ruud.
www.vk-tuning.tk
oke ik kon er vannacht niet van slapen en had nog wat naslagwerk gevonden. Wat we willen is zoveel mogelijk pk aan de krukas!! Die kan je met je vertanding omzetten in veel Nm aan het achterwiel, alleen dan is mijn volgende vraag, wat meet een dynamische vermogensbank dan precies?
Die meet naar een tijdsperiode om de rol te versnellen, daar is een energie voor nodig, dus je hebt tijd en energie in de formule, dus een dynamische bank meet eigenlijk altijd pk's? Dus dat betekent acceleratie in een zo klein mogelijk tijdsbestek, wat je uiteindelijk wilt? Want (testbanknoob) een bank meet meestal geen toeren van de krukas toch? Hoe kan er dan het koppel van de motor bereken worden als er een variomatic tussen zit, want dan zal je een toerental nodig hebben lijkt me om terug te rekenen?
En dan nog een vraag voor nu even, hoe kan een koopmansbank krukas pk's meten als er een variomatic systeem tussen zit? Ik had nooit verwacht dat het nog zo ingewikkeld (interessant) zou zijn. Dus ik ben erg benieuwt naar antwoorden.
korte conclusie, word er niet vaan pk op de krukas en Nm op het achterwiel door elkaar gehaald? En is de term pk op het achterwiel in ons geval wel helemaal goed, waar zijn de achterwiel nm heen, en zie je die nooit in een grafiek? Ik zie op het moment door de bomen het bos even niet meer.
Die meet naar een tijdsperiode om de rol te versnellen, daar is een energie voor nodig, dus je hebt tijd en energie in de formule, dus een dynamische bank meet eigenlijk altijd pk's? Dus dat betekent acceleratie in een zo klein mogelijk tijdsbestek, wat je uiteindelijk wilt? Want (testbanknoob) een bank meet meestal geen toeren van de krukas toch? Hoe kan er dan het koppel van de motor bereken worden als er een variomatic tussen zit, want dan zal je een toerental nodig hebben lijkt me om terug te rekenen?
En dan nog een vraag voor nu even, hoe kan een koopmansbank krukas pk's meten als er een variomatic systeem tussen zit? Ik had nooit verwacht dat het nog zo ingewikkeld (interessant) zou zijn. Dus ik ben erg benieuwt naar antwoorden.
korte conclusie, word er niet vaan pk op de krukas en Nm op het achterwiel door elkaar gehaald? En is de term pk op het achterwiel in ons geval wel helemaal goed, waar zijn de achterwiel nm heen, en zie je die nooit in een grafiek? Ik zie op het moment door de bomen het bos even niet meer.