Vervolg ''De Jager'' poort

Dit is een evo die getuned is door RR

Dus een normale MAX tuning beurt. De eigenaar wist ook niet waarom deze poort was aangebracht
 
waarom vraag je het niet aan die RR gast dan?

en horen heb je niks aan , ik hoor ook wel eens wat..

de uitlaatpoort LIJKT tot onderaan de spoelpoorten te gaan maar dat is niet zo , hij is echt niet voorbij de zuiger gegaan iig
 
melf #50 said:
de uitlaatpoort LIJKT tot onderaan de spoelpoorten te gaan maar dat is niet zo , hij is echt niet voorbij de zuiger gegaan iig

miss ook wel, mijn evo poort was std ook al onder ODP...
 
Omdat die het niet gaat vertellen..

Deze jongen waar ik het van heb die werkt samen met RR dus die zal het niet verzinnen.

Als de uitlaatpoort op hoogte van de spoelpoort zit aan de onderkant, gaat ie toch ook niet voorbij de zuiger.

Tot nu toe heeft nog niemand echt antwoord gegeven op de reden van het topic. Meer het controlen van mijzelf hoor ik hier..
 
Facilly said:
Omdat die het niet gaat vertellen..

Deze jongen waar ik het van heb die werkt samen met RR dus die zal het niet verzinnen.

Als de uitlaatpoort op hoogte van de spoelpoort zit aan de onderkant, gaat ie toch ook niet voorbij de zuiger.

Tot nu toe heeft nog niemand echt antwoord gegeven op de reden van het topic. Meer het controlen van mijzelf hoor ik hier..


de zuiger zit meestal net iets boven het begin van de spoelpoort.. maar je kunt op de foto zien dat ie gewoon iets hoger staat.

mja , ik ben een beetje huiverig voor wilde verhalen , als er een grafiekje bij zit word het al aannemelijker , maar er lullen zo veel mensen zomaar wat , dus ik ben niet zo goedgelovig ;)
 
Naja daar heb je gelijk in.

Maar de poort is wel naar beneden gehaald toch? of gewoon helemaal vlak gemaakt onder, waardoor dit zo lijkt?

En een echte koppelpoort, door het lange brede stuk. Maar hierdoor wel een zuigerveer-killer?
 
Maar dan openen de spoelers dus niet helemaal, dat is dan toch vermogens verlies of heeft dit met koeling van je zuiger te maken, als je de uitlaatpoort naar beneden trekt dan wordt je ziuger toch ook weer warmer, dan zet ie meer uit en verlies je toch weer vermogen. of zie ik dit verkeerd?
 
Facilly said:
De Sonic van RR rijdt hier als het goed is ook mee. En die zit (hoorde ik van een vriend van hun) al op de 23.4 oid

Wel met de (oude) Speed.

Ongecorrigeerd neem ik aan..
Als dit een gecorrigeerde score is dan kunnen ze de titel "hoogste vermogen 70cc" opeisen.
Laten we eerst maar eens gaan kijken wat het op een tovami allemaal doet......
 
imo is de poort gewoon recht gemaakt aan de onderkant , verder niks.

je hebt er immers niks aan om de uitlaatpoort voorbij de zuiger te laten gaan.
 
Precies,

maar nu zei je dat de zuiger iets ''boven'' de spoelpoort zit (iets over de onderkant). Nu zou je inweze een dunne ophoogplaat eronder moeten doen? Zodat de spoelpoort volledig in gebruik is en je winst boekt..

Alhoewel je de squish dan weer verneukt, maar daar doel ik even niet op :p
 
Cra-c-c said:
Ongecorrigeerd neem ik aan..
Als dit een gecorrigeerde score is dan kunnen ze de titel "hoogste vermogen 70cc" opeisen.
Laten we eerst maar eens gaan kijken wat het op een tovami allemaal doet......

Dit weet ik niet precies. Lijkt me wel, anders is het onnozel om zulke scores te gaan roepen. Tensloote winnen ze veeeeeeel sprints<]

Mja het gaat hier niet om RR})
 
Cra-c-c said:
Ongecorrigeerd neem ik aan..
Als dit een gecorrigeerde score is dan kunnen ze de titel "hoogste vermogen 70cc" opeisen.
Laten we eerst maar eens gaan kijken wat het op een tovami allemaal doet......

23,7 was toch het hoogst? :)
 
Ik heb geen idee wie of wat die RR gast is, maar daar ging het ook niet om. Waar ik me moeilijk in kan vinden is dat jij filosofeert dat het naar beneden brengen van de poort meer toeren geeft. Dit is niet zo, het geeft wel een aardige toename in koppel. (over het algemeen, natuurlijk geen zekerheidje. Anders was het wel heel simpel geweest)

Verder over die foto met die poort, erg net stukje werk moet ik zeggen.

Over zuigerslijtage, die poort is bovenin net zo breed dus dit zou niet veel uitmaken. Zolang de spijl er nog gewoon zit is die maximale belasting op de veer en zuiger niet enorm toegenomen. Wel kun je zien op de foto dat het bruggetje tussen de spoelers en de uitlaatpoort aardig smal is, dus de zuiger heeft wel minder "vlees" om tegenaan te steunen.

En ook al eerder genoemd, meerdere wegen leiden naar Rome. De zieke score van XSH is ook met een "nomale" poort.
 
paulyamaha said:
Waar ik me moeilijk in kan vinden is dat jij filosofeert dat het naar beneden brengen van de poort meer toeren geeft. Dit is niet zo, het geeft wel een aardige toename in koppel. (over het algemeen, natuurlijk geen zekerheidje. Anders was het wel heel simpel geweest)


En ook al eerder genoemd, meerdere wegen leiden naar Rome. De zieke score van XSH is ook met een "nomale" poort.

Ik probeer een reden te bedenken en post het. Uiteraard is het een gekke verklaring, mja ik ben geen pro. Dus ik kijk wat ik uit de theorie kan halen.

Het blijkt dus daadwerkelijk om de poortoppervlakte te gaan..+pippi+
 
ruud. said:
zijn de meningen over verdeelt :+

Klopt inderdaad, vergelijk de "max" tuningen van diverse tuners maar eens met elkaar. Ik kan sowieso 2 grote namen bedenken die het toch aardig verschillend doen. (en beide goed scoren btw)

Maar poort opp. is inderdaad erg belangrijk... hangt ook weer samen met je spoelpoorten e.d.
 
Facilly said:
Precies,

maar nu zei je dat de zuiger iets ''boven'' de spoelpoort zit (iets over de onderkant). Nu zou je inweze een dunne ophoogplaat eronder moeten doen? Zodat de spoelpoort volledig in gebruik is en je winst boekt..

Alhoewel je de squish dan weer verneukt, maar daar doel ik even niet op :p


wie zegt dat het beter is dat de zuiger helemaal onderin komt dan ? uiteraard moeten de poorten wel open gaan.
 
Back
Top