Vervolg Crosss

Nee het zijn 5 echt mm dus een halve CM
Op de pia wordt dit berijkt door een hogere cil.
EN op mina door een zuiger waarbij het piston gat 5mm hoger naar deck zit
 
volgens mij is het bij allebei een andere zuiger hoor John....

En geen cilinder die 5 mm hoger is of zit ik nou helemaal fout
 
Na gesprek met Chezzmo @ msn, de volgende vraag van mij:

Is het niet mogenlijk om dan in de Speed en Cross van mina en de Cross van pia een normale as (80mm) en een andere zuiger van bijv. de Evo of Manston of Speed Replica te monteren?

greets, Jacco.
 
speed op mina kan gewoon met een 80mm rod en natuurlijk kan je in de mina cross een speed zuiger doen voor 80mm rod gebruik
 
Na wat rond gekeken te hebben ben ik een poortmap van een standaard mina speed tegen gekomen. En hieruit kan ik concluderen (mits de waardes kloppen) dat er duidelijk verschil zit tussen de cross en de speed.
Alleen al de boosters zit een groot verschil tussen.
 
MHR cross

ik heb ff de search gebruikt en nu kwam ik erachter dat het dus mogelijk is om met een 80 mm rod en speed zuigertje in een mhr cross cilinder op mina te rijden.

is de bollingsradius van de cross zuiger hetzelfde als die van de speed en/of Evo?

moet je aan de cross voor montage belangrijke aanpassingen aan de cilinder doen zoals spijl terugeleggen of kop uitdraaien?
 
Binnenkopen zijn precies identiek [4.8cc], Cross is korter in lengte, heeft lagere uitlaat maar zelfde spoel timing, spoelers van cross zijn groter en uitlaat oppvl. is ook identiek.
Verder zijn boosters ook wat anders en heeft Cross zuiger grotere inlaat ruimte maar zelfde radius.
 
Nu het dan toch over ander zuigers toepassen in andere cil.'s hebben, er was toch een 50cc cillinder van malossi die een 85mm as nodig heeft?

Zo ja, welke en is het bij de cillinder zo dat het piston gat in de zuiger 5mm hoger ligt, of is de cillinder 5 mm langer?

Zomaar een vraagje ;)
 
Jacco: 70cc speed is 5mm hogere cilinder

de 50cc team van malossi heeft een zuiger waarin het piston pen gat 5mm hoger zit , daarom heb je er een 85mm drijfstang voor nodig.

greetz
 
Back
Top