Banden & Velgen Topic #23

Ik ben ook afgestapt van dat soort klusjes voor vrienden etc. Op den duur stond ik voor iedereen motorblokken in elkaar te schroeven voor niks. Daggg :p Een bedrijf rekent 2500 eur en als ik 500 reken ben ik te duur..
 
heb nu tegen een ''vriend'' die zijn velgen ook gedaan wou hebben... gezegd 150 euro... dat is inc schuren/verf/alles... dit was te veel voor hem, en je komt over als een gier...

maar doe nu nog 1 velg van goede vriend... en ik ben er klaar mee.... je blijft bezig, en mensen snappen niet dat er best veel werk/tijd in gaat zitten.
 
Ik laat een maat van me gewoon €20,- per uur rekenen, hij staat uiteindelijk gewoon voor mij te werken dus wil 't niet eens gratis laten doen.
 
Precies wat Douwe zegt, als je het bij een garage laat doen ben je veel meer kwijt. En als je niet ergens voor wil betalen moet je er ook niet aan beginnen, vrij simpel. Mensen verwachten veel te vaak dat alles voor niets word gedaan ;-)
 
Zolang de eene hand de andere hand wast is het prima, maar als je er bijna verlies op gaat draaien dan is het inderdaad niks!
Wil je iets gedaan hebben moet je maar betalen, of er gewoon zelf de moeiten voor nemen om te doen!
 
€150???? ga je daarvoor 4 velgen schuren en spuiten? ik snap niet dat je voor zo'n bedrag (min de kosten) gaat werken :x

heb nu tegen een ''vriend'' die zijn velgen ook gedaan wou hebben... gezegd 150 euro... dat is inc schuren/verf/alles... dit was te veel voor hem, en je komt over als een gier...

maar doe nu nog 1 velg van goede vriend... en ik ben er klaar mee.... je blijft bezig, en mensen snappen niet dat er best veel werk/tijd in gaat zitten.
 
Zo had ik ooit een "vriend" die een racescooter wilde bouwen. Gigantisch op weg geholpen toen, frame gestraald en opnieuw gespoten. Carters gestraald en alles getapt. MHR pijpje gesponsord wat ik over had en allemaal niets voor gerekend. Sta je een paar weken later in de kroeg. "Wat wil je drinken David?". Doe maar een Bacootje. De reactie was: "ga weg joh, wat denk je wat dat kost?"

Dat zijn echt de momenten waarop je de ware aard van mensen leert kennen en beseft dat er misbruik van je wordt gemaakt.
 
Wat Douwe hierboven al zegt. Ik wil niet eens dat iemand iets gratis voor mij doet of dat hij er verlies op maakt.
Laatst wou een maat zelfs geen geld aannemen, heb 'm toen maar een goede fles whiskey cadeau gedaan. Wil het gewoon echt niet hebben dat iemand iets voor niks gaat doen.
 
Ligt een beetje aan je vriendschap toch.... Ik zou van m'n beste maat geen geld willen aannemen als ik wat doe voor hem, en hij ook niet van mij.

Anyway, wel een gierig verhaal van david. Bleg
 
Ik heb het wel over iemand die vaker aan mijn auto sleutelt, dan betaal ik die vent gewoon.

Komt iemand ff een keer helpen of doet hij een klusje en wil er niks voor hebben geef ik 'm een fles bacardi ofzo
 
Back
Top