Autotechniek problemen topic

Status
Not open for further replies.
Nee je hebt echt een dop nodig, om het toplager te verwijderen. En een speciaal tooltje om de 'toplagermoer' te verwijderen :)

Ik zou er een veer opzetten van de sloop, met dezelfde kleurcode.
Ik snap nu wat je bedoelt idd, heb een how-to gevonden op volksforum.com.
Dus een ring sleutel gaat niet passen? (was ik iig al bang voor)

Moet ik maar iets anders verzinnen om de de schokdemper tegen te houden..
Poot van de sloop word m niet, wil m'n vader in eerste instantie niet.
 
Waarom zijn deze speciaal voor solderen? Juist deze doe ik altijd met een speciale tang..

Beetje laat maargoed, de gleuf maakt het speciaal voor solderen, kan je de tin makkelijk laten vloeien. Normaal gesproken zit die gleuf er niet in.
 
Ik snap nu wat je bedoelt idd, heb een how-to gevonden op volksforum.com.
Dus een ring sleutel gaat niet passen? (was ik iig al bang voor)

Moet ik maar iets anders verzinnen om de de schokdemper tegen te houden..
Poot van de sloop word m niet, wil m'n vader in eerste instantie niet.

Poot zelf uitbouwen dan en naar een garage brengen. 15 min werk voor ze om de veer te wisselen.
 
Ik bedoelde juist het uitbouwen, de moer "onder de motorkap" moet dus los, maar volgens mij past daar geen ring sleutel tussen, en met een dop kan je niet meer bij het inbusje om de schokdemper tegen te houden.
 
Ik zit met een probleempje met mijn Caddy.
Afgelopen zaterdag wilde ik net weggaan ermee, maar zag dat het lampje van het voorgloeien van de bougies het niet meer deed. Toch proberen te starten ging erg slecht.

Maar uiteindelijk sprong hij aan, toen bleef het lampje van de olie branden. Olie gecontroleerd, was goed. Toen maar wat extra olie erbij gedaan, lampje bleef branden.

Dus dan blijf automatisch oliedruk over ? Of denk ik hier verkeerd ?
Maargoed, even later nog een keer geprobeerd, toen deed alles het weer !
Starte weer zoals vanouds. Toen heb ik een rit van ongeveer 100km gemaakt. Zonder problemen. Toen later op de avond weer hetzelfde ! Toen weer snel uitgezet, sleutel uit contact, weer direct ingestoken en gestart. Was het weer weg...

Zekeringen zijn allemaal nog heel, dus daar ligt het niet aan. Maar waar dan wel ?
en is dit verder een vaker voorkomend probleem bij Caddy's of een uitzondering.

Is inmiddels al 10 jaar oud...
 
als je lampje van je olie brandt, is je oliedruk te laag, het betekent niet dat t olieniveau te laag is.... Laat dus je oliedruk controleren, deze moet minimaal 2 bar zijn bij 2000 toeren bij een temperatuur van 80 graden.. Is hier niets mis mee, vervang dan de drukschakelaars.

Mbt voorgloeilampje, meet eens of je 12v hebt op je gloeipluggen als je het contact inschakelt? Mss ligt je voorgloeizekering eruit, of is je voorgloeirelais kaput.
 
@ Arne: als het olielampje gaat knipperen is het toch druk en branden is te weinig olie? Daarnaast kan ie nog oranje of rood branden/knipperen :p

Hier pas ook.. Passat kleine beurt.. ding was al ff over z'n termijn heen en reed veel korte stukjes.. ding ververst.. buiten gezet.. rijden.. ding tikken en olielampje knipperen.. @#&% geen olie meer in de kop te krijgen.. carterpan er onder vandaan.. heel de zeef vol met troep.. nieuwe zeef er op en karren met dat ding. Alle aangekoekte troep werd blijkbaar door de nieuwe olie losgeweekt met een behoorlijke bagger als gevolg.
 
Bij een caddy kan hij alleen rood branden na mijn weten (zeker geen andere kleuren)

Olie druk kan je laten nameten inderdaad, ecu geeft vrij vaak problemen bij een caddy.
En zeker omdat je nu 2 verschillende problemen zomaar had, zou ik ook maar eens in je paravaan kijken, of het daar een droog/ en vrij van rommel is en afvoeren vrij zijn.

Mocht je echt niks te doen hebben, kan je je de ecu er nog uithalen en kijken of de print vrij is van aanslag, zoniet reinigen en behuiziing goed afkitten, dan ben je ws nu nog wel optijd.
 
Veer is inmiddels vervangen, alleen staat het stuur nu een beetje scheef? Hoe kan dat ooit gebeuren als je enkel de veer vervangt? :?
 
Er is maar 1 veer vervangen ? dan zal die waarschijnlijk wat hoger staan omdat de oude veer ingezakt is..
 
Ik kan er geen specifiek topic over vinden, (auto onderdelen) dus wellicht kan iemand me hier helpen.

Waar moet je specifiek naar kijken als je op zoek bent naar remblokken? Het zijn gewoon remblokken voor een doorsnede auto, niks bijzonders, maar ik heb gewoon normale gevonden voor circa 30e, en de zogenaamde sportremblokken voor ongeveer 50e.

Verdere informatie kan ik er niet echt over vinden, dus qua kwaliteit etc.
 
Veer is inmiddels vervangen, alleen staat het stuur nu een beetje scheef? Hoe kan dat ooit gebeuren als je enkel de veer vervangt? :?

Omdat je je veerpoot los is geweest en je uitlijning nu niet meer klopt.
 
Hoe kan ik de auto opnieuw uitlijnen? De veer lijk even sterk als de andere, hij veert ook gewoon netjes, gaat dus niet wankelend over een drempel.
 
Heren,


Ik heb net weer eens in de smart van mn vriendin gereden.

Nu viel me op dat je de turbo zachtjes hoort fluiten.

Dit was nooit zo.
Je hoort de turbo op toeren komen.
Het geluid is wel mooi:p

Blokje is fris en niet versleten +pippi+
Tevens geen merkbaar vermogensverlies.

Kan iemand mij vertellen waar de fluittoon van de turbo ineens vandaan kan komen?
Dit had hij eerder nooit namelijk.
 
Hoe kan ik de auto opnieuw uitlijnen? De veer lijk even sterk als de andere, hij veert ook gewoon netjes, gaat dus niet wankelend over een drempel.

Het gaat niet om de veren, het gaat om de stand van je wielen. Omdat je de veerpoot hebt losgehaald, klopt deze niet meer.
 
Was meer voor suffie bedoeld. Dat is dus enkel de speling die de bouten aan de onder kant van de poot hebben?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top