2'de hands Aprilia Rally 1996 met 4500Km

Status
Not open for further replies.

JCD

Vivacity S.L. Shark Grey
Geachte scoot's,

Ik ben opzoek naar wat meningen van de mensen die meer ervaringen hebben van deze apparaten. Het is alsvolgt, ik heb een 2'de hands scootertje gevonden (alles 100% legaal) is van iemand die het ding in een vlaag gekocht heeft en vervolgens maar 4500 km op gelopen heeft.

Hij is inmiddels een paar jaar verder, zoals je in de subject leest. En ik wil hem kopen, kreeg net een foto van het beestje en zie eea aan roestvorming plaatsvinden. Moet ik me erg zorgen maken?

aprilia_rally_klein.jpg


http://www.jgenders.box.nl/aprilia_rally_groot.jpg

Ik heb een prijs gekregen voor 850,- en is met een helm, maar zonder slot en verzekering. Hoe werkt dat qua verzekering? Bij de eerste de beste scootboer binnen en tekenen? Moet ik nog iets van een 'overschrijvings' document hebben?

Zoals je al merkt, niet veel verstand van omdat ik er nooit interesse in had. En nu wil ik een hebben voor woon-werk verkeer. Graag reacties op het punt 'is dit waar voor je geld'?

De scoot rijdt volgens de eigenaar 80, de uitlaat is veranderd/geruild voor een ander en een speciaal blok om de uitlaat passende te maken. Verder is er niks aan gedaan... klopt dit???
 
Advertisement - register to remove this

Die roest is niet erg. Dat blok (waar het wiel aan zit) zit geen roest op, dat is gewoon vuil.. het is namelijk van aluminium en dat roest niet. Voor die uitlaat kan het ook weinig kwaad, het is alleen niet mooi. Is trouwens een originele uitlaat van een Malaguti Phantom, dat blok is niet aangepast voor die uitlaat want Phantom en Rally hebben allebei exact hetzelfde blok. Waarschijnlijk is die veer wel aan vervanging toe.

De prijs zou wel omlaag kunnen, ik heb een Phantom in dezelfde staat gekocht voor 680 euro. Verzekering kan je online afsluiten of je stapt binnen bij het kantoor van zo'n verzekeraar. Overschrijven hoeft niet als de scooter niet is verzekerd.
 
Uitlaat is van een andere scooter (Malaguti Phantom) en die deelt hetzelfde merk/type blok. De uitlaat is een std legale pijp. De snelheijd is wat de teller aangeeft en zal in een echte meting niet verder komen dan 60 of iets meer. De scooter is naar mijn mening 'gebruikt' en niet 'misbruikt'. Maarja, het is maar een plaatje. Het blok lijkt me smerig maar niet zwaar verroest. Ik zou het doen voor 650 euro aangezien er nog wel een klein beurtje gereserveerd mag worden. Eigenlijk kun je beter met iemand heen gaan die er wel verstand van heeft. Verder is Aprilia een degelijk en goed merk en is het motorblok qua techniek prima in orde.
 
Bedankt voor de reacties, de howto heb ik idd nog even een paar keer doorgelezen. Het gaat hier om een eigenaar die dat geld kon uitgeven en vervolgens een rijbewijs heeft gehaald. Hij heeft lang stil gestaan. Hopelijk zijn de bandjes niet al te erg doorgezakt door de jaren. 850 euro is een bedrag wat al 5 keer voor verkocht kon worden lijkt me. Als ik zo kijk op 2dehands.nl en marktplaats.nl.

Keep the reacties flowin' ;) Ik ben blij met jullie kundige knowhow.
 
700 EUR? Zoals ik al hoor kan er een nieuwe veer op, en kan roepen dat de bandjes allicht vervangen moeten worden door het lange stilstaan...
 
bandjes zien er nog redelijk uit hoor.

- is de voorvork nog okiedoki
- elektrisch nog in goede staat?

en dan de lijst met dingetjes in de howto newb 2ehands kopen dingetje zeg maar.

ik zou rond de 650 / 700 voor zon ding geven.
 
Als jij kan zien dat die banden in orde zijn vind ik het knap, want hij heeft jaren in de schuur gestaan (ofwel halflege banden) en kan rubber nogal verrot gaan bij barre temperaturen. Zal zeker de prijs omlaag praten zoals ik dit hoor.
 
Originally posted by JCD
Als jij kan zien dat die banden in orde zijn vind ik het knap, want hij heeft jaren in de schuur gestaan (ofwel halflege banden) en kan rubber nogal verrot gaan bij barre temperaturen. Zal zeker de prijs omlaag praten zoals ik dit hoor.

Op pics zie ik toch genoeg profiel, zal wel oude pic zijn..
 
Voor 850 euro heb ik ook wel een SR voor je uit '99 ofzow, pas herspoten en loopt ook goed...

850 is wel wat veel hiervoor dit apparaat... ik had voor 1000 euro een sr helemaal puntgaaf uit december 2000 met 2900 op de teller.
 
Update: De verkoper heeft hem bij een scooterzaak gebracht voor een check-up en schoonmaakbeurt... Dus die 850 zit wel snor :) Volgende week laat ik wat horen als ik hem heb!
 
Let ff op... Als ie lang stil staat gaan die keringen van je voorvork rot en gaat hij lekker... Dan loopt de olie uit je voorvork en veert hij niet meer lekker... BIj een rally heb je hier heel vaak last van... Meestal merk je het pas na een aantal km rijden na ze lange stil staan! Ik spreek uit ervaring :|
 
Als ik zo kijk naar de voorvork, achterveer, uitlaatbocht en het blok. Is daar never nooit 4500km mee gereden. Ik zit eerder te denken aan 14.500km. Opzich nog niet zo gek veel, maar wel wat anders dan 4500km.

En zoals gezegd moet er bij lang stilstaan zeker het een en ander nagekeken worden, maar naar ik begrijp wordt dat al geregeld.

Over dat overschrijven, dat is niet nodig. Je kunt zo willekeurig een bromfietszaak instappen en hem laten verzekeren, je stapt de deur uit met een verzekerde scoot. Bromfietsverzekeringen verlopen jaarlijks op 1 mei en dan vervalt ook het huidige verzekeringsplaatje, elk jaar krijg je een nieuwe van de verzekeringsmaatschappij, met een nieuw nummer.

Dan de prijs. 850€ voor een scoot uit 96 met waarschijnlijk rond de 14.500km is toch nog wel een hoop geld. Ik zou lager gaan zitten en de scooter zo rond de 650-700€ proberen mee te krijgen. Laat je niet ompraten door verhalen als: "dure rekening van dealer'' ''ziet er toch goed uit''

suc6! :)
 
Patrick, met alle respect je kan op die foto echt geen kilometerstand checken. De verkoper ken ik bijna zowat, het is familie van mij. De scoot gaat de garage in voor een beurt voor alleen dat al. De eigenaar is gewoon het ding 'vergeten' in de schuur voor een tig jaar. En heeft echt die (4100 km zei ie laatst nog) afstand afgelegd, een klok ga je niet zo belachelijk terugdraaien voor 7 jaar oude scooter. Slaat toch als een tang op een varken of niet?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top