sprinter op de testbank

sprinter

a real Fastard
Ben daarstraks op de testbank geweest met sprinter, en heb in de verschillende runs tussen de 13 en 15.4pk gehaald.
We hadden wel enorm last van wielspin maar ik ben toch tevreden met het resultaat.
Nu kan ik immers nog veel vooruitgang maken :)
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by sprinter
Ben daarstraks op de testbank geweest met sprinter, en heb in de verschillende runs tussen de 13 en 15.4pk gehaald.
We hadden wel enorm last van wielspin maar ik ben toch tevreden met het resultaat.
Nu kan ik immers nog veel vooruitgang maken :)

Whehehe, wielspin op de testbank. Maar voor de rest wel netjes dan. Ga je je NG nog verder aanpassen, tenminste, daar rijd je nu toch mee?
 
dit is geen normale scooter he maar een zelfbouw sprinter (langer dan std scooter maar ook lichter) in verhouding is er dus minder gewicht op het achterwiel dan bij andere scooters en hierdoor gaat ie spinnen correct me if i'm wrong...
 
Kijk het was een dynojet, bij Red Fox in België(moet valentino wel kennen denk ik), en die heeft een zware rol.
Bovendien heb ik std vertanding(rf=+/- 13) dus zelfs met twee man erop spinde het achterwiel nog in het begin.
Eenmaal op toeren was het zo goed als over "denk" ik.

Met die ML50 is de wielspin op de baan zo goed als over.

setup is nu:
Hebo oude alu vlinder
Hebo Racing 1
Ibea 27.5mm kartcarburator met kartbox
Malossi overrange set
Polini Speed clutch
Carenzi krukas en Malossi lagerset
std onsteking

dus ik vind het vermogen nog meevallen.
Maar ik ben vooral tevreden omdat ik met relatief laag vermogen toch redelijke resultaten behaald heb.
 
Het gaat in het geval van Koen niet direct om het profiel, meer om de compound van de band... Hij moet gewoon een extreem zachte compound hebben... Bel eens naar Twins, en vraag eens wat zij op hun Street gebruiken... Schiet me zo gauw niet te binnen...

Verder; geen onaardig vermogen :)
 
Koen, hoe bevalt de speedclutch bij jou? Ik heb hem zelf ook, maar zit te denken aan een andere. Aangezien jij sprint neem ik aan dat je ook andere hebt getest? Ik denk namelijk dat bijv een deltaclutch bij mij (en ook bij jou) beter presteerd dan de speedcl.
 
Back
Top