zuiger afdraaien!?

ik wil de kop van me zuiger afdraaien voor meer compressie, hij is nu nog bol, maar moet plat worden..maar als ik dat ga afdraaien ga ik er dan niet doorheen en wordt die dan niet te zwak?
 
Advertisement - register to remove this

nee als de zuiger een platte kop heeft kan ik met de squich spelen, nu met zon bolling erop gaat dat niet echt lukke. maar ff terug te komen op mijn vraag, kan het nu of is het niet verstandig?
 
kijk dat is ut um nou net, heb 90 cc op de kymco carter, maar met deze zuiger, moet ik wel 5 voetpakkingen gebruiken, andere krijg ik detonatie.
en ik kan de kop wel gaan uitdraaien maar dan heb ik nog weinig compressie door die bolle zuiger kop.
 
Als je je zuiger afdraaid, krijg je toch echt minder compressie. Dus je kan hem afdraaien, maar dan moet je wel weer een voetpakking weg halen.
 
ik heb pas geleden mijn zuiger ook afgedraait :) van het deck is 2 mm afgegaan (middelpunt) de dikte van het deck is nu 6 mm, wat inprinciepe best wat kan hebben.
wat jij wil doen zal weinig uithalen als je je zuiger aanpakt zal je ook je kop moeten aanpakken.
 
jah ik heb er dus een HD kop bij, met squichrand erin.. want ik had eerst 5 pakkingen nodig, en als ik dan de zuigerkop afdraaie hoop ik terug te komen op 1 of 2 pakkingen, en uiteindelijk een hogere compressie, heb nu een compressie van 7 : 1 :rolleyes:
 
Funk_dm said:
ik heb pas geleden mijn zuiger ook afgedraait :) van het deck is 2 mm afgegaan (middelpunt) de dikte van het deck is nu 6 mm, wat inprinciepe best wat kan hebben.
wat jij wil doen zal weinig uithalen als je je zuiger aanpakt zal je ook je kop moeten aanpakken.

en wat heb jij gedaan aan de kop? en wat was je winst met afgedraaide zuiger? :)
 
dat je last hebt van detonatie kan komen door je te hoge compressie... wat je dus niet moet gaan doen is je compressie proberen omhoog te krijgen.
Wat sowieso ook niet gebeurd als je je zuiger vlakt en verder niks veranderd.
Ga je dan pakking weghalen om je squish krapper te krijgen... gaat je compressie ratio gewoon weer omhoog.

Met wat voor benzine rijd je btw?
 
A-Bizar said:
dat je last hebt van detonatie kan komen door je te hoge compressie... wat je dus niet moet gaan doen is je compressie proberen omhoog te krijgen.
Wat sowieso ook niet gebeurd als je je zuiger vlakt en verder niks veranderd.
Ga je dan pakking weghalen om je squish krapper te krijgen... gaat je compressie ratio gewoon weer omhoog.

Met wat voor benzine rijd je btw?

jah want als ik de zuiger neem en ik zet de cilinder met zuiger etc op het carter, zuiger aan de krukas drijfstang enzo, en als die dan in BDP staat, dan is de deckhoogte heel erg veel ( grote bolling in de zuiger) en als ik dan de kop erop leg zeg maar dan sluit dit natuurlijk niet af, moet dan wel 5 a 6 voetpakkingen eronder doen wil die niet detoneren, wat ik nu dus wil doen is de zuiger afdraaien en dan met minder pakkingen rijden..

correct me if im wrong :rolleyes:
 
Back
Top