Je volgende auto #25

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Paar vragen mbt importeren:

Binnen enkele dagen willen we naar Duitsland gaan om auto op te halen. Vraag is of we hem zelf terug rijden, of dat we iemand met trailer daarheen laten rijden. Hoe werkt dat met eendagsverzekering? Schroeven ze in Duitsland er uitvoerplaten op, of moet je dat ook zelf regelen?

Procedure daarna is allemaal wel duidelijk (RDW en aanvragen papieren enzo), maar even voor zekerheid dat we hem zonder problemen hierheen krijgen.
 
Lennox, je hebt geen andere platen nodig, maar bij de rdw kun je vrijstelling voor 2 weken krijgen, en er dus legaal in rondboeken. Uiteraard wel die verzekering erbij regelen.
 
Duitse platen blijven er gewoon opzitten als je hem naar Nederland rijdt? Verzekering kan je gewoon in Nederland afsluiten?
 
Verzekering en vrijstelling regel je dmv het kenteken en het chassisnummer, die moet je van te voren dus wel even weten.
 
Dank je. Zag het net op een site allemaal al, waar heel stuk over Duitse import staat uitgelegd. Nu maar even afwachten en morgen ding reserveren.
 
Ze wil nu een S, maar alle duitse Mini's zijn gewoon veel luxer uitgevoerd dan in Nederland. Nav was ook geen eis. Alleen die kleur, S uitvoering en het liefst weer zo'n automaat.
 
De duitse platen gaan eraf. Die staan op naam ipv op auto. Mocht je de mogelijkheid hebben zou ik m op een trailer zetten.

http://www.newminiclub.nl/forum/about7113-30.html

;)

Goede tip. Jammer dat TS zijn verhaal alleen nooit af heeft gemaakt, maar het is wel duidelijk nu. Mini die ze nu heeft komt trouwens ook uit Duitsland, maar die is bij Nederlandse handelaar gekocht. Gebeurt vrij veel bij die auto's geloof ik. Kilometerstand is inderdaad ook hele grote pre.
 
Duitsers kopen in NL om vervolgens niet op kenteken te zetten en gelijk te exporteren. Hoeft de BPM niet betaald te worden en dan is de auto soms nog wat goedkoper dan direct in DLD kopen.
 
Bij mijn pa heeft de (duitse) verkoper gewoon de auto nog een dag langer verzekerd gehad, maar dan moet je de verkoper wel vertrouwen
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top