Keuring voor motoren is anders idd. (ik dacht dat het een auto was, aangezien je met rbw B erop mag rijden...)
''niet apk-plichtige-voertuigen'' Zoals dus bv motoren, is alleen maar papierwerk. Framenummer controleren en overnemen dus.
Dan heb je niet te maken met minimaal profiel voor je banden, Db meting etc. Alleen licht wordt gecontroleerd omdat ie uit Engeland komt.
Dan snap ik er niks van. Een quad wordt als motor gekeurd, maar je krijgt het kenteken van een auto :?
Ja precies. Ik ben nu opzoek naar een e-keur voorlamp, want het schijnt dat die standaardlampen van de raptor alle kanten op schijnenen behalve naar voren
De lamp die je hieronder erop ziet zitten is ook de lamp waar de raptor standaard mee afgeleverd dient te worden bij de dealer. Alleen zijn ze verrekt duur
Keuring voor motoren is anders idd. (ik dacht dat het een auto was, aangezien je met rbw B erop mag rijden...)
''niet apk-plichtige-voertuigen'' Zoals dus bv motoren, is alleen maar papierwerk. Framenummer controleren en overnemen dus.
Dan heb je niet te maken met minimaal profiel voor je banden, Db meting etc. Alleen licht wordt gecontroleerd omdat ie uit Engeland komt.
Rechter clip-on is eigenlijk het enige dat lekker sturen in de weg staat, rest is allemaal cosmetisch eigenlijk. Ik haal een Tuono swingarm protector (klein plaatje dat over de swingarm gaat waar de uitlaat meestal tegen komt bij een val) zodat het deukje niet meer storend is, de uitlaat vervang ik door de EVO die ik toch al heb liggen.. Topkuipframe laten richten als dat mogelijk is en een nieuw ruitje zien te vinden. Kuipdelen zijn allemaal wel te redden met schuren, de topkuip ook wel met wat kunststoflassen. Dan iig de de rechterkant en seatcover laten spuiten, topkuip zit vol stickers dus is waarschijnlijk niet eens nodig.
Misschien ook voor jou nuttig: http://www.bike-stickers.com/. Staan volgens mij geen prijzen op de site, maar van wat ik heb begrepen niet eens duur én betere kwaliteit dan de originele Aprilia stickers.
Wat ik dus iig nodig heb is de clip-on, een knipperlichtje rechtsvoor/linksachter (zijn hetzelfde) en een goedkoop adresje om wat matzwart te spuiten zou ook erg welkom zijn..
Lat even weten wat jij nog nodig hebt, misschien kom ik ook nog wat tegen.. Hoe is het met jou Mille trouwens, die is er zeker nog een stukje erger aan toe?
@Vassago, jij had toch een kuipruitje van eBay gehaald voor weinig?
Bij mij werd dat allemaal wel gecheckt, of dat moet inmiddels veranderd zijn! Niet APK verplicht wil niet zeggen dat het niet in orde hoort te zijn.. RDW gaf dat niet voor niets aan bij Mark aan de telefoon
Met Aschwin heb ik alweer een tijdje niet gereden, Jur soms wel. Zaterdag wat te doen ? Als het mooi weer is, kunnen we dan wel ff scheuren
Overdag kan ik wel ff knallen, 's avonds niet.
Als t mooi weer is, heb k wel zin.
Overdag kan ik wel ff knallen, 's avonds niet.
Als t mooi weer is, heb k wel zin.
Wat betreft het geluid van die quad, dat hoeft toch geen probleem te zijn? Gewoon in de uitlaat een dop/prop stoppen met een klein gaatje erin en klaar.
Volgens mij wordt er verder toch niet gereden bij de keuring?
Als je het terrein van de RDW af rijdt, dan haal je het weer uit je pijp en klaar toch
Je kan ook zelf een DB killer maken, heb er voor me motor ook zelf één gemaakt die ik op Zandvoort gebruik. Werkt perfect, zit 0,3 dB onder de limiet en heb niet het idee dat het veel vermogen kost. Kan er eventueel wel een foto van maken als je wilt.
Ja, is goed ik kan ook alleen overdag.
Bel je ff dan ?
Als je een foto hebt wil ik het wel even zien. Is in ieder geval goedkoper dan een originele uitlaat te gaan kopen, puur alleen voor die keuring.
Nou ik herken heel veel schade. Ik heb alleen ook nog een nieuwe voorvelg nodig. Maar ik heb er momenteel nog niet echt haast mee. Misschien verkoop ik em wel een boonstra mochten zij voldoende bieden. Dat topkuipframepje is bij mij ook goed krom, verder rechter clip on en kap schade.
Ik had alleen verwacht dat jij links schade had omdat je links door een bocht ging? Of zit ik er helemaal naast?
Bij de keuring moet je gewoon geluk hebben, klaar. Vriend van me is er gewoon doorheen gekomen met ze Engelse koplamp bijvoorbeeld terwijl een dag later bij mij wel werd gecontroleerd. Verder is er voor motoren geen technische keuring meer, dus remmen enzo word niet gechecked, uitlaat schijnen ze nog wel eens te doen. En vergeet niet een rood reflectortje achterop te plakken.