Zip accu loopt leeg en happert

Hey io heb reeds een zip4t uit 2009 gekocht eerste dag ging alles goed. Daarna waren er wat problemen.

De accu laad ik vol op en 2 dagen amper rijden is die leeg

Hij happert bij optrekken en soms tijdens dan valt die uit en start die na een paar keer wel weer

Hij start alleen maar als die van het standaard af is zet io hem op standaard valt die meeteen uit

Die vorige eigenaar had eerst een brom cdi erin en zij dat die dan ook erg happert. En heeft vervolgens een snor cdi erin gezet maar nu happert die ook

Ik heb met een multi reader de volt gemeten van de acch is rond de 12/13 volt uit en stationair

Io weet veder niet hoe ik het moet controleren dus wat kan het zijn en hie controleer ik het

Kan het opgelost zijn met evt nieuwe accu zo ja welke en brom of ontgrensde cdi?

Ik kom er niet uit
Post automatically merged:

Oh en de knipperlichten knipperen erg snel maar als ik gas geef weer normaal
 
Advertisement - register to remove this

met versneld stationair , moet je tussen 14/15 volt zitten . Blijft hij bij stilstand en draaiende motor gelijk , laadt hij niet of heel weinig op.
Kan de regelaar of stator wezen . Zet je hem op de zij standaard , of op de midden bok ? De zijstandaard heeft bij de meeste scooters een veiligheid , die de motor uitschakeld , als je hem gebruikt.
 
Ja maar eerst had ik dat probleem niet met op het standaard ik zet hem op het middenbok en ineens nu wel

Weet je hoe ik het allebjj kan oplossen dan
Of hoe ik het test de stator regelaar
Post automatically merged:

En hij blikft idd ongeveer gelijk rond de 12/13volt
 
haperen en stotteren en lege accu.....

de stator is defect...
dan krijgt de cdi te weinig power en gaat lopen kloten...
accu word leeg getrokken maar niet geladen..door cdi en verlichting..

dus..heel kort...stator vervangen en gaan
 
Oke is het moeilijk om zelf te doen of gewoon kabel los en nieuee erin

Rn hrb jr een linkjr van een goede en betaalbare stator

De regelaar is wel goed dan
 
t vliegwiel moet eraf ... en daar heb je een stukje gereedschap voor nodig...
verder is t redelijk simpel.
links en onderdelen zijn makkelijk te zoeken op Google.
 
Je kan ook voor de zekerheid eerst de stator testen , hier de link naar you tube , hoe je dit doet .
Zijn in principe alleen koperen spoelen , die door een magnetisch veld , ( van je vliegwiel) spanning opwekken .
Zou dit wel even testen voordat je iets besteld .
 
haperen en stotteren en lege accu.....

de stator is defect...
dan krijgt de cdi te weinig power en gaat lopen kloten...
accu word leeg getrokken maar niet geladen..door cdi en verlichting..

dus..heel kort...stator vervangen en gaan
Lage accuspanning , dat vind de cdi niet leuk.
Eerst meten voor dat je zomaar onderdelen gaat vervangen.
Je moet de oorzaak zoeken, niet zomaar onderdelen gaan vervangen.
Als het een slechte massa is dan helpt een nieuwe stator ook niet.
 
Heb je het filmpje bekeken , gaat over ac en dc stator's . Vliegwiel demonteren , stator eruit schroeven , en connector los en met multimeter meten.
 
Dat is ook mogelijk , maar om zomaar lukraak onderdelen te kopen , en dan tot de ontdekking te komen dat het toch iets anders is , is ook zonde geld.
Daarom begin bij de stroom centrale ( stator ) , en is deze stuk , vervangen , anders verder meten.
 
Back
Top