ruud.
www.vk-tuning.tk
hallo
ik open dit topic maar omdat ik benieuwt was naar veel meningen, gaat uit aanleiding van een ander topic.
http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=105116&page=1
Wat is het voordeligst om hard die 150 meter te knallen? Veel pk, of een flink koppel? Zoals bekend is pk simpel gezegt koppel* toeren / bepaalde factor (dacht 5252 oid, niet belangrijk). Met veel vermogen (pk) bereik je dus een maximale energieomzetting, die lijkt mij omgezet kan worden in achterwiel energie. Toch zweren diverse mensen die ik gesproken heb bij liever een groot koppel dan veel vermogen. Het enige wat ik me kan bedenken kwa voordeel van veel koppel is dat het vaak een bredere powerband heeft, + dat het bij de start wat voordeliger is.
ps ik heb totaal geen praktijk ervaring op de 150 meter sprint oid, dus ik was erg benieuwt naar hoe anderen hier tegen aan kijken.
Ruud..
ik open dit topic maar omdat ik benieuwt was naar veel meningen, gaat uit aanleiding van een ander topic.
http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=105116&page=1
Wat is het voordeligst om hard die 150 meter te knallen? Veel pk, of een flink koppel? Zoals bekend is pk simpel gezegt koppel* toeren / bepaalde factor (dacht 5252 oid, niet belangrijk). Met veel vermogen (pk) bereik je dus een maximale energieomzetting, die lijkt mij omgezet kan worden in achterwiel energie. Toch zweren diverse mensen die ik gesproken heb bij liever een groot koppel dan veel vermogen. Het enige wat ik me kan bedenken kwa voordeel van veel koppel is dat het vaak een bredere powerband heeft, + dat het bij de start wat voordeliger is.
ps ik heb totaal geen praktijk ervaring op de 150 meter sprint oid, dus ik was erg benieuwt naar hoe anderen hier tegen aan kijken.
Ruud..