Sjoerd
Well-Known Member
Originally posted by Ridderruud
DRUK IN DE VERBRANDINGSKAMER WORDT DOOR DE COMPR. VERHOUDING BEPAALD EN NIET DOOR DE SQUISH... DIE ZORGT VOOR DE JUISTE WERVELING IN DE CILINDER MEER NIET.
Compressie verhouding wordt toch deels geregeld door de squish? Dat bedoel ik, ik weetn iet waar je op doelt?
ACH HIJ DRAAI NIET MINDER DAAN EEN AARDIGE 70 CC HOOR .. IS DUS VOOR EEN AC ZEER HOOGTOERIG
Ja dat las ik dus ook, ik denkdat je zelf ook enige ervaring hebt met cilinders dus moet je zelf ook weten hoe hoog dat het ideaal ongeveer zou liggen, 13.150 vind ik hoog voor een std. MHR50. Vooral icm met die For Race die hij dan heeft, in zijn profile stond btw een Yas Z. Dus begrijp ff waarom ik dat zei.
DIT IS NOG DE GROOTSTE ONZIN.. OCTAAN ZORGT ERVOOR DAT DE BENZINE NIET UIT ZICHZELF BEGINT MET ONTBRANDEN (door hoge drukken in de cilinder) MAAR ALS HET DOOR EEN VONK WORDT AANGESTOKEN ONTBRAND HET NET ZO MAKKELIJK EN SNEL ALS IEDERE ANDERE SOORT BENZINE ZELFS AL IS HET ZONDER OCTAAN
ONTBRNADING BLIJFT EXACT HETZELFDE, ZELFS AL GEBRUIK JE ELF 124
Niet zoals ik het pas heb geleerd; ik heb ergnes op een motorforum gelezen dat een mengsle met meer octaan moeilijker verbrandt, dus bv 98 ontbrandt moeilijker dan 91 ofzo. Dus als je scooter goed rijdt met 95 kun je dat beter tanken ipv 98. Want je wil dat het zsm verbrandt natuurlijk.
Jezus Sjoerd .. heb hoelang zit je nu al hier en dan kom je met deze onzin aan....
Onzin? Denk eerst zelf maar is na :|