voor de verandering eens geen zin om me hier inhoudelijk in te mengen, maar ik lees hier alleen maar meningen (waar ik zeer aan twijfel of deze wel kloppen). Het zou namelijk onderbouwd kunnen worden met voorbeelden.
 
Hier heb je je toelichting:

De euro, alles zou gelijk blijven,, nou mooi niet alles is duurder geworden en daardoor is de koopkracht achteruit gegaan... Men heeft een aantal jaren flink moeten inleveren en een gemiddeld huishouden heeft het redelijk zwaar gehad, dus zomaar even 15 euro (33 GULDEN) is niet zomaar voor iedereen makkelijk uitgegeven. Daarbij gaan de meeste mensen er volgend jaar weer 1,3% op achteruit... Als het hier economisch gezien eens een beetje stabiel wordt in Nederland ben ik ook bereid om een wat uit te geven.

Tevreden?
 

Wat beftreft de revoluties.

Hoe verklaar je dan de engelse/franse/portugeese talen in die landen?
Waarom zijn er burger oorlogen? Waarom liggen al die landen in vernieling?
Waarom hebben de meeste een dictator aan de macht?

Of praat eens met oud zeelieden , die hebben het gezien

begin van de jaren mooie kust steden , naderhand vervallen gebouwen en geen havens meer aandoen
 
Ik zie geen verband in jouw relaas tussen de Euro en de terugval van de Nederlandse economie (waardoor volgens jou er minder uit word uitgegeven aan ontwikkelingshulp?).
 
Ik zie geen verband in jouw relaas tussen de Euro en de terugval van de Nederlandse economie (waardoor volgens jou er minder uit word uitgegeven aan ontwikkelingshulp?).

Ik had al gezegd dat ik niet wist of dit er direct wat mee te maken had... wel blijven opletten he!
Maar als we dan toch geld weg moeten geven, zorg dan eerst dat we het hebben om weg te geven.

En denk dat de euro wel degelijk iets te maken heeft gehad met een economisch dieptepunt dat wij tot voorkort hier in Nederland hadden. Ik ben zelf ook geen financieel expert, maar heb wel een bedrijf dat ik draaiend moet houden en dat is in sommige tijden zwaar kan ik je zeggen. En gaat het weer goed, komt de regering weer met een nieuw plannetje om nog meer geld bij ons weg te plukken!
 
idd, we betalen meer en meer....

regering zegt: hier een daar nog wat meer belastingen en accijnzen, ik denk dat we er door de euro wel knetterhard achteruit zijn gegaan, na de euro zijn we in een dikke terugval geraakt waar we nu weer langzaam uit klimmen.


punt gaat wel flink offtopic
 
Oke, het enige wat ik wil zeggen is dat één observatie geen oorzaak hoeft te zijn van hetgeen wat je wil beweren. Dus opletten met verbanden trekken.
 
dat voorkom je denk ik sowieso niet in dit soort topic's

ontopic: ik geef geen geld weg zolang ik niks terugzie van de regering, alhoewel ik dit soort uitgaven kan verrekenen (belastingtechnisch) maar dan nog
 
Ik had al gezegd dat ik niet wist of dit er direct wat mee te maken had... wel blijven opletten he!
Ja dat heb je wel gedaan.
Kan aan mij liggen maar volgens mij heeft die euro ook niet veel goeds gedaan... Weet niet of dit er direct wat mee te maken heeft maar wilde het toch even melden...
Als het er niet direct mee te maken had, dan had het er wel indirect mee te maken, anders zou je het niet vermelden.

Dat je iets denkt is vrij normaal, dat doen de meeste mensen. Maar dat wil nog niet zeggen dat wat jij denkt ook daadwerkelijk zo is.
 

Er staat ook duidelijk, volgens mij, en ik heb ooit eens meegekregen dat dat staat voor een mening, en een mening is iets persoonlijk, in dit geval wat ik denk.

Maar wat wil je hier nou allemaal mee zeggen?
 
Oke, het enige wat ik wil zeggen is dat één observatie geen oorzaak hoeft te zijn van hetgeen wat je wil beweren. Dus opletten met verbanden trekken.

Dan ben ik wel benieuwd naar jouw verklaring over de armoede in de meeste landen?

Tijdens de kolonisatie hadden ze werk en eten. Hiermee zeg ik niet dat ik her goedkeur , maar het is zo. Sinds ze alles zelf wilden regelen is het een puinhoop.

Dus ik ben zeer benieuwd hoe jij het ziet
 
JohnB heeft allesinds gelijk,
Als simpel voorbeeld:

Congo, of vroeger Zaïre, was een Belgische kolonisatie.
Het liep er perfect zolang alles geregeld werd door de Belgen,
er was welvaart, geen geweld, geen oorlog.

Tot de zogenaamde evolués in opspraak kwamen, die uiteindelijk helemaal niet zo geëvolueerd bleken te zijn.

Congo werd gedekoloniseerd, wat uitliep in een grote troep van chaos en oorlog. Wat ze ondertussen nog steeds niet onder controle hebben.

Nu heerst er Afrikaanse kolonisatie, het ene afrikaanse land buit het andere Afrikaanse land uit voor hun grondstoffen. Afrika zou een welvarend continent zijn, mocht het niet zo zijn dat die negers daar allemaal hebzucht hebben en alleen aan hun eigen denken. Want uiteindelijk is dit echt het geval.

Mobutu, gast wordt koning daar, ontslaat iedere directeur van elk bedrijf, om zo de bedrijvenwereld te kunnen nationaliseren, hij schenkt het bedrijf aan familieleden/vrienden, die het als een cadeau zien (volgens de traditie), en zo verkopen ze alles wat het bedrijf bezit, machines/pand etc...

Zo'n situatie ligt hier in Belgie ook volledig anders, ik ken amper Belgen die geld doneren. Ik ook niet btw, en mijn familie ook niet.
Maar er is altijd wel een reden te zoeken voor de armoede in zo'n lang.

komop man, niet 1 land in Afrika is arm, nee, heel Afrika dat zegt genoeg imo of hun doen en kunnen. Kijk China/Japan die waren 10 jaar geleden ook straatarm, maar daar gaat de economie als een raket omhoog. Kwestie van tijd en ze zijn ons voorbij met economie, en Amerika voorbij als machtshebber.

geld doneren voor dieren vind ik best, die beesten hebben geen geweten en weten niet beter dan wat hun wordt aangedaan. Afrika zit vol met mensen met gewetens en logica enkel doen ze er geen zak mee. behalve de kut afsnijden van een meisje zodra ze 7 is.
 
Last edited:
Ik vind het alleen een goede actie vanwege de gedachte erachter, en dat er niet elk uur dezelfde kut muziek gedraaid wordt, maar eens gewoon goeie nummers.

Wat dat afrika aangaat denk ik net zoals velen hier.
Niet voor een lemen hutje zielig lopen doen, gewoon actie ondernemen.
van de knaken die ze krijgen moeten ze maar gewoon leven, willen ze meer? moeten ze meer vragen of dingen anders aan gaan pakken.

zoals hierboven an gezegt wordt vind ik een prima voorbeeld.
Japan was 20 jaar geleden nog niks. Ze maakten onze auto's na, alleen pakten het beter aan en gingen langzamerhand verbeteren. Motorfietsen die daar vandaan kwamen? BAGGER!!! En nu wil ineens iedereen een R1, ZX1000R, Hayabusa, Fireblade, GSX-R en zo kun je wel doorgaan. De top van de top komt daarvandaan ondertussen.

China is nu met hetzelfde bezig. Het is nu nog teringzooi wat er vandaan komt. Ik ben benieuwd over 5 jaar

Als afrika het dus nu hetzelfde aanpakt, gewoon buiten die kut klaarkomen, van je krukje af voor je lemen hutje weg, op zoek naar de beste weg om knaken te laaien. Ze kunnen toch ook allemaal een mitrailleur kopen? kunnen ze vast nog meer geld verdienen voor wat water of eten.
Tuurlijk is het triest voor die mensen, dat ze misschien geen succes meer in hun leven zullen behalen, maar zorg dan dat er een (kleine) basis is voor je kinderen waarom zij verder kunnen bouwen naar meer succes.
Succes in deze wereld bereik je door hard te werken (zelfs hier in NL).
Dat is misschien iets wat ze meer moeten leren.
Er komt ook nog eens bij dat als je geld zou storten, het overgrote deel niet aankomt -daar waar jij wilt dat het aankomt.


Ik steun zelf de kankerbestrijding, IFAW en WSPA.
Ook omdat (zoals ook hierboven al gezegt) dieren geen geweten hebben, en er niks aan kunnen doen wat ze meemaken en omdat ze weerloos zijn.
Kankerbestrijding om persoonlijke redenen


Zo dat is eruit
 
Best wel, het WNF hoofdkantoor in Zeist:

Ik wou net hetzelfde gaan vertellen, ( Op de foto lijkt het gebouw ook nog eens kleinder dan dat het daadwerkelijk is)

Ik fietste toevallig 3 weken terug langs dit gebouw (tussen Driebergen en Zeist). Moest wel even grinnikken dat er WWF op stond... Now way dat ik ooit ga doneren...

Beter gewoon de mensen terplekke helpen als je b.v. op vakantie bent


Nelson Mandela... Nog zoiets moois.
Ben daar ook bij die townships geweest (Zuid afrika/Kaapstad) en daar krijgen ze dus amper iets, Als je dan nagaat hoeveel producten, boekjes etc. onder de naam van het Nelson Mandela fonds word verkocht ben ik ook wel eens benieuwd waar dat geld blijft...

(Heeft niks met 3FM te maken, maar laat wel even zien hoe corrupt dingen zijn)
 
Last edited by a moderator:
Wat betreft dat gebouw, wat willen mensen dan zien?

Zitten ze in een of andere bouwval, dan worden ze niet serieus genomen als professionele organisatie, en zitten ze in een gebouw als dit, dan is het ook niet goed, want dan is vast betaalt met het geld van mensen die dat doneren..
 
Geld moet gewoon naar de plek waarvoor het bestemd is, en dat daar medewerkers en toebehoren voor nodig zijn kan ik begrijpen, maar om dan een design gebouw neer te kwakken wat groter is dan een gemiddeld ziekenhuis hoeft van mij niet 8P
 
Status
Not open for further replies.