Vervolg Crosss

The One

Rudi | IST member
Wel mensen .. was even bij Tino ...

Heeft daar de Cross cilinder liggen denken we...

Ik denk ik ga even kijken wat er anders aan is...

Op de doos staat 31-9185 dus type van Cross...
ga ik in de doos kijken vind ik een Speed cilinder met type 9183 erop getikt...

Dus genaaid door Scootparts of fout verzonden ..

vage is dat er ook een normale zuiger bijzat en dus geen korte zuiger....

Het leuke is dat een collega van Tino (tino tweewielers) ook deze cilinder besteld had....

Mooi is dus hetzelfde mee aan de hand .. Tino belt hem op en ja hoor andere Tino ;) heeft hetzelfde type nummer ... dus of we worden genaaid door Scootparts .. of Malossi belazerd de boel tegenover Scootparts....

Lekker gasten .. koop allemaal die Cross cilinder hahahaha..

Groeten Rudi :+
BTW het tupenummer van een Speed op de doos is 31-9838
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Leuk weetje , de buitenmal van de cross is hetzelfde als die van de speed :)

Verder heb ik in die andere topic een hoop onzin gelezen over mensen die dingen suggeren. Maargoed met een beetje zoeken vind je hier en daar wel info over de Cross op t forum
 
Goos geloof me de binnenkant is ook hetzelfde dus of je heb jezelf wat laten vertellen of het is pure onzin ... het nummer wat op de Malossi site staat en wat dus ook op de cilinder zou moeten staan is 31-9184 moeten zijn .. dus John jij bent ook genaaid ;)

:p

Hoe kom je aan die info eigenlijk??
 
Ik ben niet genaaid want ik weet wat ik op mn blok heb zitten en ook wat voor zuiger erbij zat. EN t lijkt me ook zeer sterk dat malossi een Etiket maakt met Cross vermelding en er dan vervolgens een Speed cil. in te stoppen. Info komt van Alexander De Jager

Als jij de afstanden van een standaard mina speed tussen poort en deck dan weet ik of ik wel of niet genaaid ben. Heb hier alleen de maten van een pia speed.
Dus als jij of iemand anders dat even wil doen :*
 
Ruud heeft gelijk,de nummers klopten niet.
Er zat dus gewoon een speed in een crossdoos met crossnummer op de doos.
Lekkere teringzooi met die malossigoodies.
Maatje had idd hetzelfde probleem.
Aan wie het ligt laat ik in het midden.
Maar balen is het wel,de krukas die erbij zat was nml wel voor een cross (85mm rod).

-:-
 
Hierbij neem ik natuurlijk alles wat ik over de cross en speed in het andere topic heb gezegd terug.
Ik was nml in de veronderstelling dat dit dus een cross was......
Mijn verontschuldigingen.

-:-
 
bij de speed heb ik ook idd dezelfde codering op de cilinder staan als bij de cross,dus deze zijn identiek(in mijn geval),
wat het ook kan zijn is dat als je de "kit"neemt ze daar een ander nummer aan hangen ivm de zuiger zodat zij kunnen zien aan de buitenkant of het een cross of een speed is en dus de cilinder hetzelfde is alleen de zuiger.
(ms een logische gedachtengang)
 
Hmm kan me dat bijna niet voorstellen ... zaten er bij jou wel verschillen tussen de poorthoogtes dan Jeffrey??
 
Ik ben benieuwd naar de verschillen van de cross.
JohnB zou jij een poortmap van die pia speed kunnen posten?
 
Naar mijn weten heeft de cross vfierkante spoelers en gee nafgeronde spoelers zoals de speed cilinder heeft aan de uitlaatpoort onderkant dan.....
 
afstand bovenkant uitlaatpoort tot deck is groter bij een cross dan bij een speed.... Cross zat ergens bij de 20.1 a 20.2 als ik het goed heb onthouden :p
 
Kan iemand dan even de waardes geven van een mina speed? Dan kan ik ze vergelijken met mijn waardes.

En Rudi wat bedoel jij met die hoeken?

pic van speed pia
map.jpg
 
Last edited:
Nu het hier toch weer over de cross en 85mm assen gaat:

Is het precies 5mm wat de as langer is, of is dat voor "in de volksmond" en is het stiekum een halve mm erbij ?

Dat was het eigenlijk....

(sorry voor offtopic, maar ik ga er geen heel topic voor openen denk ;))

groeten...
 
Back
Top