Show je eigen auto #75

Status
Not open for further replies.
mooi spul zeg!

ik zie zulke setjes maar zelden voorbij komen, in tegenstelling tot m3 en 330i remmerij, wat voor velen een meer voor de hand liggende keuze schijnt te zijn.
ben dus wel benieuwd naar de (technische) motivatie achter je keuze :)
 
mooi spul zeg!

ik zie zulke setjes maar zelden voorbij komen, in tegenstelling tot m3 en 330i remmerij, wat voor velen een meer voor de hand liggende keuze schijnt te zijn.
ben dus wel benieuwd naar de (technische) motivatie achter je keuze :)

Die komen ook niet voorbij :)

M3: M3 naven nodig. HRC geen idee
330: plug&play, maar langere slag pedaal als je HRC niet vervangt.

Gevolgen voor bias?

Mov'it: grotere diameter, dikker, geen zwevende klauw. Kit helemaal op maat gemaakt adv model en type auto.

M3/330 is een leuke upgrade, maar nog steeds geen remmen waar je een dagje trackday mee kan doen.
 
Daarbij rekening houdend met mijn aantal keren per jaar trackday op de Nordschleife, was een M3 of E46 330 upgrade niet voldoende.
Wat voor tempo rijd je daar dan dat je de originele remmen over de zeik helpt ?
De ring is niet zo extreem zwaar voor je remmen tov Zandvoort/Zolder etc.

Evengoed zou mov'it gewoon heel goed spul moeten zijn, dus daar zal het niet meer aan liggen.
 
Wat voor tempo rijd je daar dan dat je de originele remmen over de zeik helpt ?
De ring is niet zo extreem zwaar voor je remmen tov Zandvoort/Zolder etc.

Evengoed zou mov'it gewoon heel goed spul moeten zijn, dus daar zal het niet meer aan liggen.

Weet niet welke Nordschleife jij bedoelt, maar de Ring niet zwaar voor de remmen?

Het gaat ook niet eens om het hard remmen, maar het continue moeten remmen.

Zoals gezegd, de standaard schijven van een 328i zijn vrij klein. Daarbij is de cabrio een zware auto. Tel alle opties die ik er nog in heb zitten bij, dan nog eens ruim 110kg van mezelf en je hebt een behoorlijk gewicht wat je steeds tot stilstand moet brengen.

Een 328i cab had minstens M3 remmerij moeten hebben.
 
Een 328i cab hoort niet thuis op de ring... vandaar dat er ook geen hufters van remmen op zitten. Wel vet daarintegen :p
 
Dit was mn auto inderdaad toen ik hem gekocht had, zoals Mickel al zei.

Heb je nog steeds die bumpers erop zitten ? (maar dan gespoten)
Of heb je andere (oem/imi) ?
Bij mij laat de lak wat los en ik ben aan het bedenken wat ik er het beste mee kan doen.
Imitatie kopen of opnieuw laten spuiten.
Nieuw en orgineel zijn die van mij zowiezo niet meer te krijgen.

ohja kwam ik nog tegen :
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FSG8UMRA-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VMTQLA7Z-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YPNZTMAC-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WYX4AZRK-D.jpg
 
Met de crx heb ik de STD vtec remmen ook al aardig op de proef gesteld, en dat was op de ring nog wel te doen met rechte stukken. Maar op Zandvoort had ik ze al snel bijna fikkend :X

@ Folkert : Op de ring kan je je remmen nog aardig laten koelen op een recht stuk. Op Zandvoort zitten bijna alle bochten dicht op elkaar
 
Heb je nog steeds die bumpers erop zitten ? (maar dan gespoten)
Of heb je andere (oem/imi) ?
Bij mij laat de lak wat los en ik ben aan het bedenken wat ik er het beste mee kan doen.
Imitatie kopen of opnieuw laten spuiten.
Nieuw en orgineel zijn die van mij zowiezo niet meer te krijgen.

ohja kwam ik nog tegen :
Ik heb mn bumpers gewoon gespoten. Imi past nooit helemaal goed. En oem is niet te betalen!
En die foto's had ik gezien, die heeft Shuad van t forum hier geschoten!
 
Weet niet welke Nordschleife jij bedoelt, maar de Ring niet zwaar voor de remmen?

Het gaat ook niet eens om het hard remmen, maar het continue moeten remmen.
De ring is idd niet zo heel zwaar voor je remmen als je het vergelijkt met een circuit als zandvoort.
Vandaar ook dat ik vraag wat voor tempo je dr rijdt, want ws had je het daar ook prima gered met goede remblokken en evt wat extra koeling op je originele remschijven.

Niks tegen de mov'its en ik snap de upgrade volledig, maar als je nou had gezegd dat je dit voor Zandvoort doet had ik dr niks over gezegd (al had ik dan nog naar een rondetijd gevraagd :p)
 
wielen.jpg


Iemand kopen? :)

Hoeveel moet die kosten?
 
De ring is idd niet zo heel zwaar voor je remmen als je het vergelijkt met een circuit als zandvoort.
Vandaar ook dat ik vraag wat voor tempo je dr rijdt, want ws had je het daar ook prima gered met goede remblokken en evt wat extra koeling op je originele remschijven.

Niks tegen de mov'its en ik snap de upgrade volledig, maar als je nou had gezegd dat je dit voor Zandvoort doet had ik dr niks over gezegd (al had ik dan nog naar een rondetijd gevraagd :p)

Geen ervaring met Zandvoort. Maar liggen de snelheden daar ook niet flink lager? De Ring heeft dan natuurlijk dat rechte stuk van 2km, maar voor de rest is niks recht, al zijn er wel stukken waar je ook lange tijd volgas kunt.

Het maakt me ook niet zoveel uit. Ik doe de ring niet onder de 10 minuten ofzo, maar het enige wat ik kan doen is uit eigen ervaring spreken en dat is dat mijn remmen daar goed de lijden hebben. De standaard remmen zijn dan ook niet echt om over naar huis te schrijven.

Upgrade van blokken en extra koeling. Ach wie weet was dat meer dan voldoende, maar ja, ik wilde al jaren een dergelijke set en ik moet toch een excuus voor de aanschaf hebben :p

En komt er ooit toch een M3 blok in of misschien wel een supercharger, dan weet je in elk geval dat je remmen al voorbereid zijn.
 
Remmen upgrades zijn nooit weg gegooid geld.

Ik vind de remmen van mijn 325i al niet super, laat staan bij een nog zwaardere auto.


Mijn bmw gaat trouwens definitief de verkoop in. Zal m zo ff op mplaats zetten.
 
Ik denk niks. Vriendin komt binnenkort bij me wonen, die heeft wel een auto waar ik in kan rijden.

Wil dan geld in mn huis steken, mooie garage maken met motorbrug enzo erin. Wat meer met motors gaan doen.

Eerst maar eens kijken of er animo voor is. Hoeft niet met spoed weg, van hetzelfde wil niemand m hebben.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top