2e hands of chinees

pxrplu

New Member
Hallo allemaal,
Ik ga binnenkort mijn eerste scooter kopen. Ik zit te twijfelen tussen een occasion bij een dealer in de buurt, of een Chinese scooter bij la souris of voordeelscooters. Mijn budget is rond de 1200, ook ben ik van plan de scooter dagelijks te gebruiken om naar school en werk te rijden. Wat raden jullie aan?
 
Advertisement - register to remove this

Waarom moet je gelijk La Souris afraden? Zij zijn even goed als andere Chineese scooters (en bijna alles, ook 2e hands komt uit China).
Normaal onderhoud is bij elke scooter nodig, ook bij de La Souris scooters. Je koopt voor je geld dan het beste de Sourini, want de City is wel een budgetmodel en intussen even prijzig als de Sourini.
Maar iedereen zijn eigen mening. Ik ga af op mijn ervaring en niet op het ene filmpje wat "boos" ooit heeft gemaakt.
 
Hallo allemaal,
Ik ga binnenkort mijn eerste scooter kopen. Ik zit te twijfelen tussen een occasion bij een dealer in de buurt, of een Chinese scooter bij la souris of voordeelscooters. Mijn budget is rond de 1200, ook ben ik van plan de scooter dagelijks te gebruiken om naar school en werk te rijden. Wat raden jullie aan?
Haal La Souris alsjeblieft uit je hoofd
 
Kymco of Sym, goed onderhouden van een betrouwbaar adres (ook een moeilijk punt) kan wel wat hebben. LS moet je zelf bij aanschaf na laten lopen door onafhankelijke specialist of ie goed in elkaar zit en recht laten zetten wat krom is als je er voor werk en school van afhankelijk bent. nieuw zit je vast aan gruwelijk strenge emissie eisen (Euro5 inmiddels) en is imo niet vooruit te schòppen (zonder nog wat extra €uro's, die je niet hebt. Beter blijf je net ònder euro 4 (remember, we make these mistakes, so you don't have to!) dan heb je niet te maken met injectie of ECU.. en hou je wat geld achter de hand voor onderhoud of subtiele upgrades.
klacht.nl
Radar
sorry @e-Jowan , dan kijk je niet naar boos..
 
La Sores en Nadeel Scooters punt NL .... Grote Ramp , Service van nix .
Wil je daar toch kopen ? laat gelijk Handvat verwarming Monteren , krijg je geen Koude handen als je WEER moet duwen.
Geen Chinese rotzooi dus.
Post automatically merged:

Kymco of Sym, goed onderhouden van een betrouwbaar adres (ook een moeilijk punt) kan wel wat hebben. LS moet je zelf bij aanschaf na laten lopen door onafhankelijke specialist of ie goed in elkaar zit en recht laten zetten wat krom is als je er voor werk en school van afhankelijk bent. nieuw zit je vast aan gruwelijk strenge emissie eisen (Euro5 inmiddels) en is imo niet vooruit te schòppen (zonder nog wat extra €uro's, die je niet hebt. Beter blijf je net ònder euro 4 (remember, we make these mistakes, so you don't have to!) dan heb je niet te maken met injectie of ECU.. en hou je wat geld achter de hand voor onderhoud of subtiele upgrades.
klacht.nl
Radar
sorry @e-Jowan , dan kijk je niet naar boos..
Bedankt voor de tip, wist niet dat je daar ook nog rekening mee moest houden. Piaggio en Peugeot ook aan te raden of niet?
 
Tsjah de ene chinees rijdt 20.000 km zonder enig probleem.
De ander slaat de eerste 2 km elke 200m af.
Een Euro4 chinees zou ik zelf geen problemen mee hebben.
Makkelijk te repareren en kost weinig.

Als eerste scooter zou ik idd gewoon een gebruikte bij een dealer halen.
Krijg je vaak nog 3 maanden garantie.
Haal je er één bij La Souris dan kan je idd wel wat geouwehoer verwachten met service wanneer je met pech een maandagmorgen model krijgt.

Moet er wel bij zeggen.
La Souris zit landelijk en het is gokken hoeveel scooters zij per jaar verkopen, maar het zijn er duizenden.
Dat er dan een zooi klachten komen omdat 1 op de 10 scooters verrot is begrijp ik wel.
Zou er zelf ook niet kopen i.v.m. de moeizame service.
Overigens verschilt zon LaSouris vrijwel niet van een andere Chinees.
Mijn 2 chineesjes is niks mis mee.
Het lijkt wel sneller te roesten dan een A-merk, maargoed.
 
Kan het verhaal van AMG Retro beamen . Heb ook sinds 2 jaar een grande retro , en deze bevalt mij prima , nog geen grote problemen gehad .
Alleen in het begin door een stand tijd van bijna 2 jaar , een gare carburateur . Heb er nu zelf 6000 km mee gereden , geef hem om de 3000km een grote service beurt , en heb het geluk dat hij bij mij binnen staat. Heeft er nu totaal 8000 km op de teller . Pas geleden de verlichting geheel omgebouwd naar led , bij 6000 de v snaar en rolletjes , en achterband vervangen. En als ik dan ter vergelijking hier op het forum de problemen lees van de a merk scooters , komt mijn chinees er echt niet zo slecht vanaf. Maar denk dat de hoofdzaak toch het onderhoud is. Zoals met alles. Plus de simpele techniek , en goedkope onderdelen , die ook nog ruim overal te verkrijgen zijn , maakt het voor mij persoonlijk een prima vervoer middel.
 
Tsjah de ene chinees rijdt 20.000 km zonder enig probleem.
De ander slaat de eerste 2 km elke 200m af.
Een Euro4 chinees zou ik zelf geen problemen mee hebben.
Makkelijk te repareren en kost weinig.

Als eerste scooter zou ik idd gewoon een gebruikte bij een dealer halen.
Krijg je vaak nog 3 maanden garantie.
Haal je er één bij La Souris dan kan je idd wel wat geouwehoer verwachten met service wanneer je met pech een maandagmorgen model krijgt.

Moet er wel bij zeggen.
La Souris zit landelijk en het is gokken hoeveel scooters zij per jaar verkopen, maar het zijn er duizenden.
Dat er dan een zooi klachten komen omdat 1 op de 10 scooters verrot is begrijp ik wel.
Zou er zelf ook niet kopen i.v.m. de moeizame service.
Overigens verschilt zon LaSouris vrijwel niet van een andere Chinees.
Mijn 2 chineesjes is niks mis mee.
Het lijkt wel sneller te roesten dan een A-merk, maargoed.
Zijn er ook nog chinese scooter verkopers met een betere reputatie? Ik hoorde namelijk dat het precies hetzelfde is bij voordeelscooters en fast and furious.
Post automatically merged:

Kan het verhaal van AMG Retro beamen . Heb ook sinds 2 jaar een grande retro , en deze bevalt mij prima , nog geen grote problemen gehad .
Alleen in het begin door een stand tijd van bijna 2 jaar , een gare carburateur . Heb er nu zelf 6000 km mee gereden , geef hem om de 3000km een grote service beurt , en heb het geluk dat hij bij mij binnen staat. Heeft er nu totaal 8000 km op de teller . Pas geleden de verlichting geheel omgebouwd naar led , bij 6000 de v snaar en rolletjes , en achterband vervangen. En als ik dan ter vergelijking hier op het forum de problemen lees van de a merk scooters , komt mijn chinees er echt niet zo slecht vanaf. Maar denk dat de hoofdzaak toch het onderhoud is. Zoals met alles. Plus de simpele techniek , en goedkope onderdelen , die ook nog ruim overal te verkrijgen zijn , maakt het voor mij persoonlijk een prima vervoer middel.
Klinkt goed. Nu ga ik toch weer twijfelen...
 
Last edited:
je zou bij de lokale scooterboer een alternatieve chinees (nieuw of jong tweedehands) kunnen halen? (AGM/BTC/GTS) allemaal naamplaatjes op chinese scooters van 1 of 2 fabrikanten (waarschijnlijk hetzelfde als la souris) maar dan heb je hopelijk wèl goede service en garantie.
 
je zou bij de lokale scooterboer een alternatieve chinees (nieuw of jong tweedehands) kunnen halen? (AGM/BTC/GTS) allemaal naamplaatjes op chinese scooters van 1 of 2 fabrikanten (waarschijnlijk hetzelfde als la souris) maar dan heb je hopelijk wèl goede service en garantie.
Ja goed punt inderdaad. Ik kijk nog wel ff rond tussen de occasions om te kijken of er iets leuks voorbij komt. Zo niet ga ik misschien toch maar voor iets Chinees want ik vind dat in termijnen betalen ook wel leuk.
 
Back
Top