1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Foekema Symmetric Two-stroke tuning

Discussion in 'Tuning voor gevorderden.' started by LucF, 19 January 2008.

  1. melf #50

    melf #50 Well-Known Member

    Joined:
    13 April 2003
    Messages:
    51,093
    Media:
    3
    Likes Received:
    46
    Trophy Points:
    48
    gewoon het spiegelbeeld van de cilinder lijkt me.

    alleen op de plek van de roterende inlaat een wat groter gat..

    of gewoon een rond gat..
     
    #101
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. EGT

    EGT New Member

    Joined:
    11 August 2002
    Messages:
    1,308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Gewoon een rond gat lijkt me het meest logisch, dat zou ik iig gedaan hebben als k de cilindervoet zo bekijk.
     
    #102
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. azzink

    azzink New Member

    Joined:
    5 July 2005
    Messages:
    248
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    #103
  6. LucF

    LucF New Member

    Joined:
    3 February 2004
    Messages:
    107
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    De 50cc FST is in principe raceklaar.
    De eerste resultaten zijn vandaag bekend geworden.
    Mijn toch al hoge verwachtingen werden nog overtroffen.
    De getallen zij aan de krukas gemeten.

    Groeten,
    Luc
     
    #104
  7. azzink

    azzink New Member

    Joined:
    5 July 2005
    Messages:
    248
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Pic's :)
    [IR]http://www.kreidler.nl/forum/files/fst50ccapr08_189.jpg[/IR]
    [IR]http://www.kreidler.nl/forum/files/fst50ccapr01_196.jpg[/IR]
     
    #105
  8. Pronk

    Pronk Pronk Racing Service

    Joined:
    21 January 2002
    Messages:
    7,761
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    38
    ...1 April...kikker in je.... ;)
     
    #106
  9. D.J

    D.J Pfew, al die draden

    Joined:
    24 April 2002
    Messages:
    4,329
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ik ga er ook vanuit dat het een 1 april grap is... Mocht dit niet zo zijn, dan vind ik het echt associaal :X
     
    #107
  10. Pronk

    Pronk Pronk Racing Service

    Joined:
    21 January 2002
    Messages:
    7,761
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    38
    De grafiek ziet er erg paint-achtig uit. Qua score zou ik het nog best willen geloven, aangezien een normaal 2 tact systeem ook 20pk aan de krukas kan hebben. Toch moet ik erbij zeggen dat ik het moeilijk vind om het een 1 april grap te noemen omdat ik strax keihard door de mand val als dit niet zo is :p
     
    #108
  11. D.J

    D.J Pfew, al die draden

    Joined:
    24 April 2002
    Messages:
    4,329
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    True... echter wanneer je een JPG een hoge compressie geeft, krijg je exact zo'n "paint" blokje om bepaalde items in de afbeelding.

    Dus vandaar...

    Luc, als het geen grap is, dan bied ik een complete scooter incl. nieuw minarelli carter aan incl. een cilinder naar keuze om het te verwezenlijken op een scooter.

    Niets meer dan lof voor dit hele traject 9||6
     
    #109
  12. Pronk

    Pronk Pronk Racing Service

    Joined:
    21 January 2002
    Messages:
    7,761
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    38
    Ik wil idd nog even toevoegen dat ik niets dan respect en lof heb voor dit project, dus mocht de score wel echt zijn vind ik dit natuurlijk helemaal geweldig...!

    Alleen vind ik Luc ook wel iemand voor een goede grap ;)
     
    #110
  13. OST-Puch

    OST-Puch KX -maximembert

    Joined:
    2 April 2005
    Messages:
    477
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Dit zullen ze in de Moto-gp wereld leuk vinden. Kunnen ze weer overstappen naar 2-takt. 590pk per liter. Straks vliegt raikkonen ook met een 2-takt over de baan.
     
    #111
  14. Harjo

    Harjo Dijkman Crew

    Joined:
    7 August 2005
    Messages:
    1,951
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Erg mooi allemaal Luc, Ben je ook van plan om op de 1e sprint in Meppel te komen rijden?
     
    #112
  15. LucF

    LucF New Member

    Joined:
    3 February 2004
    Messages:
    107
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Zo 1 april is voorbij, nu staan we weer met 2 benen op de grond, hoewel je weet maar nooit wat er uit gaat komen.
    Als het echt goed draait zou het best in de buurt kunnen komen. Maar ik geloof nooit dat het in een keer 100% is en houd toch rekening met wel wat problemen.

    Groeten,
    Luc
     
    #113
  16. OST-Puch

    OST-Puch KX -maximembert

    Joined:
    2 April 2005
    Messages:
    477
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    grapjas :D
     
    #114
  17. Spasta

    Spasta 6.74 @ 150 meter

    Joined:
    6 September 2003
    Messages:
    5,239
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Hehe.
    Hopelijk komt de werkelijkheid in de buurt :7
     
    #115
  18. race_typhoon

    race_typhoon New Member

    Joined:
    7 September 2001
    Messages:
    8,213
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Laten we hopen voor Luc, dat over 20 jaar de motogp & f1 met dit type motor rijd..

    Naja... niemand kan de toekomst zien, en tot die tijd is Luc de enige die dit voor elkaar gebokst heeft... Heel netjes & vet!
     
    #116
  19. EGT

    EGT New Member

    Joined:
    11 August 2002
    Messages:
    1,308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ziet er ook duidelijk uit als een screen-shot van Mota, toch leuke 1 april grap iig! :)

    Mocht je trouwens je cilinder met het FST systeem gemodelleerd hebben, moet je wel rekening houden dat je met een dergelijk systeem geheel andere factoren hebt voor de:
    - short-circuiting
    - charging efficiency
    - trapping efficiency
    - enz.
    Derhalve zijn die uitkomsten dus niet echt 1:1 te vergelijken met het conventionele spoelings systeem en is een hoop back-to-back testing nodig om die waarden te bepalen.

    Zie dat nog niet zo snel gebeuren, aangezien:
    1- In de formule 1 is het verboden om met een 2-takt systeem te rijden, anders hadden ze waarschijnlijk al is met 2-takten gereden.
    http://www.thef1grid.com/regulations/fia/technical regulations/2007/TR2007Artikel05.htm
    zie artikel 05.01.01

    2- om een 4 cilinder 2-takt te maken met 8 uitlaten heb je geen puzzel van 1000 stukjes die je moet oplossen maar 1 van zo'n 1.000.000 stukjes.
    wellicht dat een 2 cilinder 500 cc 2-takt een interessant optie is met 4 uitlaten, ook i.v.m. gewicht voordeel.
    Volgens mij is het overigens ook verboden nu om met een 2-takt in de MotoGP deel te nemen.
     
    #117
  20. Aerox-Evo70

    Aerox-Evo70 No Title

    Joined:
    16 September 2002
    Messages:
    6,024
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    met dat soort grote cilinders krijg je problemen met het gewicht van de zuiger en drijfstang, ik zou er dus niet vanuit gaan dat dit wordt toegepast op 125cc+ cilinders.
     
    #118
  21. EGT

    EGT New Member

    Joined:
    11 August 2002
    Messages:
    1,308
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ik zou niet weten waarom de FST spoeling in dat opzicht een probleem zal geven bij 125 cc cilinders...

    Enige lastige is dat je bij multi cilinders wel erg veel uitlaten krijgt.
     
    #119
  22. Robbinm

    Robbinm New Member

    Joined:
    27 December 2007
    Messages:
    154
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Heel erg gaaf dat het loopt, en dat in zo'n korte tijd! Ik ben zeer benieuwd naar de bevindingen van het testrijden.
     
    #120
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Share This Page