Show je eigen auto #75

Status
Not open for further replies.
F7 draagarmen monteren
Integra swaybar monteren
Asr subframe brace kopen + monteren
Olietemp+sandwichplate kopen + monteren
tunerview monteren ( misschien verkopen.. )
Interieur schuren + spuiten
oil catchcan monteren
nieuwe remvloeistof
sump baffle monteren
sleepogen kopen of zelfmaken
brandblusser monteren
omp 6punts gordel monteren
uitwegen ( weegschalen )


Ik zal vast nog wel iets vergeten zijn en mijn lexaan ruiten krijg ik helaas pas na de 27e binnen... Ohja, de volledige kooi gaat er na de 27e pas in.



Ging jij nu een B16 of b18 swappen?
 
Rohit had nog een B18c.. Druk in onderhandeling :) Hij had eerst een B16a2 voor me klaar liggen, maar deze had een maat van hem verkocht :X
 
Mijne bij VW-Speed Deurningen

http://img856.imageshack.us/i/img5721.jpg/
http://img822.imageshack.us/i/jettaschmidt.jpg/
img5721.jpg


jettaschmidt.jpg


crewvwspeed.jpg
http://img194.imageshack.us/i/crewvwspeed.jpg/
 
Heb 'm zien staan. Echt een superdikke jetta man! Die wielen staan ook heel goed!

Gaat de andere motor nog door? 1.8 16v toch?
 
Komt dan wel, is niet voor oktober, want anders mis ik alle leuke evenementen (of hij moet voor die tijd instorten)

En de M42 (die ik weer eens in elkaar moet zetten) blijft ook niet eeuwig origineel, ik wil de 200pk toch wel ruimschoots voorbij.
Maar als ie dr dit jaar in komt zal het in originele vorm zijn met een 200-210pk max.

Moet je nog een ketting revisie doen omdat die verschoten was?

Mijn M42 moet er ook aan geloven, word rond de 500euro als ik alles nieuw en origineel koop 8P

Hoe ga jij de compressie verlagen?

Ben er laast achter gekomen dat de zuigers + drijfstangen passen van een M52B23..
Die hebben een kortere slag 81mm ( 323i ) tenopzichte van 75mm ( 318iS e30 )..
Zuiger diameter is exact hetzelfde ( 83,980mm )
De compressie verhouding gaat dan van 10:1 naar 8:1..


Ben al naar een donor motor aan het zoeken ;)
 
Jan-Willem;

ik heb nog een 323i blok liggen (donor voor mijn E36 en E39)
aanbouwdelen zijn eraf maar binnenwerk etc. zit er nog allemaal in.

als je wil kun je me pm'en over wat je zoekt.
 
Al 2 reacties gehad op de bmw. Ik zit echt in dubio... Maar aan de ene kant het is hartstikke duur en ik rijd er amper in. Aan de andere kant het is wel een vette bak.

En dan kan ik wat meer met mn motors doen.
 
Al 2 reacties gehad op de bmw. Ik zit echt in dubio... Maar aan de ene kant het is hartstikke duur en ik rijd er amper in. Aan de andere kant het is wel een vette bak.

En dan kan ik wat meer met mn motors doen.

Als ze een goede prijs bieden direct weg doen, spijt krijg je later wel ;)
 
E36 niets voor jou JW? Zit er ook aan te denken weer zo'n bak te halen... nog steeds spijt dat ik de mijne destijds heb verkocht :X
 
E36 niets voor jou JW? Zit er ook aan te denken weer zo'n bak te halen... nog steeds spijt dat ik de mijne destijds heb verkocht :X

Haha nee absoluut niet, vind een e36 lang niet zo leuk rijden als een e30 daar komt nog is bij dat ik een e30 ook veel mooier vind..
e36 is voor mij alleen maar goed voor onderdelen :+
 
morgenavond naar een zwarte E36 328i Coupé kijken :)

5 serie gaat de deur uit.
fijne auto, maar heb gewoon meer met een e36 cabrio of coupé.
 
Heb 'm zien staan. Echt een superdikke jetta man! Die wielen staan ook heel goed!

Gaat de andere motor nog door? 1.8 16v toch?

Bedankt Erwin!

Ik ben nu nog bezig met mijn BBS RS'en opknappen. Na deze zomer is het plan dat er een G60 8v in komt.
 
Vandaag toch maar besloten om een andere nokkenas te monteren in de nieuwe motor. Meer lift en duratie :). Zou naar de 8000rpm moeten kunnen straks :X als ik durf :D

Body staat er zo bij..

DSC00336.jpg


DSC00337.jpg


DSC00338.jpg
 
Lekker bezig Jesse :W


Nog een gaar filmpje van mijn hok, even uitzoeken hoe ik hem 45graden kan draaien via youtube :X

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=Vs4sCevCyhI"]YouTube - civic eg6 k20a[/ame]
 
Moet je nog een ketting revisie doen omdat die verschoten was?

Mijn M42 moet er ook aan geloven, word rond de 500euro als ik alles nieuw en origineel koop 8P
2 kromme inlaatkleppen van cilinder 1, de rest heeft het volgens mij overleefd.
Kettingmeuk moet ik nog ff goed naar kijken, als het vervangen moet worden moet dat maar, 500 euro uitgeven en je kunt weer 1-1,5 ton.
Vervang nu ook meteen de drijfstanglagers, vooral omdat ik er 2 op de grond heb laten vallen met controleren :p
De rest duw ik gewoon weer origineel in elkaar.
Hoe ga jij de compressie verlagen?
Niet in de eerste instantie, 0,5 bar ofzo zal ie wel overleven met de originele verhouding.
Als ie goed opgebouwd gaat worden wil ik het met andere zuigers doen, waarschijnlijk gesmeed spul met een flinke kom dr in zodat dr nog wel een squishrand overblijft (wat je dus niet hebt met kortere zuigers/drijfstangen)
Compressieverhouding van 1:8,5-9 ofzo, zie wel.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top