Motor & motorrijden #28

Status
Not open for further replies.
Keuring voor motoren is anders idd. (ik dacht dat het een auto was, aangezien je met rbw B erop mag rijden...)

''niet apk-plichtige-voertuigen'' Zoals dus bv motoren, is alleen maar papierwerk. Framenummer controleren en overnemen dus.
Dan heb je niet te maken met minimaal profiel voor je banden, Db meting etc. Alleen licht wordt gecontroleerd omdat ie uit Engeland komt.

Ja precies. Ik ben nu opzoek naar een e-keur voorlamp, want het schijnt dat die standaardlampen van de raptor alle kanten op schijnenen behalve naar voren :)
De lamp die je hieronder erop ziet zitten is ook de lamp waar de raptor standaard mee afgeleverd dient te worden bij de dealer. Alleen zijn ze verrekt duur :(

33nhkcw.jpg
 
Dan snap ik er niks van. Een quad wordt als motor gekeurd, maar je krijgt het kenteken van een auto :? :D

Het staat als 3wielig voortuig op kenteken, omdat de helm dan verplicht is. Maar als je een gordelsysteem erop hebt zitten, mag je weer zonder helm.
Het is allemaal zo krom.
 
Ja precies. Ik ben nu opzoek naar een e-keur voorlamp, want het schijnt dat die standaardlampen van de raptor alle kanten op schijnenen behalve naar voren :)
De lamp die je hieronder erop ziet zitten is ook de lamp waar de raptor standaard mee afgeleverd dient te worden bij de dealer. Alleen zijn ze verrekt duur :(

33nhkcw.jpg

Gewoon 1 zoeken waarmee je motoren legaal mag ombouwen naar een streetfighter. Kost 90 euro ofzo zo'n kapje
 
Keuring voor motoren is anders idd. (ik dacht dat het een auto was, aangezien je met rbw B erop mag rijden...)

''niet apk-plichtige-voertuigen'' Zoals dus bv motoren, is alleen maar papierwerk. Framenummer controleren en overnemen dus.
Dan heb je niet te maken met minimaal profiel voor je banden, Db meting etc. Alleen licht wordt gecontroleerd omdat ie uit Engeland komt.

Bij mij werd dat allemaal wel gecheckt, of dat moet inmiddels veranderd zijn! Niet APK verplicht wil niet zeggen dat het niet in orde hoort te zijn.. RDW gaf dat niet voor niets aan bij Mark aan de telefoon ;)
 
Rechter clip-on is eigenlijk het enige dat lekker sturen in de weg staat, rest is allemaal cosmetisch eigenlijk. Ik haal een Tuono swingarm protector (klein plaatje dat over de swingarm gaat waar de uitlaat meestal tegen komt bij een val) zodat het deukje niet meer storend is, de uitlaat vervang ik door de EVO die ik toch al heb liggen.. Topkuipframe laten richten als dat mogelijk is en een nieuw ruitje zien te vinden. Kuipdelen zijn allemaal wel te redden met schuren, de topkuip ook wel met wat kunststoflassen. Dan iig de de rechterkant en seatcover laten spuiten, topkuip zit vol stickers dus is waarschijnlijk niet eens nodig.

Misschien ook voor jou nuttig: http://www.bike-stickers.com/. Staan volgens mij geen prijzen op de site, maar van wat ik heb begrepen niet eens duur én betere kwaliteit dan de originele Aprilia stickers.

Wat ik dus iig nodig heb is de clip-on, een knipperlichtje rechtsvoor/linksachter (zijn hetzelfde) en een goedkoop adresje om wat matzwart te spuiten zou ook erg welkom zijn..

Lat even weten wat jij nog nodig hebt, misschien kom ik ook nog wat tegen.. Hoe is het met jou Mille trouwens, die is er zeker nog een stukje erger aan toe?

@Vassago, jij had toch een kuipruitje van eBay gehaald voor weinig? :rolleyes:

Nou ik herken heel veel schade. Ik heb alleen ook nog een nieuwe voorvelg nodig. Maar ik heb er momenteel nog niet echt haast mee. Misschien verkoop ik em wel een boonstra mochten zij voldoende bieden. Dat topkuipframepje is bij mij ook goed krom, verder rechter clip on en kap schade.

Ik had alleen verwacht dat jij links schade had omdat je links door een bocht ging? Of zit ik er helemaal naast?
 
Bij mij werd dat allemaal wel gecheckt, of dat moet inmiddels veranderd zijn! Niet APK verplicht wil niet zeggen dat het niet in orde hoort te zijn.. RDW gaf dat niet voor niets aan bij Mark aan de telefoon ;)

Was vroeger idd zo... ik had het zelf voorheen. Maar per 1 mei 2009 is dat dus veranderd.
Ik kom best vaak bij de RDW, en lees daarom al die notes die er hangen voor de klanten. (Je zit er toch maar te wachten..... :z)
 
Met Aschwin heb ik alweer een tijdje niet gereden, Jur soms wel. Zaterdag wat te doen ? Als het mooi weer is, kunnen we dan wel ff scheuren :)

Overdag kan ik wel ff knallen, 's avonds niet.
Als t mooi weer is, heb k wel zin. :D

Wat betreft het geluid van die quad, dat hoeft toch geen probleem te zijn? Gewoon in de uitlaat een dop/prop stoppen met een klein gaatje erin en klaar.
Volgens mij wordt er verder toch niet gereden bij de keuring?
Als je het terrein van de RDW af rijdt, dan haal je het weer uit je pijp en klaar toch :)

Je kan ook zelf een DB killer maken, heb er voor me motor ook zelf één gemaakt die ik op Zandvoort gebruik. Werkt perfect, zit 0,3 dB onder de limiet en heb niet het idee dat het veel vermogen kost. Kan er eventueel wel een foto van maken als je wilt.
 
Overdag kan ik wel ff knallen, 's avonds niet.
Als t mooi weer is, heb k wel zin. :D

Wat betreft het geluid van die quad, dat hoeft toch geen probleem te zijn? Gewoon in de uitlaat een dop/prop stoppen met een klein gaatje erin en klaar.
Volgens mij wordt er verder toch niet gereden bij de keuring?
Als je het terrein van de RDW af rijdt, dan haal je het weer uit je pijp en klaar toch :)

Je kan ook zelf een DB killer maken, heb er voor me motor ook zelf één gemaakt die ik op Zandvoort gebruik. Werkt perfect, zit 0,3 dB onder de limiet en heb niet het idee dat het veel vermogen kost. Kan er eventueel wel een foto van maken als je wilt.

Als je een foto hebt wil ik het wel even zien. Is in ieder geval goedkoper dan een originele uitlaat te gaan kopen, puur alleen voor die keuring.
 
Als het een keuring is zoals hij is bij motoren, dan wordt er toch niet naar gekeken....

Mocht ie alsnog af worden gekeurd daar op (lijkt me wel raar dan, maar toch) dan kan je laten herkeuren voor 25 euro.
 
Ja, is goed :) ik kan ook alleen overdag.
Bel je ff dan ?

K heb een nieuwe phone en daar zit je nr. niet in, kan je je telefoonnummer anders PM'en?



Als je een foto hebt wil ik het wel even zien. Is in ieder geval goedkoper dan een originele uitlaat te gaan kopen, puur alleen voor die keuring.

Heb net ff gegoogled en er 1 gevonden waar de mijne op gebaseerd is.
Ik heb alleen nog een stalen rand om de inbussen gemaakt, zodat de kracht van de inbussen geen puntkrachten geven, maar gelijkmatig tegen de demper verdeeld wordt en je die niet beschadigd.

DB_Killer_4.JPG


DB_Killer_1.JPG


DB_Killer_2.JPG
 
Bij de keuring moet je gewoon geluk hebben, klaar. Vriend van me is er gewoon doorheen gekomen met ze Engelse koplamp bijvoorbeeld terwijl een dag later bij mij wel werd gecontroleerd. Verder is er voor motoren geen technische keuring meer, dus remmen enzo word niet gechecked, uitlaat schijnen ze nog wel eens te doen. En vergeet niet een rood reflectortje achterop te plakken.
 
Nou ik herken heel veel schade. Ik heb alleen ook nog een nieuwe voorvelg nodig. Maar ik heb er momenteel nog niet echt haast mee. Misschien verkoop ik em wel een boonstra mochten zij voldoende bieden. Dat topkuipframepje is bij mij ook goed krom, verder rechter clip on en kap schade.

Ik had alleen verwacht dat jij links schade had omdat je links door een bocht ging? Of zit ik er helemaal naast?

Ja het is een beetje raar gegaan.. Het was inderdaad een bocht naar links, maar aan de buitenkant van de bocht zat nog een soort voetpad/fietspad achtig iets, ietsje verhoogd met zo'n schuin randje. Ik denk (weet niet zeker, ging allemaal nogal snel eigenlijk) dat op de rechterkant gekomen ben omdat ik schuin over dat randje ging en daarover ben weg gegleden zeg maar.. Vervolgens dus bovenkant van de motor stukje langs de vangrail, die heb ikzelf ook erg dichtbij zien komen :eek:

Als ik er zo aan terug denk zou het best goed kunnen dat ik nog heb proberen te remmen eigenlijk, anders had ik volgens mij nooit naar rechts kunnen vallen. Remmen plus schuin randje aansnijden zeg maar... Ik had nog de hoop dat ik op dat fiets/voetpad de boel recht kon houden.
 
Het klinkt mooi kloten voor je. Gelukkig heb je er zelf niets aan over gehouden zoals ik maar een kapotte motor doet ook pijn. Ik moet ook een nieuw tellerframe dus mocht je er een tegen komen let me know!
 
Bij de keuring moet je gewoon geluk hebben, klaar. Vriend van me is er gewoon doorheen gekomen met ze Engelse koplamp bijvoorbeeld terwijl een dag later bij mij wel werd gecontroleerd. Verder is er voor motoren geen technische keuring meer, dus remmen enzo word niet gechecked, uitlaat schijnen ze nog wel eens te doen. En vergeet niet een rood reflectortje achterop te plakken.

wat van motor heeft die vriend van je dan..

want, zo krijg je de verhalen juist ;) aangezien sommige motoren gelijk al goed zijn
bij mijn duc was de koplamp ook al gelijk goed. voor dit model maken ze geen uitzondering om in de UK een andere lamp te plaatsen

dus misschien was dat bij je vriend ook zo en vat jij het anders op :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top