Autotechniek problemen topic #2

Koppeling van mn 106 slipte pas, toen afgesteld omdat hij te strak stond. Ging paar dagen goed. Toen ging hij vanzelf naar beneden wanneer ik een drempel nam. Dan even met je voet of hand omhoog klooien en hij ging weer. Alleen bij een drempel dus. Toen ging hij weer een keer naar beneden en moest ik hem weer omhoog halen. Intrappen ging toen zo zwaar dat ik de kabel van t pedaal trapte.
Boel weer vastgezet en gesmeerd. Maar nu gaat het pedaal vanzelf weer naar beneden als ik een drempel neem en zelf de koppeling niet intrap. Wanneer ik met redelijke snelheid over een zandweg rijdt gaat het wel goed. Dus blijkbaar alleen wanneer de voorkant vd auto iets omhoog komt.

Had het net weer en toen kon ik hem niet meer rustig omhoog halen met de hadn. Na een tijdje lukte het en toen ging het weer goed. Scharnierpunt voor de bak weer gesmeerd en stuk gereden. Maar bij de eerste de beste drempel ging het koppelingspedaal weer vanzelf naar beneden.

Dafuq!!?

Nu misschien te los afgesteld? Vind het heel erg bizar.
 
Heb zelf ooit de onderste motorsteunrubber gescheurd gehad van mijn auto en toen had ik ook ongeveer die symptomen maar ik voelde het ook in de schakelpook, daar werd aan getrokken.
 
Dat weet ik zo niet, maar het zit hem waarschijnlijk im het scharnierarmpje vlak voor de bak. Die gaat veel te zwaar. Al een paar keer gesmeerd, maar nog steeds gaat ie veel te zwaar als ik de kabel van van spanning haal en met de hand probeer te bewegen.
 
ik rij ook met 3.5 bar aan de voorkant 185/35/17 op 7.5j anders lekken ze omdat de band dan teveel beweegt:p
Maar voor een 106 met ballonbandjes kunnen ze idd wel naar 2.5 bar.
 
gisteravond/nacht mn 106je onder een suv Gallopper geschoven :p kutwijf kwam van rechts en gooide hem ervoor, waarna ze op mijn weghelft ging stilstaan.. kon t niet meer aanremmen met mn skelterwieltjes dus werd glijden.

bij haar was alleen de bumperhoek kapot en stalen flapje erachter, mijn motorkap was als een blikje opgevouwen tegen mn voorruit :D

iemand toevallig een motorkap (wit) en linker koplamp voor oude model 106 zonder grill?
 
Mijn vriendin heeft een audi a1, en een collega van haar vertelde dat die a1-tjes al navigatie voorbereid zijn? dat je gewoon software op een SD kaart moet zetten en klaar, iemand enig idee hoe dit zit? kan zowel op google als audi forum niks vinden hierover..

Die collega ziet ze over paar weken pas dus schiet niet op..

Thanks
 
Mijn Polo 6n2 trilt tussen de 85 - 100 (op 90 het ergst), hoe meer gas ik geef hoe erger het word...
Doet dit met zowel winter als zomer banden(velgen), deze zijn goed uitgebalanceerd (iig de winterbanden).
Ook piept mijn linker rem (?) als ik heel iets naar links stuur bij een lage snelheid.

Wat kan dit zijn? Homokineet? Kromme remschijf? Als ik heel hard rem trilt het stuur (schijven zijn net een jaartje oud denk ik, wel el-cheapo, 75 euro met blokken), normaal merk ik er niks van, en piepen ze ook niet.
 
Trillen bij het remmen zal hoogstwaarschijnlijk wel je remschijven zijn. Als de schijven heel erg krom zijn, zwabberen ze als het ware in je remklauwen wat je tijdens het rijden ook zou kunnen merken.
 
Mijn Polo 6n2 trilt tussen de 85 - 100 (op 90 het ergst), hoe meer gas ik geef hoe erger het word...
Doet dit met zowel winter als zomer banden(velgen), deze zijn goed uitgebalanceerd (iig de winterbanden).
Ook piept mijn linker rem (?) als ik heel iets naar links stuur bij een lage snelheid.

Wat kan dit zijn? Homokineet? Kromme remschijf? Als ik heel hard rem trilt het stuur (schijven zijn net een jaartje oud denk ik, wel el-cheapo, 75 euro met blokken), normaal merk ik er niks van, en piepen ze ook niet.

Homokineten/ aandrijfassen gaar, komt vaker voor.
 
Homokineten/ aandrijfassen gaar, komt vaker voor.
Hmm bah. Dat gaat een mooie kut klus worden waarschijnlijk, geen brug enkel een krik tot mijn beschikking. De aandrijf assen zelf kan niets mis mee zijn toch? Of zit daar een deel van de homokineet aan vast? Ik vind deze namelijk niet. Is er ook nog een manier om uit te vinden welke kant er naar de kloten is? Hij maakt namelijk geen lawaai oid.
 
Iemand enig idee waar nr 15 hoort? Gaat om een Polo uit 92, het is een rubber met een omslaand randje, maar kan nergens een plek vinden waar die goed past. De achterkant heeft vastgeplakt gezeten.

Foto-CQMBTUHP.jpg
 
Back
Top