show je eigen auto #87

Ziet er goed uit mark!

Ikzelf zit nog steeds met het idee in me hoofd, om of kelken te plaatsen, of 4 normale luchtfilters te plaatsen.
Kelken wordt al heel lastig, dus dan is de makkelijkste oplossing 4 losse filters.

IMG_0554.jpg


Nu weet ik alleen niet, of ik er veel mee uit haal. Die plenum is ook maar een simpel ding.
Normaal zou ik denken, dat 4 losse filters beter zijn. ( haalt die meer lucht naar binnen, en de lucht hoeft minder afstand te maken. )

Ben maar een leek op dit gebied, dus alle hulp wordt gewaardeerd :W.
 
Last edited:
Afgelopen tijd het een en ander gedaan aan mijn E39.

Voorheen zag de auto er zo uit:
18838925609571775059870.jpg


Toen wilde ik iets anders, dus ik heb;

- Nieuwe originele Hella koplampen geplaatst,
- Eibach Pro Kit verlagingsveren gemonteerd,
- Setje Rondell 0058 18x8,5 velgen gekocht met nieuwe wielbouten, slotbouten en naafkapjes,
- Nieuwe interieurlijsten, versnellingspook, originele bekerhouder geplaatst,
en tenslotte ook wat onderhoud uitgevoerd, zoals vloeistoffen, bougies, filters, wat clipjes her en der, en een goede poetsbeurt.

Er komt volgende week een Dynavin D99 headunit in, als vervanging van de (hopeloze) originele radio.
Misschien dat ik hem nog iets lager zet binnenkort, maar voorlopig is de auto naar mijn smaak:)

Resultaat:
img0723800.jpg
 
Die draagarmen zijn en staan wel heel goedkoop wesley, gooi er een paar dikke skunk2 of function7 armen onder. Dan heb je tenminste ook gelijk goede rubbers en mogelijkheden om je swaybar te verstellen.

@frank:
Die velgen op de 1e foto staan anders ook mooi hoor, vooral met de verlaging had dat mooi gestaan denk ik.
 
Zou die meuk in ieder geval lekker zwart spuiten of laten coaten, ziet er niet uit. Maja bij al die honda schijthokken zie je dat klimrek aan de achterkant zitten :+ :p
 
Voor vermogenswinst moet je de plenum laten zitten , misschien dat er andere voor zijn?
Losse filters is geen winst , alleen het aanzuiggeluid en je mist je LMM/AFM. Is ook niet bevoordelijk voor de prestaties

Ziet er goed uit mark!

Ikzelf zit nog steeds met het idee in me hoofd, om of kelken te plaatsen, of 4 normale luchtfilters te plaatsen.
Kelken wordt al heel lastig, dus dan is de makkelijkste oplossing 4 losse filters.


Nu weet ik alleen niet, of ik er veel mee uit haal. Die plenum is ook maar een simpel ding.
Normaal zou ik denken, dat 4 losse filters beter zijn. ( haalt die meer lucht naar binnen, en de lucht hoeft minder afstand te maken. )

Ben maar een leek op dit gebied, dus alle hulp wordt gewaardeerd :W.
 
Die draagarmen zijn en staan wel heel goedkoop wesley, gooi er een paar dikke skunk2 of function7 armen onder. Dan heb je tenminste ook gelijk goede rubbers en mogelijkheden om je swaybar te verstellen.

Moet er altijd een beetje om lachen. De Honda boys verbouwen altijd de complete wielophanging met de meest dure onderdelen, maar ik heb nog nooit 1 gezien die snel reed @ circuit :p
 
Kijk naar Stuiterpino (Wesley) in zijn EK4 (160pk) rijd ook in de Top 5 mee van Time Attack in Nederland.

Dan heb je Machiel nog die de meeste mensen voor bij reed met zijn K20 EG en de ITR en erg goede tijden neer zetten.

Zo zijn er nog wel wat meer mensen, net als GoThanh met zijn K20 EK zet ook leuke tijden neer in de Time Attack.

Ook Maarten Behr met zijn K20 ITR DC2 gaat volgend jaar ook wel wat mooie tijden neer zetten denk ik.

Dus er zijn genoeg mensen die hard gaan alleen jullie VAG boys hebben er geen intresse voor dus zien jullie het niet :p

Die draagarmen zijn en staan wel heel goedkoop wesley, gooi er een paar dikke skunk2 of function7 armen onder. Dan heb je tenminste ook gelijk goede rubbers en mogelijkheden om je swaybar te verstellen.

Waarom ? Heb een set PU Rubbers liggen en die komen er in. Vind het wel prima zo, ga geen draag armen kopen van 300euro.

Stop ik liever in een Edelbrock intake of een goede afstelling + de draag armen zaten er al onder bij aanschaf van de auto.
 
Voor vermogenswinst moet je de plenum laten zitten , misschien dat er andere voor zijn?
Losse filters is geen winst , alleen het aanzuiggeluid en je mist je LMM/AFM. Is ook niet bevoordelijk voor de prestaties

Ik heb er geen lmm of afm opzitten. De plenum met filter wordt dan vervangen door 4 losse filters. Ik zal eens proberen wat meer info er over te vinden.
 
Pff, vanmorgen een raar geluid uit de versnellingsbak van de daily. Op het moment dat ik hem wil inparkeren, ben ik al m'n versnellingen kwijt.
Lekkere plas olie onder de auto en een mooi spoor over de weg (in de bocht). R.I.P

Weet iemand nog iets snels/betrouwbaars voor rond de 5k? Anders toch even doorsparen voor een Fiesta ST.
 
Seat Ibiza 6K 1.4S :+. Die dingen zijn al geen drol waard en deze was cosmetisch ook al niet veel soeps.

Ik vond het al bijna zonde om er benzine in te gooien, laat staan een andere bak er in hangen. Wel maar 130k op de teller, HEUJ
 
Back
Top