Is het niet zo dat je met een Accu met meer Ampere , de startmotor makkelijker rond gaat
Je verwisseld twee grootheden namelijk, de maximaal stroom die de accu kan leveren (startstroom) met de hoeveelheid energie die de accu kan opslaan.
Een groter aantal Ampere/uren van een accu betekent niet automatisch dat de maximale stroom die deze accu kan leveren ook groter is, dit betekent alleen dat deze het langer vol houdt om een bepaalde stroom te leveren.
Om even terug te komen op die regenton.
Dat ligt dus aan de grootte van het gaatje van de maximaal opengedraaide aftapkraan van de regenton en niet aan de inhoud van de regenton.
Op een accu staat dus ook altijd de spanning in Volt, de hoeveelheid energie die deze accu kan opslaan in A/h en de maximale stroom die deze accu kan leveren in Amperes.
Jij verwisselt dus die laatste twee.
De maximale stroom die een accu kan leveren ligt aan de inwendige weerstand, deze inwendige weerstand is te vergelijken met de grootte van het uitstroomgaatje van de regenton.
Maar stel een goeie accu is volgeladen en je probeert meer stroom uit de accu te trekken dan hij maximaal kan leveren, zakt de spanning over de accupolen.
Dus daarvoor zie je ook bij een slechte accu, een accu dus met een verhoogde inwendige weerstand, dus een accu met een dichtgelibt uitstroomgaatje, dat de spanning bij belasting gelijk flink zakt.