This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

2 carburateurtjes op een spruitstuk

Je kunt van de diameter van de aansluiting uitgaan. 15,8 mm diameter dus. Wat is trouwens de reactietijd van zo'n servo? En bestaan er componentjes die exact één of meer seconden verttraging van het potmeter signaal kunnen geven?
 
Het is wel goed om te horen dat ik idd. gewoon via de aansluitdiameter kan uitgaan en dus niet van de venturi diameter. Verder zijn er al weer nieuwe tekeningen en plannen van de 2-Way. Komen nog wel online als i-net het thuis weer doet. en nog over de snelheid van de servo. De snelheid is 0,8 sec over 60 graden. Je kunt de uitslag en de snelheid nog veranderen bij programeerbare servo's dmv. zo'n kastje of via andere dingen met de pc.
 
NeoHippie said:
Je kunt van de diameter van de aansluiting uitgaan. 15,8 mm diameter dus. Wat is trouwens de reactietijd van zo'n servo? En bestaan er componentjes die exact één of meer seconden verttraging van het potmeter signaal kunnen geven?

De servo wordt door PWM (Pulse Width Modulation). Dat is een 'knipperende' spanning (als je er een lampje aan zou hangen knippert die). De snelheid van die knipperen bepaald de stand van de servo.

De potmeter is een variabele weerstand. Deze weerstand zal met een AD-converter uitgelezen moeten worden en omgezet naar een PWM-signaal. Makkelijkst om dat de toen is met een microcontroller. In dit microcontroller Kun je zelf ook een eventuele vertraging inprogrammeren.

Een dure programmeerbare servo aanschaffen lijkt me dus ietwat zonde.
 
Cipher said:
De servo wordt door PWM (Pulse Width Modulation). Dat is een 'knipperende' spanning (als je er een lampje aan zou hangen knippert die). De snelheid van die knipperen bepaald de stand van de servo.
Waarschijnlijk bedoel je het goed, maar zeg je het verkeerd.

Bij PWM heb je een vaste moduleerfrequentie. De breedte van de puls, de duty-cycle, varieerd. Vandaar de naam "Puls-breedte".
Het lampje gaat dus niet sneller of langzamer knipperen, maar zal langer of korter aan zijn in de periode.
 
Het projectje begint al aardig vooruit te gaan. De montage platen voor de carburateurtjes zijn al bijna klaar inc. de pijpjes. De bodemplaat voor het spruitstuk moet nog gemaakt worden en dan kan het geheel in elkaar gelast worden. Ik zal kijken of ik vanmiddag foto's online kan krijgen.
 
Je hebt helemaal gelijk. Zowel met dat ik het goed bedoelde maar fout zei, als met je eigen uitleg
 
Hier zijn dan eindelijk de foto's de bodemplaat moet nog bewerkt worden en flensjes van de carbjes moeten nog uitgezaagd worden. Dan kunnen ze vervolgens helemaal gericht worden en vastgelast.

foto's zijn alleen niet zo scherp, maargoed het is te zien.







Opmerkingen en vragen zijn allemaal welkom.
 

Attachments

  • IM000600.JPG
    42.2 KB · Views: 420
  • IM000601.JPG
    39 KB · Views: 419
  • IM000602.JPG
    34.4 KB · Views: 423
  • IM000603.JPG
    47.7 KB · Views: 417
  • IM000604.JPG
    44.1 KB · Views: 419
  • IM000606.JPG
    48.8 KB · Views: 418
idd, zou het niet beter geweest zijn als je 1 schuine blok had gemaakt waarop je de carbjes kan monteren? (soort wigje)
 
efsane said:
idd, zou het niet beter geweest zijn als je 1 schuine blok had gemaakt waarop je de carbjes kan monteren? (soort wigje)

Het is nu nog idd aardig lang maar het word nog een stuk ingekort, maar dat word pas gedaan, nadat het 2e carbje binnen is. Ik was eerst van plan het op een blok te doen, maar toen kwam ik met het probleem met de smeer gaatjes de carbjes zitten dan 180 graden tegenoverelkaar gedraaid waardoor er bij een carbje de afstel schroeven aan de cilinderkant komen te zitten en als je hem dan wil afstellen moet je iedere keer dat carbje losschroeven en op deze manier komen er aan de zijkant van de carb flensjes nippels waar weer een slang op komt voor de vacuum en hebben ze allebij dezelfde positie, maar er word natuurlijk geprobeerd om het uiteindelijk zo kort mogelijk te houden.
 
Heel gaaf, ben echt benieuwd.

Wat ik me afvroeg is, Waar is het 2-way systeem? hoe krijg je deze samengevoegd tot 1 die je dan weer op je Membraan plaatst? Of heb ik ergens overheen gelezen
 
Als de foto die ik thuis heb online komt zegt het al genoeg, maar de carb flensjes zijn nu al voledig af. Mijn broertje is bezig met de nippels voor de vaccuum slangen. en daarna moet ik nog even kijken hoe ik het membraan in de bodum plaat kan frezen en dan kunnen de pijpjes op de juiste lengte en hoek afgefreest worden en kan het geheel inelkaar gelast worden, maar er moet alleen nog gekeken worden waar de vacuum nippels op het spruitstuk of blok weer erin gaan zegmaar.
 
ik had em met kartcarb van de carb naar spruitje daar naar buiten, slangetje naar carter (voor het wiel zeg maar) ook bij peugeot.
 
Funk_dm said:
ik had em met kartcarb van de carb naar spruitje daar naar buiten, slangetje naar carter (voor het wiel zeg maar) ook bij peugeot.

Ik snap de zin niet helemaal, maar jij had hem dus van de plaat waar je kartcarb op zat naar het blok op het stuk carter bij het wiel zegmaar. Dus het is verstandig om de nippels gewoon ergens op het carter te zetten?
 
Internet doet het thuis eindelijk weer Hier zijn dan eindelijk de foto's die ik op de comp had staan hier is dus al aardig op te zien hoe het gaat worden. De pijpjes zijn inmiddels al een stuk ingekort.



 

Attachments

  • 2-Way 1.JPG
    79.6 KB · Views: 595
  • 2-Way 2.JPG
    71.4 KB · Views: 598
  • 2-Way 3.JPG
    88.6 KB · Views: 593