Ik moettoch even reageren op dit topic om meer misverstanden/fouten te voorkomen.
Deze Evolution cilinder is inderdaad door ons gedaan (RR-Tuning). De poort heeft inderdaad een groot oppervlakte maar dat paste ook goed bij de setup van diegene. Je moet niet alleen de poort zien, maar ook de spullen eromheen. Dus uitlaat membraan, carters, spoelers, verbrandingskamer dat maakt deze poort een suc6. En wij zetten er trouwens ook nooit zomaar een vorm in, bijna alles wat wij doen aan een cilinder is getest op de testbank. De poort hebben we ook al een aantal keren getest.
Over slijtage van deze poort, dit valt enorm mee. Ik heb ook een paar maanden kunnen testen met 1 zuiger en toen er een nieuwe zuiger inging kreeg ik geen winst of verlies.
Over het feit dat wij niets vertellen, beetje een vreemd verhaal. Onze klanten kunnen altijd vragen stellen over het tunewerk, dit zit ook in de prijs. Daarintegen zijn er ook genoeg mensen die mij toevoegen op msn en mailen en vragen naar foto's, timingen etc etc, dit kan ik natuurlijk niet beantwoorden.
En over die testbankscore van de Sonic, volgens mij hebben wij een hele andere filosofie over wat echt belangrijk is. Het gaat er volgens ons om dat een sprinter snel van A naar B is, niet wat het puntje op een vermogenscurve is. Wat het topvermogen van de scooter is, is ook best belangrijk, maar lang niet het enigste. En of je nou met een Tovami meet of een zelfgemaakte bank, maakt ook niets uit, zolang je maar weet dat je goed meet en dat je iets met je metingen kan.
Ik weet ook niet wie de 23,4 pk heeft verzonnen, maar de testbank iig. niet.
Nog een tip voor de topicstarter. Ga gewoon in de praktijk aan de gang. Er is namelijk zo weinig theoretisch te verklaren bij een tweetakt, er zijn gewoon teveel onbekende parameters.
Sorry voor het deel dat offtopic was, maar dan is dat even duidelijk