Show je eigen auto #85

Status
Not open for further replies.
Vandaag de lexus laten mappen;
363 krukas pk's
315 whp
510 nm koppel

Nice! Waar? Pics/filmpjes? :p

Bij DP-engineering en getuned door Steve van fc-tuning. Heb foto's en pics maar zal ze morgen posten :)

oh :p

ben benieuwd! leuk vermogen!

Dat zijn erg vette posts vandaag van iedereen!

Ik ben ook weer druk geweest vandaag; achteras er onder gehangen met alles erbij, ook eerst stukje gereden. Morgen eerst nog even wassen en andere velgen proefpassen, hier een paar foto's van vandaag:

[Ir]http://i763.photobucket.com/albums/xx274/LuzianoDikstaal/porsche%20944/2012-03-10-054.jpg[/ir]

[Ir]http://i763.photobucket.com/albums/xx274/LuzianoDikstaal/porsche%20944/2012-03-10-057.jpg[/Ir]

[ir]http://i763.photobucket.com/albums/xx274/LuzianoDikstaal/porsche%20944/2012-03-10-062.jpg[/ir]

Hier dan de zelf ontworpen alu blokken, is uiteindelijk toch wel heel veel tijd in gaan zitten om ze te bedenken, ontwerpen en laten maken.. Maar aangezien het 290 euro scheelt tegenover origineel, was het de moeite waard!!

[ir]http://i763.photobucket.com/albums/xx274/LuzianoDikstaal/porsche%20944/2012-03-10-044.jpg[/ir]

Hier een filmpje van eerst stukkie rijden, garage uit.. Was alleen ff vergeten dat ik nog een stuk leiding miste.. Ondertussen wel aangesloten en ontlucht, werkt beter :p wel leuk die blauwe olie, binnenkort nog een keer super blue halen, er is weer nieuw spul dat tot 340 graden gaat!

http://www.youtube.com/watch?v=-ZeqyVTsFcE&feature=youtu.be

Zo ben net thuis na een heerlijke dag! Uiteindelijk naar huis met 187.9 pk en 231nm koppel. Max koppel zit tussen 5400-5800 en max pk bij 5800 toeren. Wordt dus heerlijk op de strip icm mijn close ratio versnellingsbak. Vanaf 3200 rpm trouwens al meer dan 200nm :D. Vooral dat koppel deed iedereen verbazen. Ben echt helemaal blij! Toch aardig wat tijd in gaan zitten en bijna alles zelf gedaan. Er lekte niks ook :D.

Er zou nog wat meer finegetuned kunnen worden maar dan zou je een hele dag bezig zijn met venturi's,. inlaatlengtes etc. Hij staat nu goed afgesteld en ook op deellast. Nu lekker meetings pakken dit seizoen en genieten. Morgen staat de eerste al op de planning.

DSC01605.JPG


DSC01594.JPG


Jesse/DVK 2176cc Dyno @ HR Engineering - YouTube

Jesse/DVK 2176cc Dyno @ HR Engineering - YouTube

Krijg die smile niet van me kop af :p

VEETHHHH!

GAAAAAFF! :W

Fucking bruut 8)

Lekker hoor !!

Vet !9||69||69||6

:W Complimenten, ben jaloers. ;)

Nice! Klinkt ook super :W

Gefeliciteerd! Heel gaaf! 8)

Heel erg gaaf zeg!

wat weegt zo'n kever nou? en hoeveel had je standaard 30 ofzo?? wel heel dik resultaat, en als je zelf alles hebt gedaan voelt het alleen beter...

Net zoveel als een veer :D

Echt baas Jes-R

Het scheeld toch elke keer koppelen :) En het geeft minder wrijvings verlies in je bak :)

Met dogbox kun je ook zonder koppeling schakelen :)
Scheelt ca. 0.2 sec tov std.

Nice allen! Suffie ook flink koppel zeg!!

Daar doelde ik eigelijk op. :p Maar een Seq bak is echt wel veeel sneller. Al helemaal met terug schakelen.

85 al!
 
Advertisement - register to remove this

Klopt, alleen heb ik niet echt zomaar 25k in een oude sok rondslingeren. En zo wel, dan zou ik waarschijnlijk andere bedoelingen voor hebben :)
 
Lekker bezig allemaal!

Zelf heb ik vorige week een EPS uitlaat opgehaald voor de caab, standaars spruitstuk waar normaal de kat zit nu een verloop stuk naar een RVS enkele pijp met midden demper en einddemper.
Ben erg benieuwd naar het geluid!
De eindpijpen zijn wel iets subtieler dan het op de foto lijkt.

2011-03-20141433.jpg


Tijdje terug liep mijn auto opeens op 5 cilinders, kwam er al snel achter dat er een bougiekabel verrot was.
Bougiekabels vervangen en dat auto liep weer op 6 cilinders.

De auto rijd wel, maar je merkt dat er vermogen mist en stationeer loopt die niet zo strak als eerder.
Haal nu met pijn en moeite de 220km/h teller terwijl die eerder vlot door liep naar de 230km/h teller.

Helaas loopt de motor niet meer zo fijn, een tijdje terug de compressie maar is gemeten.
Op 4 cilinders +/- 12.5bar compressie op één 10.2bar en één 4.5bar
( met de minste compressie op de cilinder waarvan de bougiekabel rot was, zal dat in verband staan met elkaar? )

Denk dat een klep is verbrand, als ik de olie dop eraf haal blijft de auto stationeer lopen. Er is ook is er niet een extreem hoge carter druk, dus misschien is het onderblok nog goed.

Iemand nog tips hoe ik kan checken of het de zuiger of klep is?
Zal dit het gevolg kunnen zijn van een slechte ontbranding?
 
Thanks allemaal voor de reacties :). Ben er erg blij mee. Vandaag 400km gereden naar een meeting in Ninove. Geen problemen gehad en liep erg mooi. Paar keer ff naar de 180-190 gegaan :D Toch wel eng om dan te remmen met 135/80 voorbanden..

@ JohnnyP Standaard 1200cc met 34pk, weegt standaard 740kg.

@ Suffie ook een erg mooi resultaat! Blijf het ook gaaf vinden dat het onder de kap zo standaard lijkt!

@ Reacties op vorige filmpje met shiftlight. Die kun je instellen idd. Stond toen op 4500 ivm mezelf onder controle houden met inrijden :)
 
Erg gaaf allen! Zwerft behoorlijk wat vermogen rond hier op het Scooterforum :D.

Vandaag weer verder gegaaan met het uitelkaar halen van m'n motor. Vandaag m'n kop eraf gepakt en 2 zuigers + drijfstangen gedemonteerd.
We zagen al direct bij cilinder 2 dat de zuigerveren behoorlijk gaar waren en dat dat een reden is geweest waarom m'n auto zoveel rookte.
Deze week m'n andere 2 zuigers demonteren en dan wachten op m'n bestelde onderdelen zodat ik m'n Golf 'Worthersee-proef' kan maken en dat ik zonder gezeik dat eind kan rijden.
 
Erg gaaf allen! Zwerft behoorlijk wat vermogen rond hier op het Scooterforum :D.

Vandaag weer verder gegaaan met het uitelkaar halen van m'n motor. Vandaag m'n kop eraf gepakt en 2 zuigers + drijfstangen gedemonteerd.
We zagen al direct bij cilinder 2 dat de zuigerveren behoorlijk gaar waren en dat dat een reden is geweest waarom m'n auto zoveel rookte.
Deze week m'n andere 2 zuigers demonteren en dan wachten op m'n bestelde onderdelen zodat ik m'n Golf 'Worthersee-proef' kan maken en dat ik zonder gezeik dat eind kan rijden.
Toch alle lagers + pakkingen gehaald? Ik kom net uit de garage, had alvast wat dingen afgeplakt op het blok omdat het morgen gestraald en gespoten gaat worden :W
 
Nog niet gehaald, wilde het zaterdag bestellen bij een vriend van me, maar het was zo druk bij mij op het werk dat dat niet gelukt is. Maar ik heb gisteren ook meteen kunnen opmeten welke maat zuigers ik heb ivm eventuele overmaat die er misschien in zou zitten.
Maar het is gewoon 79.5mm. Deze week alles bestellen en dan volgende week monteren hoop ik.

Tapeinden voor m'n uitlaatspruitstuk en kleppendeksel kan ik die ook gewoon bestellen bij de brezan oid? Of kan ik bij de ijzerboer ook tapeinden halen?
 
zorgen dat je geen goedkoop troep hebt iig... ik zou het dus bij de betere ijzerhandel/dealer halen...

je wilt niet dat die dingen afbreken...
 
Klopt, alleen heb ik niet echt zomaar 25k in een oude sok rondslingeren. En zo wel, dan zou ik waarschijnlijk andere bedoelingen voor hebben :)

25k? ga je 2 seq. bakken kopen dan?


@ Koen: Mooi resultaat :W Zal nu vast een stuk beter rijden?

@ Jesse: Jij uiteraard ook lekker bezig! Heb nog wel een klauwgeschakelde keverbak liggen met diff en korte versnellingen en nog meer leuk motorisch spul voor kever :)
 
25k? ga je 2 seq. bakken kopen dan?


@ Koen: Mooi resultaat :W Zal nu vast een stuk beter rijden?

@ Jesse: Jij uiteraard ook lekker bezig! Heb nog wel een klauwgeschakelde keverbak liggen met diff en korte versnellingen en nog meer leuk motorisch spul voor kever :)

Ja rijd een stuk beter, ook geen fuel cut meer en m'n boost controller kan ik nu gewoon aanzetten dus veel sneller boost :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top