2e hands of chinees

pxrplu

New Member
Hallo allemaal,
Ik ga binnenkort mijn eerste scooter kopen. Ik zit te twijfelen tussen een occasion bij een dealer in de buurt, of een Chinese scooter bij la souris of voordeelscooters. Mijn budget is rond de 1200, ook ben ik van plan de scooter dagelijks te gebruiken om naar school en werk te rijden. Wat raden jullie aan?
 
Advertisement - register to remove this

Waarom moet je gelijk La Souris afraden? Zij zijn even goed als andere Chineese scooters (en bijna alles, ook 2e hands komt uit China).
Normaal onderhoud is bij elke scooter nodig, ook bij de La Souris scooters. Je koopt voor je geld dan het beste de Sourini, want de City is wel een budgetmodel en intussen even prijzig als de Sourini.
Maar iedereen zijn eigen mening. Ik ga af op mijn ervaring en niet op het ene filmpje wat "boos" ooit heeft gemaakt.

Het is toch wel een soort van risico dat je neemt.. Snap dat alle chinese blokjes het zelfde zijn.. Maar de beplating van zo`n ding van la souris is een heel stuk slechter. Je steek toch echt 1200 euro erin en dan verwacht je een machine zonder problemen achteraf.
Post automatically merged:

Bedank voor alle warme woorden.
Peugeot is op het logo na, geheel Chinees.


Maar de kappen zijn wel kwaliteit van een new vivacity.

Enigste echt Chinees eraan is het blok waar op zicht goed mee te leven is.. En de kabelboom.. (maar die is voor Chinees ook best goed.

Ik ken ook bijna geen Chinese scooter met een grote kunstof brandstof tank.. Meeste zijn allemaal pisbakken staal.. En die kan je tot 4,5 liter vol pissen.
Post automatically merged:

Kymco of Sym, goed onderhouden van een betrouwbaar adres (ook een moeilijk punt) kan wel wat hebben. LS moet je zelf bij aanschaf na laten lopen door onafhankelijke specialist of ie goed in elkaar zit en recht laten zetten wat krom is als je er voor werk en school van afhankelijk bent. nieuw zit je vast aan gruwelijk strenge emissie eisen (Euro5 inmiddels) en is imo niet vooruit te schòppen (zonder nog wat extra €uro's, die je niet hebt. Beter blijf je net ònder euro 4 (remember, we make these mistakes, so you don't have to!) dan heb je niet te maken met injectie of ECU.. en hou je wat geld achter de hand voor onderhoud of subtiele upgrades.
klacht.nl
Radar
sorry @e-Jowan , dan kijk je niet naar boos..

Dat is ook waarom ik zelf euro 2 blijf rijden..
 
Last edited:
Gelukkig komen er ook reacties waar we wat aan hebben.
Als reactie op de verkoopaantallen van La Souris, ga ik af op wat ik wel eens in Eindhoven zie. Daar staan geregeld (bijna wekelijks) tientallen nieuwe exemplaren in de winkel om af te leveren. Vermenigvuldig dat met aantal winkels, heb je globaal hun aantal nieuw verkochte scooters (per week, dus maal 52)
Ik heb (alleen maar) goede ervaringen met La Souris. Rij inmiddels al de 7e scooter van dit merk.

En, tot slot, vraag voor alle overige critici die LS afkeurt. Spreek je uit ervaring of praat je een ander na?
 
Ik heb (alleen maar) goede ervaringen met La Souris. Rij inmiddels al de 7e scooter van dit merk.
in hoeveel tijd dan? / hoeveel km's rij je dan, dat je al aan de 7e bezig bent. als ik aan iets met kwaliteit denk, ga ik ervan uit dat ik er jaren en vele tienduizenden km's mee kan maken (tonnen in het geval van auto's)
heb er idd zelf geen ervaring mee, maar kijk ook wel lekker uit als ik de recensies lees (en idd die aflevering van Boos heb gezien)
dan kan het een loterij zijn, maar als je dat lot trekt dat service nodig heeft, trek je aan het kortste eind.
uit zelfbehoud blijf ik dan maar ver uit de buurt van dat soort bedrijven. (geef me dan een scooter direct uit het krat, voor iets boven jullie inkoopsprijs, dan monteer ik 'm zèlf af..)
 
Gelukkig komen er ook reacties waar we wat aan hebben.
Als reactie op de verkoopaantallen van La Souris, ga ik af op wat ik wel eens in Eindhoven zie. Daar staan geregeld (bijna wekelijks) tientallen nieuwe exemplaren in de winkel om af te leveren. Vermenigvuldig dat met aantal winkels, heb je globaal hun aantal nieuw verkochte scooters (per week, dus maal 52)
Ik heb (alleen maar) goede ervaringen met La Souris. Rij inmiddels al de 7e scooter van dit merk.

En, tot slot, vraag voor alle overige critici die LS afkeurt. Spreek je uit ervaring of praat je een ander na?
Welke scooters van la souris zijn dat dan?
 
Om beide vragenstellers te beantwoorden.
Ik ben klant van kort na de opening filiaal Eindhoven. Heb goede ervaringen met verkoop, service en onderhoud.
Garantiekwesties eveneens (schakelaartje defect en acculader)
Een type City
Twee type Fly
Twee E-Sourini (uitvoering Loodaccu)
Een Sourini RS benzine
Een E-Sourini nieuwste model met Bosch motor en uitneembare accu.

Met beide E-Sourini lood ongeveer 34.000 km
Met de City 4000 km
Met beide Fly's ook ongeveer 4000 km
Met de Sourini RS enkele honderden (kon niet meer wennen aan benzine-uitvoering na Elektrische te hebben gereden)
De E-Sourini Bosch is enkele maanden oud en tikt de 700 km binnenkort aan.

Om nog even kort te gaan -want we zitten nog steeds in iemand anders topic te rommelen (waarvoor excuses)- ik heb geen aandelen bij LS of enig ander voordeel waardoor ik positief schrijf over LS. Ik wilde dit kwijt omdat er veel negativiteit op dit forum rondgaat, wat m.i. niet helemaal terecht is.
 
Om beide vragenstellers te beantwoorden.
Ik ben klant van kort na de opening filiaal Eindhoven. Heb goede ervaringen met verkoop, service en onderhoud.
Garantiekwesties eveneens (schakelaartje defect en acculader)
Een type City
Twee type Fly
Twee E-Sourini (uitvoering Loodaccu)
Een Sourini RS benzine
Een E-Sourini nieuwste model met Bosch motor en uitneembare accu.

Met beide E-Sourini lood ongeveer 34.000 km
Met de City 4000 km
Met beide Fly's ook ongeveer 4000 km
Met de Sourini RS enkele honderden (kon niet meer wennen aan benzine-uitvoering na Elektrische te hebben gereden)
De E-Sourini Bosch is enkele maanden oud en tikt de 700 km binnenkort aan.

Om nog even kort te gaan -want we zitten nog steeds in iemand anders topic te rommelen (waarvoor excuses)- ik heb geen aandelen bij LS of enig ander voordeel waardoor ik positief schrijf over LS. Ik wilde dit kwijt omdat er veel negativiteit op dit forum rondgaat, wat m.i. niet helemaal terecht is.
dus de benzineversies heb je net voor of net na de eerste grote beurt alweer ingeruid? of ben je daar een 0 vergeten? want 4000 vind ik geen maat voor de kwaliteit of duurzaamheid van een scoot. die elektrische scooters met loodaccu's vind ik dan weer wel indrukwekkend! wat was de actieradius daarvan? (nieuw en oud)
 
ik pretendeer geen kwaliteit en duurzaamheid. ik beantwoord puur het gevraagde
Actieradius E-sourini is zoals eerder besproken erg afhankelijk en ligt tussen 40 en 75 km (lood)
De nieuwe haalde 95 km (lithium)
PS een van de elektrische heeft ruim 21.5 k gelopen
 
ik pretendeer geen kwaliteit en duurzaamheid. ik beantwoord puur het gevraagde
Actieradius E-sourini is zoals eerder besproken erg afhankelijk en ligt tussen 40 en 75 km (lood)
De nieuwe haalde 95 km (lithium)
PS een van de elektrische heeft ruim 21.5 k gelopen
Maar waren die benzineversies echt klaar na 4k km of...?
 
Maar de beplating van zo`n ding van la souris is een heel stuk slechter.
bedoel je dan alleen die van La Souris? of ook die van AGM, BTC etc? (die allemaal bij dezelfde fabriek in china afnemen)
uit ervaring kan ik zeggen dat ik wel slechtere beplating gezien heb, en het eraf halen/ monteren van de kappen/beplating van een LS scooter an sich niet zo slecht is (of dan heb ik meerdere keren een lot uit de loterij ofzo... :rolleyes:)

Om nog even kort te gaan - Ik wilde dit kwijt omdat er veel negativiteit op dit forum rondgaat, wat m.i. niet helemaal terecht is.
mee eens; een LS scooter hóéft niet slecht te zijn.
wat naar mijn ervaring wél zo is, is dat La Souris niet altijd op de juiste manier met de scooters van diens klanten omgaat.
er word nogal es het nodige aan beplating/motorisch vernaggeld als het ding uit zn kratje komt/service krijgt.
de boel effe snel met een electrische schroevendraaier in elkaar flansen (dolgedraaide schroeven of gebroken plastic) en hoppa naar de klant.
probeer je de schade dan aan te kaarten = meestal pech voor je

heb zelf een LS E-Sourini die binnenkort sinds ik m twee en half jaar geleden aanschafte de 10000km paseert, en ben nog steeds dik tevreden met de scooter.
helaas voor LS gold dat niet voor de monteur die aan huis kwam bij de eerste service beurt.
al pratend met iemand via zn telefoon, ´smeerde´ hij met een busje WD-40 her en der wat op bewegende delen, reed een kort rondje door de straat met mn scooter om de remmen te testen en te kijken of de verlichting etc. het deed, en toen was ie alweer klaar...(en mocht ik dokken)
het balhoofd, schroeven/moeren natrekken gebeurde niet, en kreeg nadien ook niet echt goede antwoorden op mn vragen.
heb dat later allemaal uitgezocht en waar nodig gefixt (met dank aan o.a. dit forum), en zo viel t besluit om het onderhoud voortaan zelf te doen.
en daar is het tot dusver wel een veel betere scooter van geworden, dan toen ze m kwamen afleveren.

geef me dan een scooter direct uit het krat, voor iets boven jullie inkoopsprijs, dan monteer ik 'm zèlf af..
dit is imo wel de beste methode als je een betrouwbare chinees wilt, en zo leer je de scoot ook t beste kennen!
 
Last edited:
elk merk heeft zijn vrijdagmiddag- of maandagochtendexemplaar
en heeft ook zijn makken op motorisch vlak.. (bij Kymco zit het nokkenastandwiel vast op de nokkenas gesmeed en Sym gebruikt een dikkere bus met een stevige spie). bij auto's is meer ruimte en maakt men dan gebruik van méér bouten ùit het hart (2 of 3)
degene die dit systeem, "op de klem" van een schotelring, voor een as die nogal wisselende belasting ondergaat heeft ontworpen, deed dit volgens mij ná een paar glaasjes vino te veel.
 
Last edited:
Waarom moet je gelijk La Souris afraden? Zij zijn even goed als andere Chineese scooters (en bijna alles, ook 2e hands komt uit China).
Normaal onderhoud is bij elke scooter nodig, ook bij de La Souris scooters. Je koopt voor je geld dan het beste de Sourini, want de City is wel een budgetmodel en intussen even prijzig als de Sourini.
Maar iedereen zijn eigen mening. Ik ga af op mijn ervaring en niet op het ene filmpje wat "boos" ooit heeft gemaakt.
De service is slecht, mensen in die winkels zijn niet kundig.
Post automatically merged:

Gelukkig komen er ook reacties waar we wat aan hebben.
Als reactie op de verkoopaantallen van La Souris, ga ik af op wat ik wel eens in Eindhoven zie. Daar staan geregeld (bijna wekelijks) tientallen nieuwe exemplaren in de winkel om af te leveren. Vermenigvuldig dat met aantal winkels, heb je globaal hun aantal nieuw verkochte scooters (per week, dus maal 52)
Ik heb (alleen maar) goede ervaringen met La Souris. Rij inmiddels al de 7e scooter van dit merk.

En, tot slot, vraag voor alle overige critici die LS afkeurt. Spreek je uit ervaring of praat je een ander na?
De 7e ?
Ik heb al 12 jaar een Kymco Like.
 
Waarom moet je gelijk La Souris afraden? Zij zijn even goed als andere Chineese scooters (en bijna alles, ook 2e hands komt uit China).
Normaal onderhoud is bij elke scooter nodig, ook bij de La Souris scooters. Je koopt voor je geld dan het beste de Sourini, want de City is wel een budgetmodel en intussen even prijzig als de Sourini.
Maar iedereen zijn eigen mening. Ik ga af op mijn ervaring en niet op het ene filmpje wat "boos" ooit heeft gemaakt.


Waarom zou je met een partij in zee gaan, die wisselende kwaliteit en service levert.
Als je al weet ergens anders zeker beter is.
 
Welke ervaringen heb jij persoonlijk dan met La Souris? @eurokit

Kerel, ik koop niet bij dit soort rare constructies.. Ik ben technisch genoeg om een 2ehandse op te knappen..
En van dat euro4 en euro 5 spul moet ik helemaal niks van hebben, waar ik die ook zou kopen..

Zou zelfs ook geen scooter meer kopen bij Roverbikes.. Is een zelfde soort instututie.
 
Voor de volledigheid dan.
Gewoon particulier (goed) verkocht.
De City was te klein. De beide Fly's eveneens verkocht, en de E-Sourini lood gekocht, later nog een en inmiddels dus de Lithium Sourini.
Alle scooters van LS zijn probleemloos.

Hiervoor reed ik:
Kymco, onherstelbaar stuk gegaan. Wel veel km gereden
Peugeot, problemen met verlichting en niet lekker lopende motor, kort gehad en ingeruild op de Kymco
Maar ook eerder een Baotian, waarvan ik kan beamen dat die reputatie niet goed is.
Een ZNEN (Fosti), troep, slechte kwaliteit, vastgelopen.
Nog een oud type Zip, goed dingetje, maar 2 takt en rookte veel, ook hiermee veel km gemaakt.
 


Write your reply...
Back
Top