Show je eigen auto #75

Status
Not open for further replies.
Niks mis met vw volk. :+

nfsos5.jpg
 
als het een beetje meezit aankomend weekend andere velgjes erop:)
[ir]http://i52.tinypic.com/xfuqes.jpg[/ir]
 
ik ook op de 1e pagina:D


Velgen zijn verkocht, staat nu op standaard bbsjes

Van de week net verse apk:D

[IR]http://i56.tinypic.com/v5y59u.jpg[/IR]
 
Low budget slicks? Lijkt niet echt op een normale autoband iig :p Speciaal voor dragracen oid?


Lowbudget! :(. 250 per stuk...

Zijn slicks alleen wel goedgekeurd voor op straat daarom klein profiel :p. Komen op een setje van die dichte alu wielen puur voor bij het racen dus :).
 
Vandaag o.a. met Plant naar de VW meeting in Deurningen geweest. Roel reed ook met ons mee (echt een net ding die mk1!). Ik ben met Plant mee gereden in de auto van z'n pa. Gvd, wat een vermogen! :W Echt niet normaal :D

Oja, de meeting zelf was behoorlijk ruk :p

Ja ging toch nergens over?! Eerste 3 niet doorlaten, vervolgens de enige auto van onze 'groep', die ook nog eens stock is, doorlaten?

En Plant, volgende keer niet vergeten je fan uitzetten ;)

fotoo
[ir]http://i440.photobucket.com/albums/qq122/dutchraptor/02012008811.jpg[/ir]
 
Ook nog even in deurningen geweest, wat een saaie bedoeling! Toen maar wat gegeten en maar weer richting werk gegaan:)

Nog even bij de golf gekeken van plant, wat een dik ding... IC zwart gespoten? en de fan stond inderdaad nog aan ja:p
 
2upsnx1.jpg


Audi @ Antwerpen :)

Was de enige beetje scherpe foto die ik gemaakt had, moest met 1/5e uit de hand fotograferen namelijk :p
 
Na nagenoeg 5 jaar trouwe dienst, maar niet berekend op het gewicht van een cabrio volgestouwd met opties, moesten de remmen er dan toch echt aan geloven.

Daarbij rekening houdend met mijn aantal keren per jaar trackday op de Nordschleife, was een M3 of E46 330 upgrade niet voldoende.

Nou kan hee lang saai verhaal vertellen, maar het is uiteindelijk een set Mov'It remmen geworden.

322mm x 32mm en 4-zuiger klauwen. (moest binnen mijn 17" BBS wielen passen).

01.jpg


02.jpg


03.jpg


04.jpg


05.jpg


Dit was mijn velg gepast op een E36 die binnen stond met dezelfde kit. Zo gaat het er dus uitzien.

06.jpg



Over het remmen zelf kan ik nog niks zeggen. Ik was vandaag bij de importeur/enige leverancier om te kijken wat er nodig was om de boel passend te krijgen. In elke geval een 14mm spacer.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Voor de mensen die denken "overkill voor een 328i?".
Dat is weer zo'n kip/ei verhaal. Moet je eerst goede remmen hebben, zodat je ook meer vermogen goed tot stoppen kan brengen, of moet je eerst je motor naar 600pk tunen en dan een goede set remmen halen?

Nu heb ik liever goede remmen ongeacht het vermogen, en aangezien de motor niet aan vervanging toe is, maar de remmen wel, deze keuze.
 
Goed bezig Folkert! Remmen zijn nooit overkill.. De meeste mensen denken er niet eens aan.

Misschien met de tijd een S50 blok erin :~
 
Ziet er fraai uit en zal ongetwijfeld ook fabuleus vertragen maar hoe ga je je remdrukverschil voor vs achter oplossen?

Niet nodig. Hier heb ik het uitgebreid met Dick over gehad. Mov'It maakt alles op maat met alle technische aspecten van de auto in acht houdend.

Zoals hij destijds mailde "Voor de E36 heeft Mov’it een 322 x 32mm set met een 4 zuiger remklauw. Deze set kan gecombineerd worden met de originele achterremmen."

Zo hoef ik bijvoorbeeld ook geen andere hoofdremcilinder omdat ze de zuigergrootte afstemmen op de bij het model horende hoofdremcilinder.

Als je bijvoorbeeld E46 330 klauwen gaat monteren, dan moet dat wel, of je moet leren wennen aan de langere slag van het pedaal. Hoe ze dat doen met zuigers versus 1, geen idee, maar er zit zoveel R&D in en er zijn al zoveel van deze setjes verkocht, ik maak me er geen enkele zorg over.

Er zijn ook auto's waarbij ze juist wel zowel voor als achter in 1x aanraden. Zoals bijvoorbeeld bij alle auto's met middenmotor of achterin, omdat je anders alleen nog maar met blokkerende voorremmen rijdt als je het pedaal aankijkt.

Verder komt de kit ook me staal omvlochten leidingen voor zowel voor als achter.

@ IniMoek: Het karakter van een M3 is niet echt iets voor mijn rijstijl. Dan zou ik echt veel meer trackdays moeten doen. Als de motor ooit de soep in draait, dan zou ik een M54B30 willen.

Ik ga de motor heel misschien laten chippen. Dan kom ik op 209pk en 310nm koppel. Het ligt er alleen aan waar dat extra vermogen en koppel vrijkomen. Als dat bij 6000rpm is is het niks voor mij.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top