Motor & motorrijden #27

Status
Not open for further replies.
Netjes trouwens dat je zo'n fiets bij elkaar spaart als student zijnde.
Ik werk zo goed als fulltime, maar op de een of andere manier lukt het sparen toch niet echt.
Ik spaar wel wat maar het gooit niet echt gewicht in de schaal. Met vaste lasten en uitgaan gaat er toch wel een hap uit mijn salaris elke maand. En dan vaak nog andere uitgaven die ertussen komen als kleding bijv.
En ik zie die motor ook niet echt dichterbij komen met het idee dat ik in September weer ga studeren.:(

Ik heb ook gewoon veel geluk gehad met mijn oude motor..

Gekocht voor € 1750 en verkocht voor € 2850. Dan nog het beetje geld dat ik in die twee jaar gespaard had tijdens het rijden op mijn 600 f. En ik kreeg nog wat geld van de belasting. Toen had ik toch ineens lekker wat geld liggen om deze bike te kunnen kopen.

Verder woon ik thuis, en heb dus niet veel vaste lasten (buiten mijn bike om :+). En ik ga niet elk weekend twee keer uit.. Gewoon een biertje doen met vrienden in de kroeg/terrasje vind ik veel relaxter :) Scheelt je nog bakken met geld ook..

Edit: En inderdaad een bijbaan die niet slecht betaald..
 
Hmm doe ik toch iets fout:p
Alhoewel ik wel moet toegeven dat ik nog van 2007 en 2008 me belastingteruggave moet invullen:X
Woon overigens wel bij me ouders thuis en ga de laatste tijd niet zo vaak uit maar alsnog gaat er in een weekend makkelijk geld doorheen als ik met wat vriendin ergens zit.
maarja mijn doel is nu om in april een fiets te hebben dus wie weet:D
 
Oeh deze helm is fucking bruut :W

20071010_131723.jpg


Agv GP-tech seven.
Alleen best lekker aan de prijs.. Wil eigenlijk voor max. 450 euro uitgeven aan een helm..
Ga morgen eens wat helmen passen bij Molenaar denk :) Shoei xr-1000 is volgens mij ook wel een leuk helmpje :)

Deze dus:

shoei-xr1000-camino-tc6.jpg
 
XR-1000 is wel prima ja, bevalt me goed. Binnenkort (volgende maand) komt de XR-1100 uit trouwens, wel stukkie duurder maar schijnt het verschil in prijs wel waard te zijn. Onder andere interieur wat er volledig uit te halen is ipv alleen de wangstukken, groter zichtveld, een vizier dat altijd goed aan schijnt te sluiten en betere ventilatie.. t'Is dat ik al een XR-1000 heb :p :rolleyes:

Shoei-XR-1100-Swell-TC6.jpg
 
Hmm, kan niet warm worden van die helmen. :p

Waarom niet gewoon een zwarte/witte (oid)? Vind dit echt ogen als scooter helmpjes. :X
 
Tjah als ik nog thuis had gewoond had ik al een Aprilia SXV550 in de schuur staan :D Meeste jonge gasten met een dikke motor/auto wonen nog thuis merk ik. Maarja woon liever op mezelf zonder dure motor dan bij mn ouders met een dure motor in de schuur.

Maar ken t maar al te goed, proberen te sparen en half jaar later heb je nog precies hetzelfde op de bankrekening staan :(
 
Ik heb ook gewoon veel geluk gehad met mijn oude motor..

Gekocht voor € 1750 en verkocht voor € 2850. Dan nog het beetje geld dat ik in die twee jaar gespaard had tijdens het rijden op mijn 600 f. En ik kreeg nog wat geld van de belasting. Toen had ik toch ineens lekker wat geld liggen om deze bike te kunnen kopen.

Verder woon ik thuis, en heb dus niet veel vaste lasten (buiten mijn bike om :+). En ik ga niet elk weekend twee keer uit.. Gewoon een biertje doen met vrienden in de kroeg/terrasje vind ik veel relaxter :) Scheelt je nog bakken met geld ook..

Edit: En inderdaad een bijbaan die niet slecht betaald..

Hier nog zo'n 1. Precies het zelfde...

Alleen ik heb dan geen belasting terug gave.
Veel werken, 5 dagen studeren, peugeot 206 & aprilia RSV, nog een GF en kostgeld.
 
hier 5 dagen werken, dan heb ik 1000 a 1200 in de maand netto. Niet super veel maar denk niet een bedrag dat je bij elkaar krijgt als je 5 dagen studeert.
maar toch dat sparen lukt niet echt, en ik heb niet echt een wild uitgavenpatroon.

maar daar is dit topic niet voor. Post vooral wat meer fietsen:p
 
Yeah, vering is afgesteld.. man wat maakt dat een verschil.. Ding stond bij mij echt slecht zei die..

Motor is nu een stuk minder zenuwachtig en stuurt en remt echt 10 keer lekkerder / beter :W

Bij Molenaar nog even helmen wezen passen. Maar het gaat geen shoei xr1000 worden.. Zit niet veel beter dan mijn huidige helm..

Een Arai chaser / viper / gt passen daarintegen echt super lekker op mijn kop. Dus ik denk dat ik daar voor ga kijken :)
 
hier 5 dagen werken, dan heb ik 1000 a 1200 in de maand netto. Niet super veel maar denk niet een bedrag dat je bij elkaar krijgt als je 5 dagen studeert.
maar toch dat sparen lukt niet echt, en ik heb niet echt een wild uitgavenpatroon.

maar daar is dit topic niet voor. Post vooral wat meer fietsen:p

hier net zo :X
 
Yeah, vering is afgesteld.. man wat maakt dat een verschil.. Ding stond bij mij echt slecht zei die..

Motor is nu een stuk minder zenuwachtig en stuurt en remt echt 10 keer lekkerder / beter :W

Bij Molenaar nog even helmen wezen passen. Maar het gaat geen shoei xr1000 worden.. Zit niet veel beter dan mijn huidige helm..

Een Arai chaser / viper / gt passen daarintegen echt super lekker op mijn kop. Dus ik denk dat ik daar voor ga kijken :)

Lekker voor die chaser gaan :) is dezelfde helm, alleen andere ventilatie.
Ik heb hem zelf ook, heerlijk ding idd.

En chill van je vering :p !!
 
Yeah, vering is afgesteld.. man wat maakt dat een verschil.. Ding stond bij mij echt slecht zei die..

Motor is nu een stuk minder zenuwachtig en stuurt en remt echt 10 keer lekkerder / beter :W

Bij Molenaar nog even helmen wezen passen. Maar het gaat geen shoei xr1000 worden.. Zit niet veel beter dan mijn huidige helm..

Een Arai chaser / viper / gt passen daarintegen echt super lekker op mijn kop. Dus ik denk dat ik daar voor ga kijken :)

Moet inderdaad zeggen dat die Arai's echt superlekker zitten, maar óf ze waren net de groot (helm zou zeker gaan liften op snelheid) of te klein voor m'n voorhoofd.. En Arai heeft tenminste fatsoenlijke designs in plaats van dat hippe (5 jaar geleden? :p) tribal gedoe :rolleyes: Mijne vind ik nog wel vet maar daar vallen die tribal dingen niet zo op :+
 
Die lamballen van Hyperpro waren toen ook bij Motoport om gratis de veringen af te stellen. Heb er effe bij staan kijken, beetje aan het schroefje pielen bovenop, beetje de voorvork induwen. Jaa, stukken beter.

Iedereen kreeg het advies om de vering aan te passen met veren van Hyperpro.
 
Die lamballen van Hyperpro waren toen ook bij Motoport om gratis de veringen af te stellen. Heb er effe bij staan kijken, beetje aan het schroefje pielen bovenop, beetje de voorvork induwen. Jaa, stukken beter.

Iedereen kreeg het advies om de vering aan te passen met veren van Hyperpro.

Dat advies kreeg ik ook, maar dat schroefjes draaien (2 minuten werk) was het wel STUKKEN beter.. Al heb ik het laten doen bij SO Products.. Bij de Suzuki was dat de hardste afstelling volgens het boekje, dus je zou het ook zelf kunnen doen!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top