Advies voor een sportieve 2e hands B-klasse scooter onder €1500

Fade

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar advies voor de aanschaf van een sportieve tweedehands B-klasse scooter onder de €1500. Ik ben een persoon van 1m80 en het is belangrijk voor mij dat de scooter er sportief uitziet en comfortabel is om op te rijden. Daarnaast zou ik graag willen dat de scooter snel kan optrekken, veel kracht heeft én bij voorkeur een nieuwer bouwjaar heeft. Ik zal de scooter voornamelijk gebruiken voor korte ritjes naar de sportschool en mijn werk.

Op dit moment heb ik al interesse in de Kymco Agility 50 en de Sym Orbit 3, maar ik wil absoluut zeker de juiste keuze maken. Daarom zou ik graag meer suggesties ontvangen van mensen die ervaring hebben met sportieve scooters in deze prijsklasse.

Als je goede alternatieven kent of andere suggesties hebt waar ik naar kan kijken, dan zou ik het zeer op prijs stellen als je ze met me wilt delen. Ik wil er zeker van zijn dat ik een weloverwogen beslissing neem en een scooter vind die aan al mijn eisen voldoet.

Bedankt voor jullie hulp en ik kijk uit naar jullie suggesties!

Met vriendelijke groet, Fade
 
Advertisement - register to remove this

Je zou kunnen kijken naar een Peugeot Jetforce en een Peugeot Speedfight 3. Dit zijn 2-takt scooters die erg degelijk zijn, maar ze zijn al best wel een tijd op de markt.

Verder heb je ook de Peugeot Speedfight 4, Kisbee en Streetzone (sportievere uitvoering van de Kisbee). Dit zijn de nieuwere modellen die nog steeds worden geproduceerd door Peugeot. 4-takt modellen met eenzelfde blok als de Sym Orbit 3 die jij noemde.

De Jetforce, Speedfight 3 en Speedfight 4 zijn echter wel iets grotere scooters dan degenen die jij hebt genoemd en de overige scooters die ik heb genoemd (Kisbee en Streetzone). Die zijn van hetzelfde formaat als de Sym Orbit en Kymco Agility.

De reden dat ik Peugeot aanbeveel is omdat het weliswaar dezelfde blokken zijn als de Sym Orbit wat betreft de 4-takt modellen, maar de overige zaken zoals kappen en elektra is net iets deugdelijker dan de Chinese tegenhanger.

Je zou ook nog kunnen kijken naar een Piaggio Fly voor dat geld. Je hoeft niet per se naar B-klasse scooters te kijken. Degenen die ik net opnoemde zijn samen met de Piaggio gewoon A-klasse. Tenzij je A-klasse natuurlijk definieert als louter Vespa. B-klasse definieer ik eerder als een La Souris of de rest van dat soort Chinese Vespa merken.
 
Je zou kunnen kijken naar een Peugeot Jetforce en een Peugeot Speedfight 3. Dit zijn 2-takt scooters die erg degelijk zijn, maar ze zijn al best wel een tijd op de markt.

Verder heb je ook de Peugeot Speedfight 4, Kisbee en Streetzone (sportievere uitvoering van de Kisbee). Dit zijn de nieuwere modellen die nog steeds worden geproduceerd door Peugeot. 4-takt modellen met eenzelfde blok als de Sym Orbit 3 die jij noemde.

De Jetforce, Speedfight 3 en Speedfight 4 zijn echter wel iets grotere scooters dan degenen die jij hebt genoemd en de overige scooters die ik heb genoemd (Kisbee en Streetzone). Die zijn van hetzelfde formaat als de Sym Orbit en Kymco Agility.

De reden dat ik Peugeot aanbeveel is omdat het weliswaar dezelfde blokken zijn als de Sym Orbit wat betreft de 4-takt modellen, maar de overige zaken zoals kappen en elektra is net iets deugdelijker dan de Chinese tegenhanger.

Je zou ook nog kunnen kijken naar een Piaggio Fly voor dat geld. Je hoeft niet per se naar B-klasse scooters te kijken. Degenen die ik net opnoemde zijn samen met de Piaggio gewoon A-klasse. Tenzij je A-klasse natuurlijk definieert als louter Vespa. B-klasse definieer ik eerder als een La Souris of de rest van dat soort Chinese Vespa merken.
Sorry, misschien was ik niet duidelijk ik bedoel b klasse als in 45km per uur
 
Sorry, misschien was ik niet duidelijk ik bedoel b klasse als in 45km per uur
Aah ja, dat verklaart al een hoop. In hoeverre zie jij dan een verschil tussen a-klasse of b-klasse scooters? Ik denk dat >95% van alle modellen die er zijn scooters hebben rondrijden met zowel blauwe als gele plaat. Of karakteriseer jij iets specifieks aan de gele plaat?
 
Aah ja, dat verklaart al een hoop. In hoeverre zie jij dan een verschil tussen a-klasse of b-klasse scooters? Ik denk dat >95% van alle modellen die er zijn scooters hebben rondrijden met zowel blauwe als gele plaat. Of karakteriseer jij iets specifieks aan de gele plaat?
Mijn excuses, ik heb niet moeten specifieren dat ik een b klasse zoek omdat toch alle scooters beschikbaar zijn in een a klasse en b klasse vorm zo ver dat ik weet.
 
Mijn excuses, ik heb niet moeten specifieren dat ik een b klasse zoek omdat toch alle scooters beschikbaar zijn in een a klasse en b klasse vorm zo ver dat ik weet.
onder de 1500 heb je een prima vespa sprint of een piaggio zip,
ook heb je hiervoor een yamaha aerox of een gilera runner van het nieuwere model.
 
Back
Top