Vervolg ''De Jager'' poort

Joost@aerox said:
Vind de cil op de vorige page er beter uitzien qua afwerking etc, maar wellicht ligt dit aan de foto oid?

Ligt idd aan de foto, Randjes zijn gewoon strak ipv ribbelig zoals op de foto. Wel is de poort bij de speed 7t iets minder omhoog gebracht dan met mijn cross en is de poort iets minder breed gemaakt, aangezien de jongen veel koppel wilde. Naja dat doet het iig

Mijn poort is in zijn totaliteit wel een stukje strakker idd, maar dit kwam doordat bij die speed op een of andere manier de wand erg snel afbrokkelde, dus moest ik hier erg voorzichtig te werk gaan

Mja hij blij, ik blij, allemaal blij. Nu nog bewijzen op de sprintbaan/grafiekje, maar dat komt wel..
 
Terrox said:
Testen = Meten Meten = weten

Ik weet wel beter he mitchel;)

Al snap ik niet waarom je denkt dat er met die kart carb meer winst te behalen valt:S

Die 28 MM is groot zat voor een max tuned Speed-Blok.

Of doel je meer op de vorm van het inlaat traject.....

Precies, zolang ik zelf maar weet waar ik mee bezig ben:+
 
afbrokkelen van de wand kun je tegengaan door eerst de wand weg te halen en dan pas vnuit de poort alu weg te vrezen.

je hebt me op msn ik zal je daar nog wel wat tips geven :)

VST
 
7009_1144785717.jpg


Zelf maar eens aan de slag gegaan. k moet hem nog afwerken maar ik vind het even genoeg voor vandaag.
 
Aerox-Evo70 said:
waarom maakt iedereen die poort nu opeens 'na' ?
vertel eens waarom je hem zo maakt, wat zijn jouw ideeen erachter ?

Hier ben ik ook erg naar benieuwd.
Het is een echt trend aan het worden binnen de scooterwereld volgens mij.
 
Op deze manier word het oppervlak vd uitlaatpoort vergroot zonder dat de timing aangepast hoeft te worden.
Waardoor je cilinder meer toeren gaat draaien en het koppel gespaard blijft.

resultaat: Meer vermogen

Natuurlijk is de uitlaatkeuze wel van belang :)
Maar dat is gewoon een kwestie van wat geblokkeerde runs
 
Last edited:
Hoeveel toeren draait ie nu dan wel niet bij jou?:p

Manston is std al erg hoog getimed, dus als je die extra toeren er bij krijgt door het grotere oppervlak..
 
Aerox-Evo70 said:
waarom maakt iedereen die poort nu opeens 'na' ?
vertel eens waarom je hem zo maakt, wat zijn jouw ideeen erachter ?


door deze vraag is dit topic ook geopend toch? alleen niet waarom je hem zo gemaakt hebt , maar waarom die poort zo is gemaakt
 
ja, maar de jager had er hoogstwaarschijnlijk een reden voor, een logische gedachtegang erachter.
bij de meesten ben ik naar mening dat ze het gewoon kopieren zonder erbij na te denken, en daarom is het moeilijk ook de rest van je setup erop aan te passen.
 
Maar om even terug te gaan op de eerste post

als ik JohanH zijn post zo lees, komt dit op het zelfde neer..

dus zou mijn gedachtengang inweze kunnen kloppen, alhoewel er geen zekerheid is of het wel zo is zoals Johan dan zegt (no offence)
 
Je poorten zijn aan beide kanten anders :p

@Sander, dit was één run 20 pk en één run 19 pk, en daar zat ie bij de 40km/h al op de 19pk dacht ik.

Het staat in zijn special iig.
 
Back
Top