1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Sprint 150 meter Binnen "6 seconden"

Discussion in 'Tuning voor gevorderden.' started by ruud., 23 October 2006.

  1. BramM

    BramM Member

    Joined:
    16 January 2008
    Messages:
    471
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Nee. Je klapt dan zo hard op de wheeliebar dat je daardoor de druk op je achterband weer verliest. Zoals Dennis al zei, alles moet een keer kloppen voor een perfecte run.
     
    #541
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. Elias'197

    Elias'197 Uuuhhh.. Tjoenen?

    Joined:
    21 December 2007
    Messages:
    476
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Als je van dikke scheve wheelies houd :W

    Volgens mij heeft een 2 cilinder gewoon een pak meer koppel, enkel zit je nog steeds te kloten met de slip die je in de overbrenging krijgt.

    Ik denk dat we in 2010 zeer dicht in de buurt van de 6s gaan komen, zoniet gaat iemand onder de 6 :)
     
    #542
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. Jordi.

    Jordi. EPC/RST

    Joined:
    14 December 2005
    Messages:
    3,417
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    die fransen hebben de overbrenging anders heel netjes voor elkaar. net als de TT jongens dus dit hoeft geen probleem te zijn.

    ik zie meran met een goede run wel onder de 6 gaan met gas.
     
    #543
  6. benji

    benji Member

    Joined:
    20 June 2008
    Messages:
    119
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    ik ook! Ben benieuwd wie de eerste is.
     
    #544
  7. Anne

    Anne mannelijke versie

    Joined:
    18 November 2005
    Messages:
    3,381
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ik heb ook nog een 2 cilinder lachgaskit. Dit kan natuurlijk ook nog een leuke boost geven. Maar als er dit jaar met 100cc gereden mag worden, wat is dan een verstandige keuze qua 2 cilinders.. Niet dat ik dit zelf van plan was, maar ik vraag het me gewoon af. Want wat zat er op die van ABT, 40cc .. ? Met 100cc kun je natuurlijk 2 x Evo 50 of Team 50
     
    #545
  8. Ruud H.

    Ruud H. Active Member

    Joined:
    10 December 2006
    Messages:
    2,360
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Op de ABT machine zitten inderdaad 2 40cc cilinders, Volgens mij van Blata maar dat weet ik niet zeker.
     
    #546
  9. Sander H.

    Sander H. Member

    Joined:
    29 December 2003
    Messages:
    494
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    bezeta cilinders geloof ik
     
    #547
  10. JRMN

    JRMN JRMN

    Joined:
    25 October 2007
    Messages:
    462
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=kx4vk25YZsA"]YouTube - Treviglio - Scooter Drag - Gara 2b[/ame]

    5.84
     
    #548
  11. InIMoeK

    InIMoeK DCA GODZUKI

    Joined:
    3 April 2004
    Messages:
    717
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    18
    Maar zonder reactietijd volgens mij
     
    #549
  12. JRMN

    JRMN JRMN

    Joined:
    25 October 2007
    Messages:
    462
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Maar toont toch aan dat er onder de 6 gereden kan worden.. ;)
     
    #550
  13. Tommy

    Tommy 150m @ 5,95 no NX

    Joined:
    9 June 2003
    Messages:
    2,436
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Voor de 100e keer, dit is ITALIAANSE tijdssysteem, dus kan niet met ons systeem vergeleken worden. Een 70cc Airsal rijdt daar nog onder de 6 seconden.
     
    #551
  14. JRMN

    JRMN JRMN

    Joined:
    25 October 2007
    Messages:
    462
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    We hadden het toch over het vermogen om onder de 6 te rijden ?

    En dan ga jij een Airsal 70cc met een T.C.R 90cc @ 29 HP mee vergelijken..

    Dat is nou wel duidelijk dat het een ander tijds systeem is en we rijden hier niet in Italie. ;)
     
    #552
  15. Spasta

    Spasta 6.74 @ 150 meter

    Joined:
    6 September 2003
    Messages:
    5,239
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Die ene kleine italiaan reed op het scooter-weekend in hockenheim (2007 denk ik) toch ook een 5.99 of 5.95 met het sa tijdssysteem?
    Gewoon hetzelfde tijdssysteem als bij de sbo en ook onder de 6 sec.
    Nog altijd geen 5.84 maargoed.
     
    #553
  16. Tommy

    Tommy 150m @ 5,95 no NX

    Joined:
    9 June 2003
    Messages:
    2,436
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ja dat klopt hans. Even een voorbeeld van het dat het tijdssysteem niet te vergelijken is. tedeschi rijdt in duitsland met die R/T turbo, niet leverbare cilinder een tijd van 6,59. 1 week later hebben ze een wedstrijd in italie en rijdt hij 5,97. Je moet er minimaal een 0,5 seconden bij optellen, bij hun duurt een seconde "langer". Hun gebruiken een tijdssysteem wat ook bij paarden concoursen gebruikt wordt, heel goed systeem en hebben daarom ook geen reactie tijd.
     
    #554
  17. aad

    aad speed 7t sonic

    Joined:
    23 September 2008
    Messages:
    416
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    je ziet dat hij iets voor de streep staat en de tijd gaat volgens mij pas lopen als hij over de startstreep is gereden. Dus idd zonder reactietijd.

    Meran maakt misschien een goede kans, maar het blijft natuurlijk wel een soort van magische grens die met reactietijd wel heel moeilijk te passeren is. Maar we zullen het in 2010 wel zien. Is nog ver weg.
     
    #555
  18. Jordi.

    Jordi. EPC/RST

    Joined:
    14 December 2005
    Messages:
    3,417
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    het is iig zeker dat het enkel om vermogen gaat en gewicht bij die tijd weinig meer uitmaakt.
     
    #556
  19. kees

    kees 38.8KG 22.2HP 6.83s

    Joined:
    7 July 2002
    Messages:
    5,153
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Hmm njah, Meran reed een 6.25 constant met het zware zip frame. Na (ik geloof) 16kg te besparen rijd hij nu die 6.17 met 0.10 reactie. Wat betekend dat hij nog 0.08sec moet te zien overbruggen, wat opzich prima te doen is met een paar kilo gewichts besparing (wat nog zeker mogelijk is)

    Maargoed wil niet suggereren dat gewicht per definitie de oplossing is, hij wou volgend jaar geloof ik ook met een wheelybar gaan rijden zodat hij ook eerder op het gas kan. Als dat goed uit pakt kan dat ook net die tiende zijn.
     
    #557
  20. Henri

    Henri Active Member

    Joined:
    4 April 2005
    Messages:
    1,353
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Iedereen die het lachgas systeem door heeft kan richting de 6 rijden ben ik van mening. Meran is alleen de enige die door gaat volgend jaar die het systeem snapt.
     
    #558
  21. Jordi.

    Jordi. EPC/RST

    Joined:
    14 December 2005
    Messages:
    3,417
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    met dat zware frame had hij ook 6.17 kunnen rijden, nu moet hij later op het gas (en daar zit hem nu juist de winst) en heeft hij nog een wheelie, dus het lichte gewicht is alleen maar "nadelig" nu zonder wheeliebar, met bar zal dit hopelijk volgend jaar anders zijn zodat er eerder op het gas gegaan kan worden waardoor de voordelen van licht gewicht benut kunnen worden.
     
    #559
  22. Tommy

    Tommy 150m @ 5,95 no NX

    Joined:
    9 June 2003
    Messages:
    2,436
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Mits hij geen wielspin krijgt omdat hij vroeger op het gas gaat;)
     
    #560
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Share This Page