nee nog niet want met googlen kwam ik alleen tegen dat een kapotte regelaar altijd storing zou moeten geven op o.a. de verlichting. Dus ook bij lage toeren dan dacht ikHeb je al een nieuwe spanningsregelaar gerobeerd?
spanning stationair = 12,8 Volt.kun je de spanning eens meten over de accu polen , Bij versneld stationair draaien , als je zekering heel is .
7.5 brand door. 10 ook. ik ga van de week de led-bedrading nalopen want die heeft nooit helemaal goed gewerktDan laad hij goed bij , kun je ervan uitgaan dat de regelaar goed is. Heb je voor die ledverlichting het juiste knipper relais , geschikt voor led ?
Wel vreemd dat de zekering dan door brand , als je veel toeren maakt , hoeveel amp zekering zit er in ?
ik ga van de week de led-bedrading nalopen want die heeft nooit helemaal goed gewerkt sinds ik m heb. bij omdraaien contact komen ze nooit helemaal gelijk op zeg maar. ik kom erop terug als ik alles nagelopen benIs inderdaad heel vreemd.
Een deel van de wisselspanning valt uit want de verlichting doet het niet.
De accu heeft toch een goeie laadspanning en toch gaat de zekering defect.
En blijkbaar krijgt het, in de spanningsregelaar ingebouwde, knipperrelais een te hoge spanning waardoor het knipperlicht rechts voor sneller gaat knipperen???
Dit laatste kan bijna niet want als hij het knipperlicht rechts voor te snel knippert dan moet rechts achter ook te snel knipperen, of valt dit dan uit?
Terwijl ik verder begrijp dat de knipperlichten links het niet meer doen, terwijl deze dezelfde knipperspanning krijgen aangeboden als de knipperlichten rechts
Ik krijg bijna de indruk dat van de elektrische installatie in het algemeen niet veel deugd en dat de beschreven issues ook te maken hebben met meerdere oorzaken.
Dus @Roy2007 , kijk je gehele bedrading en connectoren eens na op slechte contacten en oxidevorming en kortsluitingen tgv doorgeschuurde of losliggende draden.
is de start relais alleen voor electrisch starten ?Start Relais kan ook kapot zijn , dan brand de zekering ook steeds door ....
Ja , die koppelt inwendig , als de spoel bekrachtigt wordt , de dikkere accu kabel door , aan de kabel die naar de startmotor loopt.is de start relais alleen voor electrisch starten ?
@Sparky thnx, ben daar druk mee bezig nu. Even ander vraagje tussendoor..... van de Alpha led heb ik de witte dagverlichtingsdraad op de continue 12V van het contactslot aangesloten. Nu komen er uit de led-lamp verder nog een gele en een zwarte draad die beide via een weerstand naar de originele richtingaanwijzerschakelaar gaan. Er is veel gerommeld met mijn kabelboom en ook kortsluiting ergens soms of lekstroom waarnaar ik nog op zoek ben maar.... als ik met contact aan en alleen de witte 12V draad en alleen de zwarte mindraad aansluit.... zou de dagverlichting dan niet gewoon moeten branden? Want dat doet hij niet en ik ben bang dat inmiddels de Alpha-led van binnen kapot is gegaan door al het gerommelIs inderdaad heel vreemd.
Een deel van de wisselspanning valt uit want de verlichting doet het niet.
De accu heeft toch een goeie laadspanning en toch gaat de zekering defect.
En blijkbaar krijgt het, in de spanningsregelaar ingebouwde, knipperrelais een te hoge spanning waardoor het knipperlicht rechts voor sneller gaat knipperen???
Dit laatste kan bijna niet want als hij het knipperlicht rechts voor te snel knippert dan moet rechts achter ook te snel knipperen, of valt dit dan uit?
Terwijl ik verder begrijp dat de knipperlichten links het niet meer doen, terwijl deze dezelfde knipperspanning krijgen aangeboden als de knipperlichten rechts
Ik krijg bijna de indruk dat van de elektrische installatie in het algemeen niet veel deugd en dat de beschreven issues ook te maken hebben met meerdere oorzaken.
Dus @Roy2007 , kijk je gehele bedrading en connectoren eens na op slechte contacten en oxidevorming en kortsluitingen tgv doorgeschuurde of losliggende draden.