Het algemene "welke velgen passen onder mijn scooter" topic #2

E.Stuntin_Sebas said:
hoi,

ik had een vraag:p

in die franse stuntfilmpjes zie je altijd boosters rijden, met Aerox velgen. orgineel is het een vertikaal SD blok.... en Aerox is DD.... (ook zie je gewoon de schijf op die boosters achter zitten....

hoe hebben ze dit gedaan??? dus kan je op een vertikaal blok een adapter maken voor DD velgen? of MOET je een DD horizontaal blok erop zetten??

groetjes, sebastiaan

Ze lassen een adapter zeg maar op het blok, zodat er een remklauw bevestigt kan worden...

Voor de rest gewoon orginele remhevelding uit blok slopen en dan kan er als het goed is een bijv Rox velg op..:)
 
kan iemand me vertellen hoe ik runner pro velgen uit 2004/2005 op een runner sp uit 2002 krijg ?

Ik houd namelijk een ruimte over als ik mijn telleraandrijving erop zit.

Is deze aandrijving anders dan die van een 2004/2005 model ?
 
Kan je ook een andere voorvork erin leggen? Dus in mijn geval een sr voorvork aan mijn neos frame of gaat dit niet ivm diktes enz..
 
ja en nee..

passen niet op een normaal piaggio blok, alleen op een DNA blok..

dus moet je een DNA blok (de carters dus) onder je ice bouwen.
 
Ben net aan het beunen geweest met men neos voorvork en een sr velg,
moeten aan beide kanten ringen op gezet worden van 9mm dik met een gat van 12mm.

dan past ie in 1 keer en zit ie goed in het midden.

voor de remklauw moet je 2 ringen hebben van 4,4 mm dik met een gat van 8mm

mvg,
Richard
 
Last edited:
ik ben bezig met op mijn stalker runner velgen te zetten nu zit de achtervelg er al op de voorvelg nog niet want ik moet een ander onderpootje dit moest een onderpootje van een nrg zijn (stalker schijf diameter van 19cm, runner diameter van 22cm) maar weet iemand of de onderpootjes waar je de klauw aanmaakt van nrg en runner hetzelfde zijn?

of een andere oplossing is (als het bestaat) een 5 punts schijf met een diameter van 19cm weet iemand of deze er zijn?

alvast bedankt
 
Ik heb dus sr dd velgen gekocht om op mijn lc dd slider te monteren. Achtervelg past gewoon. voorvelg past in de slider fourche maar je moet het plastic van de rechter bus die als teller word gebruikt verwijderen, en op de linkerkant gewoon ringetjes of busje maken. en ja de remklauw past dus niet omdat die te ver is van de ophanging dus ook ringetjes gebruikt stuk of 4 op elke bout. Mvg,
 
kan iemand me helpen ik heb een benelli 491 voorvork in m'n benelli ik wil m'n aerox wiel erin

wat moet ik juist of welke mogelijkheden heb ik tis dringend dit weekend moet ie rijden dermee

vriendelijke groeten bono
 
Xraycer said:
Ik was er al mee bezig :p

Na een beetje gesearcht te hebben kwam ik dit topic tegen:
http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=92297&highlight=aerox+benelli

Hier heb ik dus het belangrijkste gedeelte vandaan gehaalt.

Eerst heb ik 7mm van de ‘adapter’ waar straks de remschijf opkomt afgefreest


De asgaten in de voorvork zijn 14x35mm aan de linkerkant en 12x35mm aan de rechterkant.
Omdat aan de rechterkant gedeeltelijk schroefdraad zit heb ik dit uitgeboord.

Toen heb ik bussen gedraaid van 14x35mm en 12x35mm met een binnendiameter van 10.
Ook moesten er afstandsbussen worden gedraaid, natuurlijk met een binnendiameter van 10.
De maten hiervan zijn 27mm en 18mm.

Het word nu dus (vlnr):
-vorkpoot met bus. 14x35 d=10
-bus 27mm. d=10
-wiellager....wiellager
-bus 18mm. d=10
-vorkpoot met bus. 12x35 d=10

En als je je telleraandrijving wilt behouden (hiervoor moet je wel een klein gaatje in de velg boren):
-vorkpoot met bus. 14x35 d=10
-bus 9mm. d=10
-telleraandrijving
-bus 5mm. d=10
-wiellager....wiellager
-bus 18mm. d=10
-vorkpoot met bus. 12x35 d=10

Uiteindelijk kan het nog nodig zijn om je remklauw te centreren, gewoon even met ringetjes proberen.
Zo moet het lukken :)

Pagina 2..
 
NITRO VELGEN OP NEXT

ey
kan iemand mij uitlegge hoe ik percies nitro velgen(voor en achter) op mijn next krijg geinstalleerd

en begin nie van de het nie mogelijk is omda nitro DD en next SD
ik weet da het mogelijk is omda het ook op spirits gedaan word(zelfde blok als op een next)

uitleg mag je hier poste of sture naar : ltbunker@hotmail.com
 
qcj said:
Tja bij mij zit het redelijk complex in elkaar.

ik heb dus een aerox met een runner 180cc DD blok (2takt). voorlopig heb ik er GEEN velgen op staan en ook geen fourche.

liefst wil ik vanvoor gewoon een aerox velg en vanachter een kiesler velg. (op scooterparts.nl vond ik een adaptor voor de keisler velg op een runnerblok te placeren, maar volgens de verkopers en volgens de mensen van antwerp 2stroke is dit enkel voor de 50cc modellen)
Ze hebben mij ook verteld dat het onmogelijk is om op welke manier dan ook een kiesler of aerox velg op eenmijn blok te plaatsen.

moest dit dus inderdaad het geval zijn dan zou ik graag weten welke velgen wél op het blok te plaatsen zijn (al dan niet met aanpassingen) en welke aanpassingen aan een aerox fourche er moeten gebeuren voor de voorvelg, of welke fourche ik nodig heb om deze velg te gebruiken (moet dus een fourche zijn die in een aerox past). Liefst had ik lekker grote velgen gehad (dus 13inch) en dan denk ik aan bijvoorbeeld 3spaaks sr velgen (die ik overigens in dit topic op een runner zag staan).

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

PS: ik weet dat ik veeleisend ben maar het is ook van belang dat er de mogelijkheid is om oversized remschijven te monteren (gezien de snelheden die mijn 180 blokje haalt)


kan iemand me hier mee helpen?
 
hmm volgens mij moet dat gewoon passen toch anders effe die adapter van die 180 cc blok naast een 50 cc adapter leggen en kijken of ze het zelfde zijn.Zojah dan kan je het gewoon kopen lijkt mij
 
Oeeh

Wat leest mijn oog hier,

12 MM velgen:

Firefox
Phantom
Sr (alle types)
Benelli (alle types)
Beta Ark


Dus SR velgen passen gewoon op me 491 DD ??



Of moet er toch nog wat aangepast worden?

ben benieuwd :D
 
qcj said:
kan iemand me hier mee helpen?
de vertanding van het 180cc blok is wss veel dikker..

het slimste is denk ik runner velgen er op doen (runner 180) , voor kun je gewoon de aerox vork houden en een runner velg andere lagers geven , of je vorkpoten uitboren voor een dikkere (15mm?) pen..
 
drg said:
ik ben bezig met op mijn stalker runner velgen te zetten nu zit de achtervelg er al op de voorvelg nog niet want ik moet een ander onderpootje dit moest een onderpootje van een nrg zijn (stalker schijf diameter van 19cm, runner diameter van 22cm) maar weet iemand of de onderpootjes waar je de klauw aanmaakt van nrg en runner hetzelfde zijn?

of een andere oplossing is (als het bestaat) een 5 punts schijf met een diameter van 19cm weet iemand of deze er zijn?

alvast bedankt

weet iemand dit???
 
Back
Top