Autotechniek problemen topic #2

Dat extra gaatje wat er in zit, heb je daar toevallig een draadje aan gemaakt wat ergens massa maakt ?
Zo nee, zou ik dat eens proberen, als die adapter in 2 rubberen slangen hangt met een 1-polige sensor zal ie het niet zo super doen, dan moet ie massa maken via het koelwater.
 
Loopt bij een 106 de distributieriem over de waterpomp?

Zo ja, distributieriemset + waterpomp halen. Zo nee, alleen distributieriemset halen, toch?

Hoeveel uur is een monteur hier +/- mee bezig?
 
Als je in het bovenste plaatje recht zie je connector A. En dan als je alle pinnetjes telt ( ook waar geen 'puntje' te zien is ) kom je op 28 uit. Moet ik gewoon alle puntjes tellen van links naar rechts van boven naar beneden?
 
Loopt bij een 106 de distributieriem over de waterpomp?

Zo ja, distributieriemset + waterpomp halen. Zo nee, alleen distributieriemset halen, toch?

Hoeveel uur is een monteur hier +/- mee bezig?

Ligt aan de motor, heb zelf een 1.4 (2001) die heeft hem wel in de distributie.
Was er denk max 2 uur mee bezig, had dezelfde dag wel de versnellingsbak/koppeling gewisseld + 4x banden en schijven voor.
exacte tijd weet ik dus niet meer..
 
Als je in het bovenste plaatje recht zie je connector A. En dan als je alle pinnetjes telt ( ook waar geen 'puntje' te zien is ) kom je op 28 uit. Moet ik gewoon alle puntjes tellen van links naar rechts van boven naar beneden?

Nou snap ik het niet meer :+
 
Oke, bedankt.

Contitech is goed spul, toch?

http://www.onderdelendirect.nl/peug...conti-distributieriem-set-waterpomp--ct718wp1

Dit is een complete set dus?

Op winparts is hetzelfde setje 125 (?)

Heb een 106 op het oog, waar ik dan een nieuw setje op wil hebben. Auto is misschien al verkocht, maar hoor ik nog....

Contitech is gewoon een goed merk en ligt er bij mij ook om.
Er zijn maar een paar leveranciers van distributieriemen voor automobielfabrikanten, contitech, gates en nog enkele. Al het andere komt uit 1 van deze fabrieken met een andere naam er op. Bijv. bij een vw krijg je een contitech riem maar met een vw naam er op en daar rekenen ze dan extra voor omdat het oem parts zijn.
 
Mijn golfje geeft problemen, de injector om precies te zijn.

Het gaat om nummer 7 op deze tekening, het word de "7 Injector and air temperature sender" genoemd

Iemand enig id wat het artikel nummer van zo'n ding is ?

index.17.gif


Is het deze ?

http://www.mecatechnic.com/COR_GC48004_GB_1-Fuel-Injector-BOSCH-to-Golf-2-GTi-0-437-502-045.htm
 
Last edited:
heb sinds gister een 106 1.0 met 4bak :p
enige probleem is dat de benzinemeter het niet doet, blijft op leeg staan.

iemand een idee? heb de sensors op de tank al eens losgehad maar dat deed niets.
 
Heb je er wel benzine in zitten ? 8P

Nee zonder gekheid. Die meters gaan "regelmatig" kapot in een 106 / 205 / 306.
Of andere tellerunit regelen, of alleen de meter overzetten.
 
Sinds vorige week kraakt/piept/bonkt de schokbreker rechtsvoor van de punto. Vandaag het wiel er eens af gehad en de schokbreker raakt aan de binnenkant het chassis/binnenscherm. Aan de onderkant zit alles verder goed vast en recht. Zou dan de veerpootlager aan de bovenkant kapot zijn ? En als ik die wil vervangen heb ik dan een veerspanner nodig ?
 
Mijn 106 start niet in een keer als hij een tijd niet gelopen heeft. De tweede keer (van contact en weer starten) dat ik het probeer slaat hij meteen aan. Maakt niet uit hoe lang ik het de eerste keer probeer, tweede keer telkens meteen lopen.
 
Stomme vraag denk :+ Maar in de Seat Leon die ik heb gekocht zitten 2 tellertjes voor de olie druk en temperatuur. Maar ze zijn van autostyle ;( Kan ik daar gewoon een setje van VDO oid op aansluiten? Of moet ik dan ook meteen het hele spul vervangen?
 
Stomme vraag denk :+ Maar in de Seat Leon die ik heb gekocht zitten 2 tellertjes voor de olie druk en temperatuur. Maar ze zijn van autostyle ;( Kan ik daar gewoon een setje van VDO oid op aansluiten? Of moet ik dan ook meteen het hele spul vervangen?

Volgens mij moet dat gewoo kunnen, anders die meters er ff uithalen en de aansluitingen vergelijken ?
 
Back
Top