Het algemene "welke velgen passen onder mijn scooter" topic #2

Nitro velgen op next

ey
kan iemand mij uitlegge hoe ik percies nitro velgen(voor en achter) op mijn next krijg geinstalleerd

en begin nie van de het nie mogelijk is omda nitro DD en next SD
ik weet da het mogelijk is omda het ook op spirits gedaan word(zelfde blok als op een next)

uitleg mag je hier poste of sture naar : ltbunker@hotmail.com
 
hej mensen weet iemand hoe het zit met een booster of je daar zomaar een voorvork van een aerox in kan zetten zonder veel aanpassingen ? en of je een aerox achtervelg op mina vertikaal kan monteren of dat je zelf een adapter moet maken / kopen ?

alvast bedankt :p
 
rush racer said:
past een neos voorwiel zonder aanpassingen in de voorvork van een slider ?

Lees pagina 1 es door. Volgensmij past dat wel.

Minarelli
10 MM velgen:

Aerox
Slider
Neos
Booster
Spirit
Next
Sonic (kort blok, dus gaat alleen om voorvelg
 
Neos86R said:
Ben net aan het beunen geweest met men neos voorvork en een sr velg,
moeten aan beide kanten ringen op gezet worden van 9mm dik met een gat van 12mm.

dan past ie in 1 keer en zit ie goed in het midden.

voor de remklauw moet je 2 ringen hebben van 4,4 mm dik met een gat van 8mm

mvg,
Richard
dat kan toch niet, 4.4 mm ringetjes op een remklauw is gewoonweg stom.
zet dan je wiel 4.4 mm meer naar de remklauw kant toe en gebruik geen rngetjes.
 
ZipZor said:
hej mensen weet iemand hoe het zit met een booster of je daar zomaar een voorvork van een aerox in kan zetten zonder veel aanpassingen ? en of je een aerox achtervelg op mina vertikaal kan monteren of dat je zelf een adapter moet maken / kopen ?

alvast bedankt :p
beide vragen nee
 
Sandor said:
dat kan toch niet, 4.4 mm ringetjes op een remklauw is gewoonweg stom.
zet dan je wiel 4.4 mm meer naar de remklauw kant toe en gebruik geen rngetjes.
Dan staat je velg niet meer gecentreerd :p
 
Ik ben bezig om SR-velg in een Neos-voorvork te plaatsen, maar ik stuit op een probleem.

Omdat bij een Neos velg het hart verder uitsteekt dan bij een SR-velg kom ik niet goed uit met mn remklauw.
Als het een paar mm was geweest, dan was het niet zo erg geweest. Echter de remklauw moet 2 a 4 cm naar binnen komen (ik weet het.. het is een groot verschil, maar ik werd ff gestoord van die SR-velg +pippi+). Dit vind ik wel een zeer grote afstand.

En om nou zulke busjes tussen de remklauw en de voorvorkpoot te plaatsen vertrouw ik niet zo, omdat ik dan vrees dat, als ik bijv. een noodstop moet maken, wellicht iets scheef trek of die busjes afbreken oid.

Misschien zie ik iets over het hoofd of hebben jullie een oplossing..?
 
tjappie said:
is er enige aanpassing nodig voor sr velgen op mijn phantom??

en wat moet er aangepast worden voor aerox velgen ?
laterrrr tjap

SR-velgen gaan wel passen
Phantom: Pen 12
SR: Pen 12

Bij een Aerox zit je met een andere maat voorwielas, om dit op te lossen zijn er meerdere oplossingen..
Met busjes werken kan, doe ik ook :)

Je moet zorgen dat je 2 busjes maakt (of laat maken) waarin een voorwiellager van een aerox. En dan met een binnendiameter van 10mm icm een voorwielas van een aerox/neos (in ieder geval 1 van een Yamaha, zijn namelijk de enigen die voorwielassen hebben van 10mm)

Het is wellicht ook wel handig als deze bussen ook in je voorvorkpoten vallen (daar: binnendiameter: 10 mm, en buitendiameter 12mm)

En als je ook een bus maakt voor in je velg is ook wel handig :)
Heb ik ook gedaan, dus dat je niet je voorwielas te strak aandraait dat de voorwiellagers naar binnen klappen, gewoon ondersteunend

Hopelijk heb je er iets aan +pippi+
 
Past een aerox voorvelg zonder probleem in een neos voorvork? En heeft iemand mischien foto's van aerox velgen in een neos.
 
Back
Top