Radius Zuiger

Luuk

Sneller dan mijn schaduw
Aangezien ik bezig ben met het ontwerp van een eigen verbrandingskamer voor mijn 78cc beuker. Ben ik opzoek naar de radius van de volgende zuigers.

Malossi Team 47,6mm
Metrakit Pro Race 47.6mm

Aangezien zelf meten niet nauwkeurg genoeg is vroeg ik me af of iemand de fabrieksopgave's kent. Ik zit met het meten tussen de R150 en R200,

Bedankt,
 
Advertisement - register to remove this

Kun je misschien het hoogte verschil tussen de zuigerrand en het midden van de zuigertop nauwkeurig opmeten? dus hoogte H.

attachment.php


Dan kan ik met inventor even kijken welke radius je ongeveer zou moeten hebben.
 

Attachments

  • zuiger.JPG
    zuiger.JPG
    7.7 KB · Views: 217
Ik zag in je Topic dat je als hoogte H 2.7mm had gevonden. Dit geeft als zuiger radius 106.25mm. Alleen is de manier van meten bepalend. Een verschil van 0,1mm in H is al een verschil van 4mm in radius.
 
Klopt ja maar die maat klopt niet precies ik zal het morgen op school eens na meten wat het hoogte verschil is ik had dat maar gewoon op het oog ff gedaan om te kijken wat de formule aangaf.
 
Ik kom met de schuifmaat op 2,95 aan verschil dan kom je op een radius van 97.5 ik heb het iets ruimer gemeten vanwege het kuiltje zegmaar, maar ik heb geen goede zuigers hier meer, alleen zuigers met kuilen :p

maar ik denk dat je met een radius van 100 wel goed zit dat getal kwam ook ergens in de formule voor ;) dan word hij 200 in diameter
 
Last edited:
Dit is jouw kopje. Ik had alleen een maat niet en daarom kan hij ietsje afwijken, maar de inhoud van jouw kop is volgens het programma ''5,252E+003 mm^3'', maar naar mijn idee heb je de radius van de zuiger niet helemaal goed als je deze waarde, ''2,873'' aanhoud als H dan kom je denk ik beter in de buurt voor een speed zuiger.

attachment.php
 

Attachments

  • Kop Luuk.bmp
    1.6 MB · Views: 183
Ik heb bij deze kop een radius van 135mm aangehouden. Daarmee kom ik op een inhoud van 5,57ccm^3 incl bougie. Mooi voor mijn 78.3cc beuker
 
Ik heb nog wel een malossi boekje luuk waar het instaat :p

Beetje laat want je kop is al af :D

suc6 ermee
 
Heeft het zin om de kop van de zuiger af te vlakken (voor meer compressie ruimte en evt. een grotere 'ontploffing')?

bvd dank

//edit: O nee w8.. Door meer ruimte wordt de compressie minder, en de ontpliffing dan ook? :eek:
 
Back
Top