Na nagenoeg 5 jaar trouwe dienst, maar niet berekend op het gewicht van een cabrio volgestouwd met opties, moesten de remmen er dan toch echt aan geloven.
Daarbij rekening houdend met mijn aantal keren per jaar trackday op de Nordschleife, was een M3 of E46 330 upgrade niet voldoende.
Nou kan hee lang saai verhaal vertellen, maar het is uiteindelijk een set Mov'It remmen geworden.
322mm x 32mm en 4-zuiger klauwen. (moest binnen mijn 17" BBS wielen passen).
Dit was mijn velg gepast op een E36 die binnen stond met dezelfde kit. Zo gaat het er dus uitzien.
Over het remmen zelf kan ik nog niks zeggen. Ik was vandaag bij de importeur/enige leverancier om te kijken wat er nodig was om de boel passend te krijgen. In elke geval een 14mm spacer.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Voor de mensen die denken "overkill voor een 328i?".
Dat is weer zo'n kip/ei verhaal. Moet je eerst goede remmen hebben, zodat je ook meer vermogen goed tot stoppen kan brengen, of moet je eerst je motor naar 600pk tunen en dan een goede set remmen halen?
Nu heb ik liever goede remmen ongeacht het vermogen, en aangezien de motor niet aan vervanging toe is, maar de remmen wel, deze keuze.