Topsnelheid en sprinttijd vs vermogen

Ik denk niet dat je de constructie hier bedoelt, maar de zitplaats.
Ik heb al meerdere framepjes gemaakt, en de constructie heeft nagenoeg niks te maken met wheelies of wheelspin.

Toch wel. Wielbasis speelt natuurlijk ook een belangrijke rol daarin (om maar iets te noemen).
 
Toch wel. Wielbasis speelt natuurlijk ook een belangrijke rol daarin (om maar iets te noemen).


Joël, dat bedoelde ik ook niet met "constructie" ik had het over de stevigeheid / buigzaamheid en de opbouw van het frame.
De wielbasis, zitpositie en blokpositie zijn inderdaad belangrijke aspecten voor wheelies of wielspin. niet "constructie".
 
Joël, dat bedoelde ik ook niet met "constructie" ik had het over de stevigeheid / buigzaamheid en de opbouw van het frame.
De wielbasis, zitpositie en blokpositie zijn inderdaad belangrijke aspecten voor wheelies of wielspin. niet "constructie".

Dat laatste valt juist onder de constructie.
De zaken die jij noemt zijn materiaaleigenschappen.
 
Qua vertanding ben ik het eens om een vertanding te pakken waarbij je net na de finish uit de vario loopt. Maar die korte vertanding valt bij stilstaand optrekken niet over te brengen op de weg. Dit zou zoveel mogelijk met de constructie (even als Joëls opvatting, robert ;)) van het frame moeten worden opgelost. Maar dikt lukt bij lange na (nog) niet. Tevens lever je met een kortere versnelling acceleratie/vermogen op het eind in. hoe deze grafieken precies lopen weet ik niet, maar denk wel dat er nog wel wat winst uit de juiste vertanding te halen valt. Wat luc ook zegt; hoe zwaarder het gewicht hoe korter de vertanding. maar hoe lichter hoe langer.. dit om optrek problemen te voorkomen en omdat je geen oneindig vermogen hebt.
 
Back
Top