Show je eigen auto #85

Status
Not open for further replies.
Ze hebben er over getwijfeld om er een mechanische kop op te schroeven, dat is niet doorgegaan.. of ie aangepast is durf ik niet te zeggen.
 
Sorry voor de slechte uitleg, maar ik moest het even snel typen gisteren.

De stappenmotor, en sensoren wat op het gasklephuis zit, komt te vervallen.
Het filter komt direct op de plenum.

Alleen het orginele gasklephuis, komt aan de zijkant van de itb's. Deze dient dan als een soort gaskabel ( verlenger ? ) . Moeilijk uit te leggen, maar dat komt t.z.t. wel met foto's.

Scully, met deze set valt dus wel te rijden met een orginele ECU. Alleen dient deze volledig afgesteld te worden. Een re-map dus.

Je haalt dan niet het maximale eruit, maar dat is toch niet mogelijk omdat ik ook "nog" geen andere nokkenassen heb.

Dat is nu ook nog niet de planning. Misschien 2013 / 2014.

Eerst zo met deze set rond rijden. Ik zie dan wel wat voor vermogen eruit komt, op de testbank.

*edit*
http://www.dbilas-shop.com/Produkte...U::234.html?XTCsid=sssil958dbpis73lbtck3f76r5

Die angegebene Leistungssteigerungen beziehen sich auf Serienmotoren, bei denen nur der Kit verbaut ist und die Anpassung der Motorelektronik durchgeführt wurde.
Die Anpassung der Motorelektronik kostet 299,00 EUR.
 
Last edited:
Zoals je op mijn foto ziet moet je wel je luchthoeveelheismeter behouden.
Dus moet je de airbox erop houden zodat je die aan kunt sluiten.

Je stappenmotor behoud ik ook die heb ik gewoon aangesloten.(kan op het dbilas systeem)

Ook kun je je gaskleppositie sensor weer bevestigen op je dbilas set.

Zo heb ik het, rijd je gewoon met originele sensor en klep.

Wil je kaal gaan moet je met een standalone systeem gaan rijden en dan moet je een eigen motorkabelboom maken.. Ik weet niet excact hoe dat werkt en daarom heb ik het ook niet. Dat is wel erg mooi maar kost weer een extra slag stuivers..

Een kennis van me heeft het ook op een 3,6 liter m5 blok, icm met uitlaatsysteem zit hij op 340pk ipv de originele 315..( die opgegeven word)
 
Je hebt gelijk jurjen. De meeste sensoren blijven behouden.
Ik heb geen lucht massa meter, dus deze hoeft er ook niet meer tussen ;).

De verkoper helpt mij met inbouwen. Hij heeft hem er ook op / af gesleuteld. Dus de inbouw gaat wel goed komen :).
 
Je hebt gelijk jurjen. De meeste sensoren blijven behouden.
Ik heb geen lucht massa meter, dus deze hoeft er ook niet meer tussen ;).

De verkoper helpt mij met inbouwen. Hij heeft hem er ook op / af gesleuteld. Dus de inbouw gaat wel goed komen :).

Wss heb jij een lucht temp meter dan
 
Zo vandaag de benz laten keuren, en een kleine beurt laten geven. Nu rustig aan terugbrengen in originele staat, en opzoek naar een w203 sedan of sportcoupe:)
 
Waarom dan niet een thermische massa flowsensor? Heb je de temp van de lucht en gelijk de "hoeveelheid"?

Btw, laat maar, dan moet je wel een andere ecu gaan rijden..
 
Je gaskleppositie sensor kun je wel op jou systeem zetten kijk maar op het plaatje die je zelf erop gezet heb. daar zie je aan de zijkant de plaats waar ie komt.'

Hoe dat zit na voor je gaskleppen weet ik dan ook niet:p
 
IMG_5705.jpg


Meeste is nu klaar, dus eerdaags als je andere motor verkocht is kan ik gaan voorbereiden om hem erin te hangen..

Waarschijnlijk doe ik nog wel als eerst het complete 5 gaats onderstel eronder. Dat is nu helemaal compleet op de draagarm oortjes na die moet ik nog ergens zien te regelen..
IMG_5710.jpg
 
Baas Jur!

@ Bas jij bedoelt gewoon een luchtmassa meter. Wss had hij blok dit nog niet. En de ECU heeft vaste waardes om aan de hand van de inlaat lucht temp het zuurstof percentage te berekenen ( ruim )
 
@Rob, luchtmassameter is een huis met een klep erin die open gaat door het vacuum. Thermische massaflow sensor is zo'n gloeispiraal die in je inlaat zit en meet hoeveel volt ie nodig heeft om de spiraal op dezelfde temperatuur te houden
 
Owja scuzi, diezelfde klep heeft mijn waggel ook, is een luchthoeveelheidsmeter. Massameter is dus meer vergelijkbaar met de thermische massa flow meter, maar een luchtmassameter is dus een plaatje op temperatuur en een thermische massa flow meter werkt door middel van een gloeidraad
 
Ok, me nieuwe aanwinst, officieel burgerlijk en geitenwollensokken, flame me maar:

2009 Shitvic Hybride, 18k op de teller :)
IMG_1042.JPG


IMG_1043.JPG
 
Niet mijn smaak.. Wel goed voor je portomonee Bas?

Tja, hij is zuinig en voorlopig nog wegenbelastingvrij. Het rijd iig heel rustig en soepel. Maar de portomonee is in deze wel een belangrijke factor geweest voor de aanschaf.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top