zuiger opgegeten...

Originally posted by Ridderruud


DRUK IN DE VERBRANDINGSKAMER WORDT DOOR DE COMPR. VERHOUDING BEPAALD EN NIET DOOR DE SQUISH... DIE ZORGT VOOR DE JUISTE WERVELING IN DE CILINDER MEER NIET.


Compressie verhouding wordt toch deels geregeld door de squish? Dat bedoel ik, ik weetn iet waar je op doelt?

ACH HIJ DRAAI NIET MINDER DAAN EEN AARDIGE 70 CC HOOR .. IS DUS VOOR EEN AC ZEER HOOGTOERIG

Ja dat las ik dus ook, ik denkdat je zelf ook enige ervaring hebt met cilinders dus moet je zelf ook weten hoe hoog dat het ideaal ongeveer zou liggen, 13.150 vind ik hoog voor een std. MHR50. Vooral icm met die For Race die hij dan heeft, in zijn profile stond btw een Yas Z. Dus begrijp ff waarom ik dat zei.

DIT IS NOG DE GROOTSTE ONZIN.. OCTAAN ZORGT ERVOOR DAT DE BENZINE NIET UIT ZICHZELF BEGINT MET ONTBRANDEN (door hoge drukken in de cilinder) MAAR ALS HET DOOR EEN VONK WORDT AANGESTOKEN ONTBRAND HET NET ZO MAKKELIJK EN SNEL ALS IEDERE ANDERE SOORT BENZINE ZELFS AL IS HET ZONDER OCTAAN
ONTBRNADING BLIJFT EXACT HETZELFDE, ZELFS AL GEBRUIK JE ELF 124

Niet zoals ik het pas heb geleerd; ik heb ergnes op een motorforum gelezen dat een mengsle met meer octaan moeilijker verbrandt, dus bv 98 ontbrandt moeilijker dan 91 ofzo. Dus als je scooter goed rijdt met 95 kun je dat beter tanken ipv 98. Want je wil dat het zsm verbrandt natuurlijk.

Jezus Sjoerd .. heb hoelang zit je nu al hier en dan kom je met deze onzin aan....

Onzin? Denk eerst zelf maar is na :|
 
Compressie verhouding wordt voor een zeer klein gedeelte beinvloed door de squish.. dus heeft geen invloed want als jij je comp. verhouding beinvloed met je squish is het geen wonder dat je 70 cc maar 10000 rpm draait. Zal dan wel 2 cm squish hebben

Hmm dus als ik op Elf 124 ga rijden dan ontbrand mijn brandstof niet meer !!!! HAHAHAHAHA wat een onzin... kan me niet voorstellen dat ze dat op een site neerzetten.....

Enne ik denk na Sjoerd.... denk maar aan Almelo...hehe
 
Kortom, met een hoger octaangetal heb je minder last van pingelen en kan de cilinder hoger op zijn compressie staan...
 
Originally posted by Ridderruud
Compressie verhouding wordt voor een zeer klein gedeelte beinvloed door de squish.. dus heeft geen invloed want als jij je comp. verhouding beinvloed met je squish is het geen wonder dat je 70 cc maar 10000 rpm draait. Zal dan wel 2 cm squish hebben

Hmm dus als ik op Elf 124 ga rijden dan ontbrand mijn brandstof niet meer !!!! HAHAHAHAHA wat een onzin... kan me niet voorstellen dat ze dat op een site neerzetten.....

Enne ik denk na Sjoerd.... denk maar aan Almelo...hehe

Nadenken... tja ik heb dus 50cc :)!), en draait bijna 11.000 RPM maja je wil kleinerend doen, ok is goed. Ik spreek je nu dus ook op msn dus zal ik ff door typen kun je het hier weer lezen, lekker onzinnig maja dan kan iedereen er nog wat van leren.

Als jij met elf124 gaat rijden ontbrandt het nog steeds, maar minder snel. vanwege je ongeloof zal ik het ff quoten:

Voor een optimaal resultaat moet de benzine zo snel mogelijk Verbranden, maar mag niet voortijdig ontbranden (pingelen). Met een toenemend octaan getal neemt de klopvastheid toe, maar verloopt de verbranding langzamer.

Het beste is dus een benzine met het laagst mogelijke octaan getal, waarbij de motor niet pingelt. Dus loopt de motor op 91 octaan zonder te pingelen, dan heeft het geen zin om er 95 of 98 octaan in te gooien. Sterker nog, door de langzamere verbranding van 95 of 98 octaan zal de motor minder vermogen leveren.

Dit ontken jij dus?
 
Last edited:
ok gasten, ik laat het hier maar bij denk ik, ik ga m'n squish verhogen (ietsiepitsie) en geen 95 meer tanken, en een cartcarb aanschaffen als klap op de vuurpijl:W

verder ga ik mijn smering verhogen naar 1:30 met tts(ff opmaken )en dan betere olie kopen!!:!

allemaal bedankt voor de reply's en tot op klaaswaal!!8)

grtzz, zagon.
 
Back
Top