Zuiger tuning

Facilly said:
idd,

wat je nog wel kan doen is de bovenkant van de zuiger aanpassen. Als je de zijkanten van de bolling zeg maar iets schuiner maakt. Waardoor de timing van je (uitlaat)poort verandert.

En polijsten wat hier werd gezegt is niet zo slim :p Daardoor krijgt ie een isolerende werking en krijg je.. knal :p

Je moet volgensmij ook niet zomaar in je zuiger gaan frezen zodat je poorten eerder of langer open blijven, omdat je hele squish dan ontregeld is.
 
Ik denk dat je wel in je zuiger een stukje kunt frezen/dremelen zodat je uitlaatpoort eerder opengaat. Ik raad af om zo meetings te gaan rijden, maar om te testen op de bank kan het zeker helpen om te kijken hoe hoog je je uitlaatpoort kunt zetten.( als je je cilinder wilt tunen door je uitlaatpoort te verhogen )

Kingappie heeft wel gelijk wat squish betreft.
 
zoiets als dit Facilly ? ...

Foto=YJNSINZ7


(hoe het dan met je squish gaat weet ik ook niet ..)

als je aan je uitlaatpoort timing gaat kloten zou je opzich dit ook is proberen , als je het dan verkloot is een zuiger goedkoper als een nieuwe cilinder ;)

wat ik maar bedoel is : het valt te testen :!

Bron: graham bell 2stroke performance tuning
 
Last edited:
dit is gewoon tuning van vroeger , dit om bijv de cilinder niet te verneuken oid , maar toen bestond squish nog niet...

dus dit is niks voor een huidige motor met squish rand
 
Naja dit bedoelde ik idd. Maarja, als je een beetje weet waar je mee bezig bent kan je het gelijk in de cilinder toepassen.

Nja wat je nog meer kan doen als tuning van de zuiger. Je past het hemd van de cilinder aan op het carter en vervolgens de gleuven van de zuiger op de cilinder. Dat alles dus perfect doorloopt.

Verder zou ik de zuiger gewoon laten zoals die is :p
 
Back
Top