Nitromethaan in sprinter?

nitro 'methanol',Om een relatief goeie verhouding te vinden tussen smering en olie 0 % tot 15 % nitromethanol,Een 'te' hoog percentage kwa mengverhouding zou het uit te hand lopen,Als je goeie mengverhouding hebt en het materiaal van het voertuig zodanig aangepast is,kan het echt wel lang mee
 
Ja, maar dat geld voor elke brandstof/toevoeging die je gaat doen. Als je op diesel wilt rijden kan het ook, zolang je de juiste verhouding gebruikt en aanpassingen aan je motor doet...
 
dat het kan is logisch, het gaat er alleen om WELKE aanpassingen je moet doen om er ook vermogenswinst uit te halen, zonder het verlies van (veel) draaiuren.
 
Deze brandstof smeert uit zichtzelf niet voldoende om de cilinder niet te laten vast lopen. Dus er moet olie bij,,

Dat doe je nou tog ook gewoon met benzine?.. je gaat tog ook niet alleen op benzine rijden? :p

- Dave

er zit in die model brandstof al heel veel olie laat maar is een liter in een open potje staan iets minder dan de helft blijft uiteindelijk over is olie die niet verdampt de rest wel lijkt mij iig
 
maar ja wat robin sr al zegt je bougie is niet het juiste ontbrandings systeem. vergelijk het met een diesel. die ontbrand door de warmte van de motor. die kan dus ook niet uitgezet worden zonder brandstof afsluiter.

dus als je met deze nitromethanol zou gaan rijden zou je dus met een killswitch je scooter niet kunnen uitzetten simpel weg omdat de brandstof door de hitte zichzelf ontbrand. dus krijg je al problemen met keuring van SBO (als je daar aan mee wou doen) of gewoon eigenlijk voor de veiligheid moet je dus een brandstof afsluiter hebben. alleen dat houd wel in dat je flotter eerst leeg moet....

of denk ik nu te ver?
 
dat het kan is logisch, het gaat er alleen om WELKE aanpassingen je moet doen om er ook vermogenswinst uit te halen, zonder het verlies van (veel) draaiuren.

Ik gaf met mijn punt meer aan over de stabiliteit van het mengsel/mengverhouding,

Gloeistift is van belang voor het constante warmteafgifte,Voor Methanol (CH4),Ik denk dat je het daar moet zoeken, + compressie verhouding
 
maar ja wat robin sr al zegt je bougie is niet het juiste ontbrandings systeem. vergelijk het met een diesel. die ontbrand door de warmte van de motor. die kan dus ook niet uitgezet worden zonder brandstof afsluiter.

dus als je met deze nitromethanol zou gaan rijden zou je dus met een killswitch je scooter niet kunnen uitzetten simpel weg omdat de brandstof door de hitte zichzelf ontbrand. dus krijg je al problemen met keuring van SBO (als je daar aan mee wou doen) of gewoon eigenlijk voor de veiligheid moet je dus een brandstof afsluiter hebben. alleen dat houd wel in dat je flotter eerst leeg moet....

of denk ik nu te ver?

Afsluitklep tussen carb en membraan? ;)
 
Ik heb eens half getest met nitromethane, spul kwam uit Belgie en werd gebruikt op het circuit in auto's. Ik heb dat destijds (aantal jaren terug) door de gewone 98 benzine met A747 gegooid. 30/35% nitromethane erbij. Resultaat was (ongecorrigeerd) Van vermogens winst was amper sprake maar het motortje was aardig sterker geworden. (exacte getallen weet ik niet meer, mischien dat ik de uitdraai nog ergens heb liggen) Verder ook niks aangepast aan kopje of wat dan ook.
 
vriend van mij had dit toen gewoon gedaan en we merkten eigenlijk weinig verschil.
imo heeft het niet heel veel nut, denk ook niet dat je het zo ver in je mengsel moet gaan zoeken..
 
mensen die het er zonder verstand in hebben gegooid en geen verschil merkten hoeven ook niet meer te reageren :p

en idd, je brandstof of lucht afsluiten is niet zo moeilijk... hoeft in feite niet eens na de carb te zijn...
 
Gewoon erin gooien en kijken wat het doet zal je niets aan hebben, in ieder geval moet je de compressie verhouding weten en deze aanpassen, waarschijnlijk verhogen maar dit kan je alleen bekijken als je alles degelijk uittest :)
 
Ik snap het probleem niet egt. Als je de gasschuif dicht doet, dan sluit je voor het grootste deel toch je brandstoftoevoer al af? Of je laat de motor niet stationair lopen, zodat hij meteen afsluit als de gasschuif dicht zit ( alla crossmotor wedstrijden )
 
Ik snap het probleem niet egt. Als je de gasschuif dicht doet, dan sluit je voor het grootste deel toch je brandstoftoevoer al af? Of je laat de motor niet stationair lopen, zodat hij meteen afsluit als de gasschuif dicht zit ( alla crossmotor wedstrijden )

Het is nevelig,gasvormig,Maar door een gloeistift te gebruiken met het juiste aantal graden stift 'koud en warm' ,Met de juiste mengverhouding tussen viscositeit olie en nitromethanol,Omdat viscositeit olie heel er afhankelijk is van de temperatuur,Met anderen woorden,een klep is niet noodzakelijk
 
Het is nevelig,gasvormig,Maar door een gloeistift te gebruiken met het juiste aantal graden stift 'koud en warm' ,Met de juiste mengverhouding tussen viscositeit olie en nitromethanol,Omdat viscositeit olie heel er afhankelijk is van de temperatuur,Met anderen woorden,een klep is niet noodzakelijk

viscositeit olie? Matthew wat is dat eigenlijk? viscositeit is de dikte van een vloeistof. een vloeistof met een hoge viscositeit is een dikke vloeistof en een vloeistof met een lage viscositeit is een dunne vloeistof.

dus wat is viscositeit olie nou eigenlijk? een dikkere olie? een hoge viscositeit olie dus?
 
Viscositeit word aangeduid met de letter 'W' ,Daarachter ook het getal SAE, 0W ,5W,10W,Dus aan het getal kan je zien hoe dik de olie kan zijn
 
Viscositeit word aangeduid met de letter 'W' ,Daarachter ook het getal SAE, 0W ,5W,10W,Dus aan het getal kan je zien hoe dik de olie kan zijn

ja precies. zo heef diesel een dikkere olie dan een benzine motor (willes waar niet het zelfde als 2takt olie maar goed)
 
Back
Top