2de hands!

Zippie2020

New Member
Goedeavond, ik ben nieuw op dit forum en heb een paar vraagjes.

Ik woon in rotterdam centrum, is het dan aan te raden om een 2takt 70cc of 4t 80cc te rijden?

Ik heb een budget van 2k en zoek ook een mooie zip. Waar moet ik op letten bij het kopen? Wil het liefst een 50cc en dan zelf een 70-80cc monteren.
 
Advertisement - register to remove this

De rollerbank app is niet accuraat in de meeste gevallen. Maar antwoord op je vraag, zou ik voor een zip 4t gaan. Deze maakt minder toeren, dus valt kwa 'herrie' minder op. Maar wat eurokit al zei, je woont wel in een groot 'risico' gebied.
 
De rollerbank app is niet accuraat in de meeste gevallen. Maar antwoord op je vraag, zou ik voor een zip 4t gaan. Deze maakt minder toeren, dus valt kwa 'herrie' minder op. Maar wat eurokit al zei, je woont wel in een groot 'risico' gebied.
Een ander grotere cilinder komt er sowieso in, alleen is dus een 80cc verstandiger?

Een draadloze begrenzer werkt dat dan niet?

En als ik de standaard uitlaat erop laat valt er vrij weinig aan te zien zou je aannemen. Een agent heeft denk ik eerder argwaan bij een terugloop uitlaat op een 2t dan de standaard uitlaat op een 4t
 
Daarom 4t gaan. En als je toch een andere cilinder erop gaat zetten, ga dan meteen voor een 80cc. Argwaan kan ik niet beoordelen, ligt aan de potentiële situatie waar je in kunt belanden (opgevoerd). Qua begrenzer doet het alleen maar pijn voor het blokje en meestal kan je last krijgen van 'kuren'. Ga dan all-the-way ontgrenst met een Ducati Grijs of Ducati Geel doorgezaagd (ietsjes sneller).
 
Daarom 4t gaan. En als je toch een andere cilinder erop gaat zetten, ga dan meteen voor een 80cc. Argwaan kan ik niet beoordelen, ligt aan de potentiële situatie waar je in kunt belanden (opgevoerd). Qua begrenzer doet het alleen maar pijn voor het blokje en meestal kan je last krijgen van 'kuren'. Ga dan all-the-way ontgrenst met een Ducati Grijs of Ducati Geel doorgezaagd (ietsjes sneller).
Zijn er nog andere 4t cilinders met betere presatie’s?
 
Als ik de rollerbank app in de gaten hou moet het wel lukken toch?
Weleens van een mobiele rollerbank gehoord ?
Uit het busje laden en binnen 1 minuut opgezet
Een aantal scooters controleren en dan het busje weer in op weg naar een andere locatie.
Daarna zijn ze binnen de minuut weer actief.
Zo kunnen ze in een dag op heel wat verschillende locatie's staan.
Vergeet niet dat hierbij vaak gebruik wordt gemaakt van een motoragent.
Deze dirigeert/begeleid je naar de locatie en zorgt ervoor dat je er niet vandoor gaat.
Je kenteken is namelijk genoteerd en doorgegeven aan de meldkamer.
Als jij zo'n rotsvast vertrouwen hebt in die app, dan moet je deze zeker gebruiken en wens ik je veel succes !
Mobiele rollerbank.jpg
 
Een ander grotere cilinder komt er sowieso in, alleen is dus een 80cc verstandiger?

Een draadloze begrenzer werkt dat dan niet?

En als ik de standaard uitlaat erop laat valt er vrij weinig aan te zien zou je aannemen. Een agent heeft denk ik eerder argwaan bij een terugloop uitlaat op een 2t dan de standaard uitlaat op een 4t

Wil je dan zeggen dat je die 80cc dan niet hoort? Als jij er voorbij komt rijden hoor ik echt wel dat je een 80cc eronder hebt hangen.
Maar goed als jij lekker het risico durft te nemen moet je het vooral lekker doen.. Alleen niet komen huilen als je straks een WOK hebt.
Agenten zijn ook niet dom, en zeker niet als die al miljoenen scooters hebben getest.. Ze weten dan alle ins en outs.



Zijn er nog andere 4t cilinders met betere presatie’s?

Er zitten geen verschillen tussen alle 80ccs.. Alle cilinders zijn gewoon hetzelfde. Alleen de afwerking of kwaliteit kan vaak beter zijn van een iets duurdere kit. Een 4takt cilinder is niet meer dan een gat erin.. Timing gebeurd bij de nokkenas.
 
Last edited:
45kmph is gewoon te traag, ben maar een keer 16 dus de scooter moet sowieso op zijn achterwiel komen....

Ik ga het dus gewoon wagen. Vluchten is geen optie sowieso niet ook al rij ik een 180cc.

80cc malossi of dan toch 80cc top perfomance?
 
Top Performance 80cc en Naruku nokkenas. Maar weet waar je aan begint. Sommige dingen letten heel nauwkeurig bij demonteren en monteren. Bijvoorbeeld je ketting, je timing, je zuigerveren, je pistonclips en je kleppen stellen. Dit vereist enige ervaring en goed gereedschap!
 
Back
Top