Tovami 200/460 testbank of Dynostar 70i ?

mman

Mk4 GTI & Gsxr 600K7
hey,

ik had gehoord dat metingen die zijn verricht op dynojet 70i nauwkeuriger zijn dan op de tovami 200/460 testbank.

wat zijn jullie meningen daarover en over de banken zelf?

en heeft iemand van jullie misschien ervaringen met bijde banken?

00023d96966.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Misschien niet een vraag voor dit topic maar doe het toch,
Wat kost z'n dynoyet bank? of een site is ook goed:)
 
staat niet aangegeven op de site maar ik denk wel rond de 15 á 20.ooo euri ongeveer kan zijn dat ik er naast zit

tovami 200/460 is 8300 incl btw
 
staat niet aangegeven op de site maar ik denk wel rond de 15 á 20.ooo euri ongeveer kan zijn dat ik er naast zit

tovami 200/460 is 8300 incl btw

Tadáá, je reden gevonden..
Ik las eerst je zin verkeerd.. maar waarom mensen er op banken, omdat er tegenwoordig op elke straathoek een staat. Tevens zijn ze voor mensen nu meer en meer te betalen..
 
maar is de kwaliteit/naukeurigheid ook beter van de tovami banken

of alleen de prijs...?

of is de kwaliteit en de naukeurig heid van de dynostar beter?
 
onder de 100 pk (daar ergens in de buurt) is die tovami toch nog relatief nauwkeurig...
en bij die dynostar dingen staan er niet voor niets dikke wagens/motoren op... die is bij meer vermogen nog steeds nauwkeurig...
 
onder de 100 pk (DAAR ERGENS IN D BUURT) is die tovami TOCH nog relatief nauwkeurig...
en bij die dynostar dingen staan er niet voor niets dikke wagens/motoren op... die is bij meer vermogen nog steeds nauwkeurig...

heb je er echt verstand van of gok je maar wat?

weet iemand ook dat als bv een tovami bank 20 pk aangeeft je ook 20 pk op een dynojet scoor, zoniet zit er veel verschil tussen
 
heb je er echt verstand van of gok je maar wat?

weet iemand ook dat als bv een tovami bank 20 pk aangeeft je ook 20 pk op een dynojet scoor, zoniet zit er veel verschil tussen

Daar zit verschil in, er zit zelfs onderling verschil tussen de tovami's.
Dit is waarschijnlijk te danken aan geklooi aan de instellingen van sommige bankenO-)

Verder is het gewoon zo dat je voor een scooter meer dan genoeg hebt aan een testbank van het formaat tovami 200/460. Bij een vermogen vanaf bijvoorbeeld 75pk wordt de meettijd op zo'n bankje zo kort dat je niet meer kan spreken van een naukeurige meting. Ook heb je bij die tovami geen wervelstroomrem optie, erg handig als je met injectiefietsen bezig bent, maar bij een scooter nutteloos.
 
dus als ik het zo lees, is een dynostar naukeuriger

maar kopen de mensen en tovami vanwege het prijs kaartje?!


is het testen met die wervelstroom rem niet slecht voor je overbrenging (vario/vsnaar/poulies)

en hoe kan je dit voorkomen
 
Last edited:
Daar zit verschil in, er zit zelfs onderling verschil tussen de tovami's.
Dit is waarschijnlijk te danken aan geklooi aan de instellingen van sommige bankenO-)

Verder is het gewoon zo dat je voor een scooter meer dan genoeg hebt aan een testbank van het formaat tovami 200/460. Bij een vermogen vanaf bijvoorbeeld 75pk wordt de meettijd op zo'n bankje zo kort dat je niet meer kan spreken van een naukeurige meting. Ook heb je bij die tovami geen wervelstroomrem optie, erg handig als je met injectiefietsen bezig bent, maar bij een scooter nutteloos.

dus er zit ook degelijkl verschil tussen de tovami en dynostar software matig gezien

zoals je zeg bij de tovami heb je een wervelstroom optie maar wat zijn de verdere verschillen?
 
Bij een vermogen vanaf bijvoorbeeld 75pk wordt de meettijd op zo'n bankje zo kort dat je niet meer kan spreken van een naukeurige meting.

je zegt hier zelf dat je dan niet meer kan spreken van een naukeurige meeting
 
je zegt hier zelf dat je dan niet meer kan spreken van een naukeurige meeting

Wat is jouw doel om zo'n testbank te gebruiken? Als je hem alleen voor een scooter wilt gebruiken dan is zo'n testbank nauwkeurig. En dan is het nog van belang om hem softwarematig goed in te stellen.
 
Watvoor onnaukeurigheden kunnen er optreden dan ?

Ik geloof niet dat je weet hoe zo'n testbank werkt eerlijk gezegd.
 
Ik snap sowieso niet wat het uitmaakt.

Of ie nu teveel of te weinig aangeeft.... het gaat er toch om dat je ziet wat er gebeurd na bepaalde aanpassingen?

De meeste banken op een tovami. Puur omdat ze dan gelijk kunnen zien of ze meer hebben dan een ander (denken ze ).
Ookal zou dat zo zijn... heb je daar 6000 euro meer voor over?

Je kan ook losse software halen en zelf een bank bouwen. Dan ben je voor 2-3000 klaar.
Dan geeft ie maar lekker een half pk meer of minder of een pk meer of minder....
Daar gaat het niet om imo.
 
Persoonlijk vind ik een tovami met een drum van 200 kg (of iets in die buurt) ook al tekort schieten. Bij een vermogen van ongeveer 25 pk heb je al echt korte meettijden waarvan ik niet weet of het nog wel een realistisch beeld geeft. Ook ziet deze testbank er naar mijn mening er erg fragiel uit, zeker voor die belachelijke prijs.

Bovendien heb jij bij een lichtere rol totaal geen vergelijk met de weg, op de weg moeten er lichtere rollen in dan op de testbank. Bijna niemand heeft dat door waardoor mensen met 'hoge' vermogens op de weg niet kunnen scoren. Ook zijn de Tovami banken veel positiever dan bijvoorbeeld een dynostar, een scooter die bijvoorbeeld 24 pk op een tovami scoort, houdt nog 21 pk over op een dynostar. Maargoed, mensen willen pk's zien en daar sprint tovami goed op in. Mensen die serieus bezig zijn weten beter.

Met de dynostar heb ik geen ervaring, alleen ik weet dat er een tijd terug nog wel genoeg ziektes inzaten. Zo dat bijvoorbeeld de sensor om de omgevingstempratuur in de electronicakast. Electronica gaf natuurlijk na verloop van tijd warmte af die de sensor registreerde terwijl de omgevingstempratuur gelijk bleef. Dit is natuurlijk ook niet erg nauwkeurig.

Conclusie: als je de middelen en kennis hebt, maak zelf een bank, dan kan je al je wensen tegemoet komen en ben je stukken goedkoper uit.
 
Back
Top