2e hands of chinees

pxrplu

New Member
Hallo allemaal,
Ik ga binnenkort mijn eerste scooter kopen. Ik zit te twijfelen tussen een occasion bij een dealer in de buurt, of een Chinese scooter bij la souris of voordeelscooters. Mijn budget is rond de 1200, ook ben ik van plan de scooter dagelijks te gebruiken om naar school en werk te rijden. Wat raden jullie aan?
 
Advertisement - register to remove this

Voor de volledigheid dan.
Gewoon particulier (goed) verkocht.
De City was te klein. De beide Fly's eveneens verkocht, en de E-Sourini lood gekocht, later nog een en inmiddels dus de Lithium Sourini.
Alle scooters van LS zijn probleemloos.

Hiervoor reed ik:
Kymco, onherstelbaar stuk gegaan. Wel veel km gereden
Peugeot, problemen met verlichting en niet lekker lopende motor, kort gehad en ingeruild op de Kymco
Maar ook eerder een Baotian, waarvan ik kan beamen dat die reputatie niet goed is.
Een ZNEN (Fosti), troep, slechte kwaliteit, vastgelopen.
Nog een oud type Zip, goed dingetje, maar 2 takt en rookte veel, ook hiermee veel km gemaakt.

Als je scooter teveel rookt, had je eens naar andere 2takt olie moeten kijken..

Het verbrand allemaal in de motor.. Maar de ene verbrand beter dan de andere olie.

Eurol is ook zoiets dat op zicht prima olie is.. Alleen het walmt gewoon erg veel.

Bij kroonolie heb ik eigenlijk amper walm gezien en ook valvoline doet het best goed.

Goedkoop is echt duurkoop.
 
Oh oplossingen genoeg, maar dat was ook niet het probleem, gewoon een 2 takt rookt veel.
Overgetapt destijds op 4 takt en beviel stukken beter. Uiteindelijk dus elektrisch gaan rijden en wil niet meer terug naar benzine.
En ach, ieder zijn eigen ding, ieder zijn mening. We laten iedereen in zijn waarde.
 
Voor jouw geruststelling, ik ben niet van het veranderen en opvoeren, dus ook deze was origineel.
En tweede geruststelling, hij rookt, maar niet overdreven, gewoon zoals een standaard 2 takt rookt.
 
Voor jouw geruststelling, ik ben niet van het veranderen en opvoeren, dus ook deze was origineel.
En tweede geruststelling, hij rookt, maar niet overdreven, gewoon zoals een standaard 2 takt rookt.
Ja, nou weten we wel hoe tevreden jij bent met Lasouris.
Ts wil weten of hij zo'n bamiscooter kan kopen of een 2e hands van een gerenomeerd merk.
Hij zoekt een betrouwbare scooter om dagelijks mee naar school te rijden. En Lasouris is dat niet.
 
Ja, nou weten we wel hoe tevreden jij bent met Lasouris.
Ts wil weten of hij zo'n bamiscooter kan kopen of een 2e hands van een gerenomeerd merk.
Hij zoekt een betrouwbare scooter om dagelijks mee naar school te rijden. En Lasouris is dat niet.
Jammer zo'n tendentieuze post. Want E-Jowan is blijkbaar de enige die echt ervaring heeft met La Souris in dit draadje.

Op straat zie ik zoveel La Souris en aanverwante merken dat het niet alleen maar slecht kan zijn. Wel geloof ik dat de service ondermaats kan zijn bij zo'n zaak waar het vooral om volume draait. Maar ik heb ook verhalen gelezen dat de fietsenmaker op de hoek een gloednieuwe Sym e4 van 3 ruggen niet afgesteld kreeg, dus duur kopen bij een kleine dealer biedt ook geen volledige garantie op een goed rijdende scooter. Want huidige scootertechniek is best complex.
 
Heb persoonlijk nog nooit gehoord van een scooter merk/model die geen problemen had. Grootste verschil is dat ik over merken als bijv. la souris van heel veel mensen heb gehoord dat ze in een paar duizend kilometer al hele rare motorische of elektrische problemen hadden die maar aan blijven houden. Zie ze ook nooit heel lang mee gaan. Maar dat kan ook komen doordat de eigenaren op meer besparen dan alleen maar de aanschafprijs.

Als het goed is heb je garantie. Dus kies je toch voor een wegwerpscooter geef dan die paar tientjes meer uit om hem bij een goede dealer in de buurt te kopen zodat die garantie nageleefd wordt. Ga er dan ook absoluut niet zlef aan sleutelen. Dan heb je iedergeval garantie dat je een paar jaar een werkende scooter hebt
 
@TS: Ben je al wezen rijden? Men kan advies geven, maar heb je er al op gereden?

Aangezien zoon 2 zich ook gemeld heeft bij pa... zijn we van het weekend eens bij een paar scooters wezen kijken (1000-2000 EUR). Hij heeft er een aantal proef gereden, waaronder een 2e hands van LS. Moest wel om hem lachen, hij wilde geen oude rommel zoals zijn broer (2T), maar na proef te zijn gaan rijden, wil hij nu toch oude rommel, want dat rijd veel beter.

Dus buiten of iets betrouwbaar is/lijkt, is het veel belangrijker om te kijken of je het wel fijn vind rijden.

Goed dat gezegd hebbende, budget aankopen, zeker bij gemotoriseerde voertuigen, is en blijft een gok. Als iets nieuw 50% goedkoper is als gerenommeerde merken, moet dat verschil ergens inzitten. Kwaliteit van onderdelen, lagers, zuigers, cilinders, kappen, type staal, lak ,connectoren enz enz, moet wel minder zijn, anders zouden ze het niet zo goedkoop kunnen aanbieden. Als jij de perfecte eigenaar ben, kan zoiets best lang meegaan met een beetje geluk. Probleem zit hem in als dat niet zo is. Dan is service en vertrouwen in het bedrijf belangrijk en laat dat nu net hetgeen zijn, waar ze juist niet zo'n goeie naam hebben. Ik laat in het midden of dat terecht is, geen ervaring met die toko's, dus ik kan het je niet zeggen.

Mijn advies, ga een aantal modellen proberen. Voel aan wat jij naast mooi vind ook het lekkerste rijd en neem dan een beslissing.
 
Niet nodig. Door dit alles te volgen pik ik ook weer dingen op.
Heb zelf een la souris. Al bijna 2 jaar. Ik zal eerlijk zijn ik heb hem nu 1x laten onderhouden bij la souris. De grote onderhoudsbeurt. Eindstand kijk ik naar de dingen die zouden moeten vervangen worden zoals de bougie en bepaalde pakkingen zoals bij de cartercap. Hebben ze allemaal niet gedaan. Dus de service die ze geven zijn niet goed. Maargoed na 15k kilometer gereden te hebben doet die het nogsteeds. Het heeft vast ook te maken met de zaak waarbij je je scooter laat onderhouden. Deze scooter tweedehands gekocht uit 2018
 
Heb zelf een la souris. Al bijna 2 jaar. Ik zal eerlijk zijn ik heb hem nu 1x laten onderhouden bij la souris. Eindstand kijk ik naar de dingen die zouden moeten vervangen worden zoals de bougie en bepaalde pakkingen zoals bij de cartercap. Hebben ze allemaal niet gedaan. Dus de service die ze geven zijn niet goed. Het heeft vast ook te maken met de zaak waarbij je je scooter laat onderhouden. Deze scooter tweedehands gekocht uit 2018
wat bovenstaande over LaSouris betreft kan ik je gelijk geven want dit is helaas ook mijn ervaring.
de scooters an sich zijn best redelijk en je kunt er (mits je goed mee omgaat)lang plezier van hebben.
maar zoals ik eerder schreef, worden de scooters juist onbetrouwbaar a.g.v. de manier waarop la souris ´onderhoud´ doet.
 
Back
Top