SBO Race - Spa-francorchamps - 29 juni

Verslag.

's Morgens om half 5 :z opgestaan; was liever zaterdags al op mij gemakje naar het circuit gereden maar omdat ae86/monteur/tuner niet in een tent wilde slapen ivm met de herrie op het rennerskwartier werd dat nix.
Kwamen pas om 8.20u aan; camper loopt maar 85-90.

Enkele dagen eerder was de speciaal in China voor me op maat gemaakte DNM shock binnengekomen; waren erg benieuwd hoe het zou zijn na een jaar lang met een k*tschokbreker rodeo gereden te hebben. (geen demping en de laatste wedstrijden met eigen mix demperolie/10-W40 gevuld). :!
Ook had ik nieuwe Sava slicks (soft racing) om mijn 10" velgjes gelegd; altijd beter toch?

Had hier enkel ooit met een minibike gereden maar baantje is niet echt moeilijk te onthouden, training liep dan ook goed, alleen gearing was wat te lang, dus daarna ander achtertandwiel erop gezet. Schokbreker gaf meteen een rustiger weggedrag; top.

Meteen bij het wegrijden voor de tijdtraining sputterde mijn motor erg; niet te rijden. Toch sputterend geprobeerd een redelijk rondje te rijden en toen de pits in. Andere bougie; nix. Ontsteking snel nagekeken, carb gechecked op hangende vlotter; weer de baan op; nix.

Resultaat; 14e tijd; 59 sec. en een 2e snelste tijd van 1.09 ;( Goed dat ik het tog effe geprobeerd had.
Dat werd dus starten op de 6e startrij. Dat er een legertje snelle Belgen meereed help ook al niet echt.

Gelukkig vond Jos (ae86) het euvel; een massadraad die los in de connector zat. Bij de startopsteling hielp ie ook meteen Lennart effe op gang; losse stekker. Goed bezig die ae86; kost iets maar dan heb je ook wat.... :7

Start was supergoed ondanks dat het me wel verrastte dat de lichten niet gebruikt werden; beter opletten volgende keer dus. Had nix te verliezen en had er in de eerste ronde al 5 te pakken.... om halverwege het rondje mezelf bijna over de kop te remmen toen ik iemand buitenom, remmend, wilde inhalen en hij naar me toe kwam. (3m gereden met mijn achterwiel ruim een halve meter in de lucht). Kostte me meteen weer 5 plaatsen. }:O

Stilaan verder naar voren gereden en zag na 6 ronden Geofn#60 in de verte rijden. Ikke pushen en was na 6 ronden bij hem. Voorbij en uiteindelijk bleek ik 4e gefinished te zijn; cool. 8)

Tweede manche weer goede start en bij de eerste doorkomst al 10e. Daarna alweer hetzelfde; stug doorgassen en wéer zag ik Geofn#60 rijden. In Veldhoven snoepte hij nét de 2e plaats van me af; extra motivatie om er maar wéer naar toe te rijden; sorry Geoff. :p
Weer 6 ronden over gedaan en hem weer voorbij. Deze keer finishte ik als 5e.

Totaal 4 en 5 dus; geen slecht resultaat; vooral omdat ik vanaf de 6e rij startte. Als we de tijden bekijken is ook duidelijk dat er (al zou ik vanaf de eerste rij gestart zijn) niet meer in gezeten had.
Van de vaste NK deelnemers was ik 2 keer 3e; op afstand; dat wel. 9||6

Heb nou al weer zin in Lelystad; hopelijk weer lekker weer en toffe races.
 
ja als het zo makkelijk was zou ik het doen!
geen sleutel plek geen staan plaats geen gereedschap dat soort dingen snappie:)


Je weet best dat er altijd wat ruimte is, maar misschien slim om is een keer te veranderen. In iemand die gemotiveerd in het leven staat en wat probeert te bereiken. Je weet dat ik je altijd probeer te helpen, maar daar staat wel wat tegenover.
 
Last edited:
Precies..

Ik wil je eventueel ook wel helpen met het 1 en ander netjes in elkaar zetten, hulp @ circuit, 1 en ander afstellen, etc. Maar daar staan wel een paar dingen tegenover zoals Dempie zegt..

Spreek me eens aan op msn, dan babbelen we wel eens. Belangrijk is vooral dat je positief denkt, elkaar helpt en dat je een doel gaat stellen. (en geen doel van: in 1 wedstrijd proberen mijn scooter 2 x totall-loss te crashen).
 
Precies..Ik wil je eventueel ook wel helpen met het 1 en ander netjes in elkaar zetten, hulp @ circuit, 1 en ander afstellen, etc. Maar daar staan wel een paar dingen tegenover zoals Dempie zegt..Spreek me eens aan op msn, dan babbelen we wel eens. Belangrijk is vooral dat je positief denkt, elkaar helpt en dat je een doel gaat stellen. (en geen doel van: in 1 wedstrijd proberen mijn scooter 2 x totall-loss te crashen).
we gaan wel een keertje babbelen sander spreek je binnekort aan maar zit nu in ibiza!maar* wat zijn de uitslagen van stage 6 en open 70 ben wel benieuwd!!!
 
De race in de Open 70 was weer erg vet inderdaad!

Mijn race dag was snel voorbij ivm kapotte voorveer! Dus ik had totaal geen demping en geen grip op de baan. Dus had geen zin om weer de boel kapot te vallen. Volgende keer beter!
 
De race in de Open 70 was weer erg vet inderdaad!

Mijn race dag was snel voorbij ivm kapotte voorveer! Dus ik had totaal geen demping en geen grip op de baan. Dus had geen zin om weer de boel kapot te vallen. Volgende keer beter!


word je verstandig?
 
M'n debuut verliep niet geheel vlekkeloos.
De scoot maakte in Spa z'n 1e meters (evenals mijzelf).
Helaas kwakkelde ik nog met wat afstellings problemen waardoor ik erg laat bij de tijdtraining kwam.
Zat daarnaast ook nog niet goed in mn ritme, dus een 7e plaats in de B was het resultaat.
Toen de 1e manche eenmaal begonnen was verliep alles enorm goed, heb veel mensen kunnen inhalen, maar door m'n eigen toedoen (2x kort van de baan en 1 highsider, die ik gelukkig nog kon opvangen) werd ik uiteindelijk nog 2e.
Was al te moe om door te zetten naar de 1e plaats.

Zal maar niet over de 2e mache beginnen...
Was nog te moe van de 1e en reed minder hard rond.
Al met al toch nog 3e.

Gelukkig weet ik waar aan gewerkt moet worden. Zowel mezelf (conditie) als de scoot (afstelling).
Al met al erg tevreden en naar m'n zin gehad.

Kijk al uit naar Lelystad!
 
Een paar kiekjes... De filmpjes komen z.s.m.
 

Attachments

  • DSCF1530 (Large).JPG
    DSCF1530 (Large).JPG
    154 KB · Views: 61
  • DSCF1541 (Large).JPG
    DSCF1541 (Large).JPG
    114.6 KB · Views: 56
Last edited:
Verslag.
nix te verliezen

hea das een gezegde van BR-racing hahahaha men wat een verhaal toch weer zeg.
zijn we weer goed op de hoogte, ik hoop dat je wat aan de gpx blokken hebt ;)

mijn verslagje::

training was het goed wennen aan de takegawa, maar dit ging aardig snel. gezocht naar een goede positie op de baan.

qualify buiten verwachting een pole, had ik niet verwacht maar toch leuk.
ging trouwens meteen in het begint van de quali als een speer met een aantal andere rijders in me nek geloof ik....

race #1, start was minder maar ik kon toch als 2e de bocht in duiken en na een aantal ronden de leiding over nemen van 'witte' die pos. houde ik tot het eind vast...

race #2, goede start weer 2e de bocht in maar door een foutje moest ik bryan laten schieten. die kwam ik dus ook niet meer voorbij toen die 'witte' was gepaseert ik had net een metertje te kort of wat lef om em voorbij witte te steken.

dus totaal 2e geworden. ben erg tevreden ;) want het was echt een super race met echt race weer.


trouwens de uitslagen staan wel HEEL snel online ( TOPPIEE! )





heen reis.................
p1020273al5.jpg


track vieuw
p1020306zc9.jpg


podium -10
p1020330jf7.jpg


podium -10
p1020331cb8.jpg


podium Open
p1020332vg7.jpg


podium Open
p1020333tp0.jpg


podium Open
p1020335bq6.jpg


podium Stage 6
p1020336eu2.jpg


podium Stage 6
p1020337sr7.jpg


podium stage 6
p1020338gv7.jpg


podium 70cc
p1020339ln0.jpg


podium 70cc
p1020340ex6.jpg


podium 70cc
p1020341lx8.jpg
 
Last edited:
voor de scooter klasse en de pitbike klasse is het SBO reglement van kracht.
voor de rest is er eigenlijk weinig. ik zal voor de volgende keer er is een in elkaar trappen.
 
@ peet is nix man, vond het leuk om je voorbij zien teg aan, vond het minder leuk om al dansend een bocht in te gaan, keer op keer, iedere bocht, ondertussen is de veer al afgesteld en okk het aantal bars op mijn wielen herleidt :X

nu moet het gewoon goed gaan in lelystad
 
Gewoon vóór en áchter 3 Bar in de banden; weinig rolweerstand..... :winner:

Ben er nu wel achter dat rijden met een dempende achtershock het racen ineens véél saaier maakt......<]
 
Back
Top