Het algemene "welke velgen passen onder mijn scooter" topic #2

Ik heb nu Aerox velgen voor op mn DD firefox.
Achter natuurlijk geen enkel probleem, maar voor is de firefox pen 12..

Ik ben op zoek naar een aantal antwoorden, alle hulp is welkom!

-Aerox poten, passen die in mijn kroonstuk?
-Wat is het beste om aan te passen aan mijn voorvork: alleen de kant die door de velg heen moet ( afdraaien en nieuw draad aan het eind ) en dat in combinatie met een bus/helicoil oid in mn Firefox voorpoot, die dan ook weer geboord moet worden en getapt.

Ik hoor het graag; wat je oplossing ook is
 
Rox poten passen iig niet in je voorvork , dus je zal het anders op moeten lossen , een oplossing is dat je lagers met dezelfde buitendiameter gaat zoeken maar dan met 12 mm binnen ipv 10 mm , normaal zijn deze lagers wel bij een lagerboer te krijgen :).
 
Extreem_BT said:
Rox poten passen iig niet in je voorvork , dus je zal het anders op moeten lossen , een oplossing is dat je lagers met dezelfde buitendiameter gaat zoeken maar dan met 12 mm binnen ipv 10 mm , normaal zijn deze lagers wel bij een lagerboer te krijgen :).

zijn voor aerox velgen niet te krijgen.. ik heb gewoon een 10 mm as gekocht.. en busjes gedraaid voor in mn velgen.. voor de rechterkant kan je gewoon een buis kopen bij de gamma (12mm buiten, 10 mm binnen).. en voor de andere kant een busje gedraaid van 15 x 35 x 10..
 
ik heb mijn velg laten uitdraaien voor 12mm lagers
moest van 35 na 37 gaan dus viel op zich wel mee aleen velg nog centreren
 
Passen DNA velgen op een minarelli DD carter? Iemand vroeg mij dit maar ik kon er geen passend antwoord op geven:D.

Wat ik weet: Er moet uiteraard een adapter worden gemaakt voor pia @ mina!

Maar volgens mij heeft een DNA 14" velgen, loopt dit niet aan onder het spruitstuk door de grootte?
 
ik weet et niet, maybe loopt ie ook wel aan op je carters..

gewoon ff een DNA wieltje lenen ergens oid, ff passen en meten dan.
 
beetje slechte foto maar beter heb ik niet.

Ik heb berekent dat de velg een kleine 1,5 cm dichter naar het spruitstuk zal komen door de breedte. Het lijkt me aan de foto te zien dat dit nog moet passen. Helaas kan ik het niet testen aangezien ik geen DNA velg ter beschikking heb. Mocht iemand dit wel kunnen testen laat dan even iets horen.

EDIT het gaat hier om een 13" velg en 60bandhoogte
43oma2s.jpg
 
Ik heb even een vraagje, misschien is het al gesteld.. heb ik er vast over heen gelezen..

Vraag: Ik zou graag mijn beta voorvelg in mijn aerox voorvork willen hebben. Iemand hier een oplossing voor?
 
Back
Top