zuiger tuning

http://www.50cc.nl/movies/16413.mpg

Filmpje van een malossi kit voor een citta(en wat zien we daar voor een zuiger 8P)
16413.jpg



Maar een citta heeft toch een normale inlaat?
 
Meneer PRO RACE word er voor de verandering weer is uitgeluld met zen malossi tuned blokken en zuigers. Als je interessant wil doen ofzo ga lekker naar scooterfreaks..... Dit word gewoon irri
 
Originally posted by Hilly
Als je interessant wil doen ofzo ga lekker naar scooterfreaks..... Dit word gewoon irri

Daar zit ie kennelijk al, gezien dit topic :D.
En onder een naam die mij bekend voorkwam, nl vh 50cc.nl forum.
50cc user

En als je daar eens op z'n naam zoekt kun je nog lachen :).
 
Mijn god zeg. PRO RACE, als je al je wijsheid nou eens op een blok toepast en ermee gaat testen of vergelijken. Dan maak je een paar mooie grafieken op de testbank, kunnen wij er ook allemaal nog wat van leren.

Verder denk ik dat je ipv dit soort loze topics met super tuning tricks eerst maar eens prestaties neer moet gaan zetten. Je geloofwaardigheid is 0,0,0,0% op het moment hier op het forum heb ik het idee. Doe daar wat aan ofzo, anders blijf je nutteloze/flame reacties krijgen op alles wat je post.
 
Maar een citta heeft toch een normale inlaat? [/B][/QUOTE]

De krukwang is dusdanig geslepen dat hij het zelfde effect heeft als een inlaatschijf bij FS1/Kreidler.
Ik heb alleen nog nooit de moeite genomen om alles na te meten, maar dat komt nog wel. Is op zich best een leuk systeem. Zal eens kijken of ik ergens wat pic's kan regelen.
 
Pro Race gast is @ scooter-freaks gelijk geband door zijn akties met dit soortgelijke topic maar dan bij hen :W

Ook had hij verhalen op 50cc.nl over titanium subframes van malossi waar verder nix van terecht gekomen is....:|

Opmaak: Prorace, met je titanium subframes, malossi blokken en supertuned zuigers ben je echt een ongeloofelijke duimzuiger :(

(Toch nog lieV gezegd niet?:*)

:|
 
Originally posted by Yamikey
Dani, je hebt het over lichter maken.
Wat is het het voordeel op de manier hierboven tov het inkorten van een zuiger?
de manier hierboven hahaha, tja weinig voordeel iig. Maar het effect van een lichtere zuiger weet je vast wel en inkorten kan op een gegeven moment gaan kantelen met leuke gevolgen.
 
Originally posted by dani
de manier hierboven hahaha, tja weinig voordeel iig. Maar het effect van een lichtere zuiger weet je vast wel en inkorten kan op een gegeven moment gaan kantelen met leuke gevolgen.
Opzich is iedere gram die je vd zuiger afhaal vermogens winst (lees minder verlies).
 
Heb medelijden met die van mij ;) Ik brand er gewoon alu vanaf, dat frezen heb je niks aan 8P
Maar, mister PRO RACE heb je nog een reactie hierop ofzo.
 
Originally posted by lennart
Maar een citta heeft toch een normale inlaat?

De krukwang is dusdanig geslepen dat hij het zelfde effect heeft als een inlaatschijf bij FS1/Kreidler.
Ik heb alleen nog nooit de moeite genomen om alles na te meten, maar dat komt nog wel. Is op zich best een leuk systeem. Zal eens kijken of ik ergens wat pic's kan regelen. [/B][/QUOTE]

Is simpel Len. De krukas sluit gewoon het inlaat kanaal af/open. Zit een gaatje van 12 mm op uit mij hoofd en die kan je verder evrgroten tot 14 mm. Daarna zal je een andere krukas moeten monteren.

Vroeger kon je ook blokken krijgen voor citta waarin die inlaat vele malen groter was en je een echte roterende inlaat kon/moest toepassen
 
Polini levert carters die het roterende inlaat-principe overboord gooien en een membraaninlaat toepassen.
De Evolution Engine ofzo.
 
Na dit allemaal gelezen te hebben en opzich best interessant, en dat de conclusie is dat Mr. Pro-race ouwehoerd. Valt het me op dat hij eigenlijk niet meer reageerd, wanneer die conclusie is gevallen....

Dacht dat het vaker is voor gekomen...
Je begint een topic, en dan reageer je er niet meer in.....?!


TinnE..
 
Om dan (Als die kansloze der maatschappij genaamd Pro Race toch niet meer reageerd :?) maar ff door te gaan over het citta blok;
ik kan me herrinneren dat Rudi (m'n broer) die wangen van citta krukassen afvijlde om een grotere [lees; langere] opening te krijgen elke slag, is het niet mogenlijk om een citta blok echt moeilijk hard te laten lopen/ veel toeren te laten lopen?

Dat was toch het principe?
Roterende inlaat kan meer/veel meer toeren aan toch?
 
Maar ten koste vh vermogen onderin (al is het niet zo erg als een puur zuigergestuurde inlaat volgens mij).
En dus zul je die citta op z'n minst uit moeten rusten met een fatsoenlijk vario systeem.

Want met die koppeling en vaste overbrenging kom je niet ver, of je moet 3 kwartier wachten tot ie in z'n powerband zit :p.
 
Back
Top