Runner180 tuning

Status
Not open for further replies.

sprinter

a real Fastard
Op de site van MB developments vond ik
dit

Dit is pas tuning, slag verlengen van 52 tot 54mm en de std cilinder aanpassen van 65.5 tot 70mm boring.

Enkele gelinkte foto's:
gt10.jpg

excentrische bigendpen

gt8.jpg

gt3.jpg

std cilinder

Dsc00018.jpg

De cilinder naar 70mm gekotterd om timingen te kunnen bepalen en poortenlayout te ontwerpen.

Dsc00019.jpg

Dsc00070.jpg

De cilinder uitgekotterd om een stalen bus in te persen die als cilinderwand gaat dienen.

Waar ik me wel over verwonder is deze zin:
"It has already been proven that smaller transfer feeds can produce 28bhp - we are aiming for just over 30bhp. We don't want to go too mad as it appears the drive set-up restricts the power you can use because it isn't up to handling massive power."
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Rudy_W
Ziet er vet uit , alleen de flow in die spoelpoorten¿

Lees dan ook :)

staat bij dat er een stalen bus in wordt geperst die als cilinderwand gaat dienen waardoor de spoelpoorten ook weer afgedekt zijn....:rolleyes:
 
Originally posted by Gizmotreme
joh moeilijk hemensen lezen :) vaag alleen zo'n grote diameter van cilinder en dan zo'n klein uitlaatpoortje..

hehe dat snap ik wel, maar het oppervlakte vd poorten is niet echt veel meer... (ze zullen er nog wel in gaan hakken en zagen :p)
 
Hmmm, eindelijk weer eens iets leuks om te volgen op het forum, ik ga het artikeltje maar eens lezen!!
 
Dit is natuurlijk ultiem. Helaas moet je als je dit met een (50cc) scooter gaat doen, en je wilt de slag gaan veranderen, echt een bus persen ja. Onderkant poorten moet lager en/of bovenkant hoger. Verder moet je effe een krukasje aanpassen, da's natuurlijk ook niet voor iedereen weggelegd.

Ik vind het echt vet om te zien, maar of het rendement het werk waard gaat zijn, da's de vraag.
 
zeker interresant.. maar op de site staat dit. waarom is het jammer ??

gt3.jpg


What looks like a great big transfer port at the bottom of the picture is actually where the coolant goes into the barrel from the casings. What a shame.

en hier die dikte van krukas ??

Dsc00066.jpg


ben echt benieuwd hoe dit afloopt
 
Hij zegt dus zoiets als:

"Het gat onderop de foto, is helaas geen dikke spoelpoort, maar de koelvloeistof-doorgang."

Waarom hij dat zegt snap ik ook niet, want dan was de uitlaatpoort die zichtbaar zou zijn wel HEEl klein ;)
 
Originally posted by Joor
Hij zegt dus zoiets als:

"Het gat onderop de foto, is helaas geen dikke spoelpoort, maar de koelvloeistof-doorgang."

Waarom hij dat zegt snap ik ook niet, want dan was de uitlaatpoort die zichtbaar zou zijn wel HEEl klein ;)

uitlaatpoort zit nog onder die 'koelvloeistofpoort' :)

of wat bedoel je ?
 
Als die koelvloeistofgang een boostpoort was geweest, was aan de tegenovergestelde kant wel een uitlaatpoort geweest. Dat wordt bedoeld :)
 
Er staat dat ze een stalen buis als cilinderwand gaan gebruiken, zorgt deze niet voor teveel wrijving, wat warmte is wat vastlopen geeft?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top